  • 11. Data: 2010-05-23 19:45:01
    Temat: Re: oswietlenie w lazience
    Od: Yorg <y...@p...onet.pl>

    > Czy z tymi oznaczeniami ktos moze wyjasnic jak to jest?

    http://www.kontakt-simon.com.pl/pliki_pub_1/939_stop
    ien_ip_ochrona_urzadzen_przed_szkodliwymi_wplywami_s
    rodowska.pdf

    Pozdrawiam...

  • 12. Data: 2010-05-23 20:24:20
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Kadar pisze:
    > Witam
    >
    > chcialem zainstalowac oswietlenie w lazience a tu elektryk mowi mi, ze
    > musze zamontowac lampy IP44. Czy rzeczywiscie sa tak restrykcyjne
    > wymagania. Obecnie mam jakas oprawe, ktora na pewno nie spelnia tych
    > norm. Z drugiej strony chcialbym, zachowac jakies minimalne zasady
    > bezpieczenstwa. Czy rzeczywiscie w lazienkach macie oprawy spelniajace
    > normy?
    >
    > Pozdrawiam
    > KADAR

    Widza;c te wszystkie odpowiedzi powiem tylko tyle, z.e zgodnie z norma;
    PN-IEC 60364-7-701:1999 strefy 1, 2 i 3 sa; ograniczone od góry pozioma;
    p?aszczyzna; przebiegaja;ca; na wysokos'ci
    2,25 m od poziomu pod?ogi.
    Oznacza to, z.e w przecie;tnej ?azience, która ma wysokos'c' >=2,5 m nie ma
    potrzeby stosowania opraw o podwyz.szonej szczelnos'ci poniewaz. sufit
    znajduje sie; poza tymi strefami.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 13. Data: 2010-05-23 20:34:39
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Kadar pisze:
> [...]
    > norm. Z drugiej strony chcialbym, zachowac jakies minimalne zasady
    > bezpieczenstwa. Czy rzeczywiscie w lazienkach macie oprawy spelniajace

    Widząc te wszystkie odpowiedzi powiem tylko tyle, że zgodnie z normą
    PN-IEC 60364-7-701:1999 (nieaktualna od 2007r. ale nie sądzę aby w nowej
    były jakieś istotne zmiany w omawianym zakresie) strefy 1, 2 i 3 są
    ograniczone od góry poziomą płaszczyzną przebiegającą na wysokości
    2,25 m od poziomu podłogi.
    Oznacza to, że w przeciętnej łazience, która ma wysokość >=2,5 m nie ma
    potrzeby stosowania opraw o podwyższonej szczelności ponieważ sufit
    znajduje się poza tymi strefami.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 14. Data: 2010-05-24 05:54:40
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
> [...]
    > norm. Z drugiej strony chcialbym, zachowac jakies minimalne zasady
    > bezpieczenstwa. Czy rzeczywiscie w lazienkach macie oprawy spelniajace

    Uwazasz ze IP44 to wysokie wymagamnia?
    IP 4-Ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 1 mm (cienkie narzedzia,
    cienkie przewody), 4- ochrona przed kroplami wody padajacymi ze wszystkich
    stron.

  • 15. Data: 2010-05-24 10:19:42
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 23 Maj, 21:45, Yorg <y...@p...onet.pl> wrote: