  • 1. Data: 2010-06-20 09:48:49
    Temat: opłacalność studni
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tak widziałęm Maniek się chwalił ale ...
    wykopanie studni - kilka tysięcy
    zbiornik też
    potem żeby podlewać - koszt pradu do pompy

    ja nie wiem czy na całę życie nie starczy to żeby normalnie płacić za wode
    :)

  • 2. Data: 2010-06-20 10:36:38
    Temat: Re: opłacalność studni
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem żeby podlewać - koszt pradu do pompy
    >
    > ja nie wiem czy na całę życie nie starczy to żeby normalnie płacić za wode

    Na całe życie? Nikt ci takiej gwarancji nie da. Jednak koszty prądu to są
    groszowe sprawy, może ze 100zł na rok W poprzednim domu miałem 1 studnię na
    3 domy i spokojnie wystarczała. A jako że wszyscy mieliśmy ogrody więc latem
    wody się lało do oporu.
    Teraz w nowym budynku też wybiłem i już się cieszę niezależnością. Tym
    bardziej że sąsiedzi mówią że latem wody z wodociągu nie starcza.

  • 3. Data: 2010-06-20 10:48:00
    Od: "adi" <a...@g...com>

    najważniejsza kwestia jest taka czy wogóle jest na działce żyła wodna czy
    tylko tzw woda ociekowa no i na jakiej głębokości owa woda jest

  • 4. Data: 2010-06-20 10:58:50
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > najważniejsza kwestia jest taka czy wogóle jest na działce żyła wodna czy
    > tylko tzw woda ociekowa no i na jakiej głębokości owa woda jest

    Z tego co wiem to dobra (nie podskórna) woda jest prawie wszędzie, kwestia
    głębokości. PAH zbiera przecież kasę na studnie na pustyniach.

    Co do kosztów jeszcze dodam że u mnie misięcznie płaci sie 10 zł MPWiK-owi
    za gotowość dostarczenia wody - opłata stała i nie zależy od zużycia wody.
    Więc za tę dychę miesięcznie mając studnię ma się wody właściwie bez
    ograniczeń.

  • 5. Data: 2010-06-20 11:17:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > tak widziałęm Maniek się chwalił ale ...
    > wykopanie studni - kilka tysięcy
    Do podlewania ogródka kika tysięcy?
    Kupuje rury, filtr, pompe itp , daje sie strażakom na dobrą wódke i studnia
    gotowa.

    > zbiornik też
    > potem żeby podlewać - koszt pradu do pompy
    Koszt pradu to znikomy pewnie kilka dych na rok

    > ja nie wiem czy na całę życie nie starczy to żeby normalnie płacić za wode
    A to inna sprawa.
    u mnie woda z wodomierza ogrodowego kosztuje 1.5zl za m3 a w zeszłym sezonie
    zuzyłem 35m3(w tym kilka razy napełnianie basenu 3m3). Koszt założenia
    wodomierza tzw. ogordowego to kilka dych(wodomierz chyba poniżej 30zł,
    drugie tyle odbiór przez wodociagi i kilka ksztaltek.

    Kris

  • 6. Data: 2010-06-20 11:39:51
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    jaką studnie i jak zrobią strażacy za flaszke????

  • 7. Data: 2010-06-20 11:50:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > jaką studnie i jak zrobią strażacy za flaszke????

    Normalną. u nas jak jestes formalista i nie chcesz "za flaszkę' to mozesz
    normalnie im zlecic i lehgalnie wybija. Od strony technicznej dokladnie
    Tobie nie napisze jak to wygląda ale w skrocie podłaczaja do rury pompe i
    sruuu. Rura praktycznie sama w ziemie wchodzi. Wtedy podłączsz do tej rury
    hydrofor lub nawet reczna pome i podlewasz ogródek az miło.
    W mojej okolicy sporo takich studni funkcjonuje.

    Kris

  • 8. Data: 2010-06-20 23:03:27
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > tak widziałęm Maniek się chwalił ale ...
    > wykopanie studni - kilka tysięcy

    Kilka tysiecy to studnia glebinowa. Do podlewania ogrodka takiej zwykle nie
    potrzebujesz o ile wode masz na sensownym poziomie. Lustro powinno byc nie
    nizej jak 7m inaczej pompe albo trzeba obnizac kopiac dol w ziemi zeby te 7m
    bylo, albo wierci sie glebinowa i instaluje pompe glebinowa. Do ogrodka sie
    nie oplaca, wyjdzie pare tysiecy.

    > zbiornik też
    > potem żeby podlewać - koszt pradu do pompy

    Woda z wodociagu u mnie kosztuje ok. 2,6/m^3. Wody ze studni przez godzine
    napompuje na oko jakies 3m^3. Moc pompy 1,3kW. 1,3 razy koszt 1kWh dzielone
    na 3 to koszt orientacyjny 1m^3 ze studni.

    > ja nie wiem czy na całę życie nie starczy to żeby normalnie płacić za wode

    To nie pierwsza moja studnia i jak do tej pory od kilkunastu lat zadna nie
    wyschla.

    Pozdro.. TK