  • 1. Data: 2010-07-16 18:17:27
    Temat: opryskiwacz i lanca
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    Zepsula mi sie lanca do opryskiwacza gardeny :(
    Teraz mam problem czy kupic nowa czy nowy opryskiwacz.
    Ogolnie rzecz ujmujac interesuje mnie dluzsza lanca tak ok. 3m. Sam pojemnik
    ok 5-7L.
    Co sugerujecie. kupic Nowa lance do tego opryskiwacza (choc mama problem z
    dopasowaniem lancy)
    czy lepiej kupic nowy? Ale jaki i jaka lanca ?
    Z gory dzieki za podpowiedzi :)

  • 2. Data: 2010-07-16 20:24:52
    Temat: Re: opryskiwacz i lanca
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "MK" <x...@o...eu> wrote in message news:i1q7jj$me8$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dopasowaniem lancy)
    > czy lepiej kupic nowy? Ale jaki i jaka lanca ?

    Kwazar - ma lance dodatkowe teleskopowe 3 i 5m.
    Standard - Neptun
    http://www.sklep.kwazar.com.pl/?cat=20

    Lanca teleskopowa 3m http://www.sklep.kwazar.com.pl/?prod=73&cat=21
    Lanca teleskopowa 5m http://www.sklep.kwazar.com.pl/?prod=74&cat=21

  • 3. Data: 2010-07-19 11:34:36
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2010-07-16 20:17, MK pisze:
> [...]
    > dopasowaniem lancy)
    > czy lepiej kupic nowy? Ale jaki i jaka lanca ?

    Jestem zadowolonym użytkownikiem Marolex Profession 5 (jest też wersja
    na 7 litrów):
    http://www.marolex.pl/htm_pl/4_opryskiwacze_cisnieni
    owe_profession5.htm

    Standardowo ma lance 1,35m. Na znanym portalu aukcyjnym ok. 100zł.

    Można do niego dokupić lancę teleskopową 3m:
    http://www.marolex.pl/htm_pl/c1c.htm

    Przelicz i zdecyduj.

    --
    Damian

  • 4. Data: 2010-07-19 12:31:07
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopasowaniem lancy)
    > czy lepiej kupic nowy? Ale jaki i jaka lanca ?

    Początkowo posługiwałem się również opryskiwaczem 5 litrowym.
    Po kilku latach doświadczenie podpowiedziało, że na działkę lub do małego
    ogrodu wygodniejszy jest 3 litrowy (Kwazar)
    http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=346&produk
    t=45
    z dodatkową 3 m lancą teleskopową (tej samej firmy).
    http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=350&produk
    t=98
    Optymalna szerokość grządki to max. 120cm. Zatem zwykła lanca + długość reki
    wystarcza w zupełności, by z obu stron grządkę równomiernie opryskać. Do
    oprysku wyższych roślin stosuję lancę 3 m. Noszenie w ręce lub na jednym
    ramieniu pojemnika + 3 litry zawartości jest zdecydowanie mniej dokuczliwe
    dla kręgosłupa niż pojemnik + 5 litrów cieczy roboczej. Zwłaszcza, że są one
    wyposażane zazwyczaj w tylko jedną szelkę (na jedno ramię). Jeśli masz na
    działce / w ogrodzie sporo drzew jednej grupy, to lepszym rozwiązaniem jest
    12 -16 litrowy opryskiwacz plecakowy z możliwością bieżącego uzupełniania
    ciśnienia bez konieczności zdejmowania go z pleców.
    http://www.kwazar.com.pl/index.php?strona=346&produk
    t=17

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 5. Data: 2010-07-19 13:32:40
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > lepszym rozwiązaniem jest 12 -16 litrowy opryskiwacz plecakowy z
    > możliwością bieżącego uzupełniania ciśnienia bez konieczności zdejmowania

    Już to napisałem. Neptune 15 litrowy jest wygodny, pochlapać się nie
    można, skonstruowany w sposób przemyślany, w standardzie ma teleskopową
    lancę oraz osłonę do herbicydów oraz lance 3 i 5 m, lekkie i łatwe w
    operowaniu. Do tego mały manometr, który pozwala trzymać się wydajności.

    5 litrowego używam do peklowania przez nastrzykiwanie mięska igłą
    wielootworową... Choć mam też lancę ogrodniczą. Mały 1,5 l. psikacz stosuję
    przy pieczeniu chleba ... :-))) Mam jeszcze Sano 2 i 100 litrowy ROBI z
    lancą i 15m węża oraz 4 metrową łamaną belką, którą można opryskiwać np.
    truskawki, agrest czy porzeczki, a nawet winorośl.

    Tylko działki mi brak, działki mi brak - w tym domowym więźniu.