  • 1. Data: 2010-06-18 14:24:17
    Temat: Ogrzewanie podlogowe + kociol weglowy
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Jakie sa plusy dodatnie i ujemne, gdybym sie zdecydowal na rozwiazanie jak w
    temacie.
    Ogrzewanie pod caloscia. Kociol weglowy chce miec bez wodotryskow.

    "-"
    wolne nagrzewanie
    zdrowie: stawy, kurz jak to z tym jest?
    kociol pracuje powyzej 60st, ogrzewanie podlog ponizej 40st - czy tu nie bedzie
    problemow?

    "+" wiadomo:
    komfort cieplny
    nizsza temp. pomieszczenia wystarcza

    hydraulik odradza podlogowke pod caloscia, a nawet w kuchni (stawy, kurz).
    Prosze o opinie.

    ps. dziala Wam szukajka w google?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-06-18 14:59:10
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe + kociol weglowy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    > jak w
    > temacie.
    > Ogrzewanie pod caloscia. Kociol weglowy chce miec bez wodotryskow.

    Ja podłogówkę robię w salonie, kuchni, łazienkach i holu. W sypialni i
    pracowniach daję kalafiory - znawcy tematu nie zalecaja podłogówki
    właśnie w sypialniach i miejscach, gdzie się przebywa przez dłuższy czas.
    > "-"
    > wolne nagrzewanie
    > zdrowie: stawy, kurz jak to z tym jest?

    no właśnie - stawy i krążenie w kończynach, ale niektórzy twierdzą, że
    to tylko jak jest przegrzana. Wolałem jednak nie eksperymentować na
    sobie :-).

    > kociol pracuje powyzej 60st, ogrzewanie podlog ponizej 40st - czy tu nie
    > bedzie
    > problemow?

    Są zawory mieszające i w efekcie masz taką temp. jaką chcesz :-). Ponoć
    to się sprawdza.

> [...]
    > nizsza temp. pomieszczenia wystarcza
    >
    > hydraulik odradza podlogowke pod caloscia, a nawet w kuchni (stawy, kurz).

    Może poszukaj sobie innego hydraulika... :-)
    Właśnie w kuchni szczególnie podłogówka byłaby zalecana.

    > ps. dziala Wam szukajka w google?

    działa.

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-06-18 15:23:26
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]
    > sypialniach i miejscach, gdzie się przebywa przez dłuższy czas.

    > Właśnie w kuchni szczególnie podłogówka byłaby zalecana.

    heh, w kuchni wlasnie przebywa sie dluzszy czas.

    > no właśnie - stawy i krążenie w kończynach, ale niektórzy twierdzą, że to
    > tylko jak jest przegrzana. Wolałem jednak nie eksperymentować na sobie :-).

    no wlasnie tez bym sie chcial dowiedziec jak to z tym jest :P

    > działa.

    http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/sear
    ch?hl=pl&group=pl.misc.budowanie&q=ogrzewanie+podlog
    owe&qt_g=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99
    wypluwa Ci cos? Mi nic. Dzieki za pomoc.

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2010-06-18 15:31:54
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hvg31e$88l$1@inews.gazeta.pl...

    > http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/sear
    ch?hl=pl&group=pl.misc.budowanie&q=ogrzewanie+podlog
    owe&qt_g=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99
    > wypluwa Ci cos? Mi nic. Dzieki za pomoc.

    ok, idzie tylko trzeba wstawiac "+" przed wyrazami.

    --
    pozdr Z.

  • 5. Data: 2010-06-18 15:43:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

    > heh, w kuchni wlasnie przebywa sie dluzszy czas.

    To zależy już od indywidualnego stylu :-). Zresztą ten 'dłuższy czas' to
    nie więcej jak dwie/trzy godziny podczas przygotowywania posiłków.
    Trudno to uznać za dłuższy czas w porównaniu np. z pracownią, gdzie
    spędza się, powiedzmy dniówkę dziennie, albo i więcej :-), albo z
    sypialnią, gdzie spędza się kolejną równowartość dniówki - nockę.

    [..]

    > no wlasnie tez bym sie chcial dowiedziec jak to z tym jest :P

    Są na tej grupie gorący zwolennicy podłogówki w całym domu. Ja nie mam
    na razie doświadczenia i podszedłem do tematu dość ostrożnie. - dom ma
    coś ok 194 m2 po podłodze, a ja daję podłogówkę na jakichś... może 60 m2.

    pozdr.
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-06-18 16:53:03
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hvg31e$88l$1@inews.gazeta.pl...

    > heh, w kuchni wlasnie przebywa sie dluzszy czas.

    I dlatego lepsza jest podłogówka :)

    > no wlasnie tez bym sie chcial dowiedziec jak to z tym jest :P

    W archiwum grupy znajdują się dziesiątki moich wypowiedzi na ten temat.
    Mówiąc w skrócie podłogówka to najlepszy obecnie sposób ogrzewania. Daje
    największy komfort cieplny i najmniejsze straty ciepła, najbardziej stabilną
    temperaturę, najbardziej równomierny rozkład temperatury.
    Ma tylko jedną jedyną wadę: otóż musi być zaprojektowana i wykonana dobrze w
    przeciwnym razie może doprowadzić do schorzeń reumatycznych. W przypadku
    podłogówki z kurzem są mniejsze problemy jak w przypadku grzejników,
    ponieważ nie ma tak intensywnych konwekcyjnych ruchów powietrza.
    Podłączenie podłogówki do kotła nie stwarza żadnego problemu dobremu
    hydraulikowi.

  • 7. Data: 2010-06-18 20:00:00
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

> [...]
    > Ma tylko jedną jedyną wadę: otóż musi być zaprojektowana i wykonana dobrze w
    > przeciwnym razie może doprowadzić do schorzeń reumatycznych.

    czy w skrocie chodzi o to, aby nie zasilac wejscia podlogowki temperaturą >
    40st? Wtedy nie ma sie co bac o stawy, krazenie?

    --
    pozdr Z.

  • 8. Data: 2010-06-18 21:02:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hvgj7s$487$1@inews.gazeta.pl...

    > czy w skrocie chodzi o to, aby nie zasilac wejscia podlogowki temperaturą

    Nie. Chodzi o to, żeby temperatura podłogi w pomieszczeniach, gdzie
    przebywasz długo nie przekroczyła nigdy 28stC, a najlepiej jakby się
    utrzymywała na poziomie do 24-25stC. Temperatura wody natomiast wynika z
    zapotrzebowania domu w ciepło.
    Stabilizację temperatury podłogi oraz stabilizację temperatury w pokojach
    można uzyskać na kilka sposobów:
    1. Poprzez utrzymanie stałej, niskiej temperatury zasilającej podłogówkę,
    której nieznaczne różnice temperatury koryguje się w okresie grzewczym
    ręcznie poprzez ustawienie zaworu mieszającego lub temperatury na kotle.
    2. Jak wyżej + dodatkowy regulator pogodowy, który prowadzi kocioł
    zmieniając jego temperaturę zgodnie z krzywą grzewczą, adekwatną do
    temperatury zewnętrznej.
    3. Poprzez zastosowanie zaworu mieszającego termostatycznego.
    4. Poprzez zastosowanie zaworów regulacyjnych RTL
    5. Poprzez zastosowanie zaworów elektro-mechanicznych sterowanych
    regulatorem temperatury, mierzącym temperaturę podłogi.
    6. Jak wyżej + regulator pokojowy.