  • 81. Data: 2021-12-04 21:38:19
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2021 o 21:15, LordBluzg(R) pisze:

    > Rożne. Latem pracują kamery 24h i zużycie jest 15-20W. Zimą sam alarm i
    > zużycie jest 8W, kamery uruchamiane są w przypadku wywołania alarmu lub
    > przy przekroczeniu 13V na akumulatorze (skuteczne ładowanie/nadmiar).

    Dodam, że używam LATEM UPSa, który ładuje mi elektronarzędzia w dzień,
    kiedy potrzebuję (różne typy stąd UPS) oświetlenie mam realizowane na
    LED ale rzadko latem siedzę w nocy, łącznie 8 lamp o mocy łącznej 20W.
    Mam TV i...no dobra. Traktuję altanę jak przyczepę kempingową bo tak
    należy rozumieć. Nawet mam radio/solar bo sobie kupiłem osobny solar 30W
    do radia i zamiast baterii wpierdoliłem akumulatory litowe.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 82. Data: 2021-12-04 22:24:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-04 o 21:13, Kris pisze:
    > Pewnie tak. Szklane kule zawodne bywają

    > A tu problemów nie widzisz?
    > "Po kilkunastu latach" czy panele przetrwają, czy rządxacy jakimś przepisem tego
    nie udupia, nie opadatkuja itp?
    > Dwa bodajże lata starczyły żeby eldorado 80% uwalic.
    > Jedno nocne głosowanie i np podatek od fv?
    > Niemożliwe?
    Możliwe, ale prawo nie działa wstecz, próbowali tak z SB-kami i oni
    teraz hurtowo wygrywają w sądach przywrócenie emerytury. Tutaj też tak
    będzie jeśli taką głupotę zrobią.

    > Fv dzisiaj w 90 % montowane na kredyt, dopłaty rządowe ceny fv wywindowaly w
    kosmos, kredyt bankach na 7 lat a nocne głosowanie za rok.
    SB-ków było mało, tutaj jest ponad 700tys instalacji co daje co najmniej
    półtora miliona głosów wyborczych, chyba aż tak sobie w kolano nie strzelą.

    --
    Janusz

  • 83. Data: 2021-12-04 22:30:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-04 o 21:29, Kris pisze:

    > Przeciętne gospodarstwo domowe jeśli nie grzeje prądem to prądu zużywa za ok
    3tys/rok.
    > W PLN na dzisiaj to ok 3000zl, w kWh to ok 5000kWh.
    > Rozpiszesz jak fv tu ma się zwrócić?

    Zwróci się, 5000kWh to jest 5kWp za około 25tys, z 3tys będzie płacił
    gdzieś 50zł/m opłat co mu da 600zł/rocznie, zyskuje 2,4tys czyli około
    10 lat i spłacona. Teraz uwzględniając że ceny energii pójdą średnio
    10%/rocznie (jak nie więcej) instalacja spłaci się po 7 latach.

    --
    Janusz

  • 84. Data: 2021-12-04 23:01:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 21:29:41 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Przeciętne gospodarstwo domowe jeśli nie grzeje prądem to prądu zużywa za ok
    3tys/rok.
    > W PLN na dzisiaj to ok 3000zl, w kWh to ok 5000kWh.
    > Rozpiszesz jak fv tu ma się zwrócić?
    Mniej zużywa przeciętne gospodarstwo. Dużo ludzi mieszka w domach majacych cieplo z
    elektrocieplowni i gaz do kuchenki z rury. Cała Wielka płyta i różne bloki w miastach
    oraz dużo kamienic tak ma. Większość domków ogrzewna węglem lub gazem. Gaz w
    komforcie obsługi nic gorszy od prądu. Popularne stają się biopaliwa typu pellet.
    Pojawiają się coraz doskonalsze konstrukcje typu kocioł kondensacyjny na pellet z
    sonda lambda i automatycznym pakowaniem popiołu w torbę. Jak właściciel bystry to
    włosy taki panel słoneczny do grzania wody latem. W takiej sytuacji wyciagnie za
    półtora tysiąca góra dwa tysiące. Wdów emerytek żyjących samotnie w dwupokojowych
    mieszkaniach w blokach różnych do oporu. One wyciągają maksymalnie za 50 złotych.
    Jeśli w Polsce ponad 20% ludzi ma ponad 60 lat to znaczy że w budownictwie
    jednorodzinnym tak jak w blokach w jednym domu na pięć żyją dwie starsze osoby lub
    jedna.

  • 85. Data: 2021-12-04 23:19:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 22:30:27 UTC+1 Janusz napisał(a):

> [...]
    > 10 lat i spłacona. Teraz uwzględniając że ceny energii pójdą średnio
    > 10%/rocznie (jak nie więcej) instalacja spłaci się po 7 latach.

    Przez ostatnie 10 lat ceny pradu szły do góry tyle co inflacja. Dlaczego teraz miało
    by być inaczej, czy tylko dlatego że tobie do ideologii pasuje? Zaraz RPP czy jak ona
    się nazywa podniesie stopy procentowe do 2,5 a może i do 3%. Rata liczona dla stopy
    0,25 wzrośnie z 1000 do 1800 przy stopie 3%. Najpierw spadną ceny mieszkań i domów.
    Potem ceny materiałów budowlanych. W związku z tym że powstanie duża nadwyżka
    mieszkań do sprzedaży albo wynajęcia ceny sprzedaży i najmu spadną. Możliwe że o
    połowę. A jak już to się stanie to wprowadza podatek katastralny. Zaczniemy wtedy
    zmagać się z deflacja. I może się okazać że fotowoltaika kupiona za dwa lata
    zamortyzuje się dużo wcześniej niż kupiona dzisiaj. Oczywiście mogę się mylić ale
    mało na to wskazuje żebym nie miał racji.

  • 86. Data: 2021-12-05 08:09:38
    Od: Runt <t...@s...prv>

    W dniu 2021-12-04 o 16:25, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
    > Sprawdziłem cene prondu 10 lat temu. Na detaliczna nie trafiłem tylko na ceny z
    elektrowni. Dzisiaj są wyższe o 20% a nie dwa czy dwadzieścia razy. Dzisiaj w
    wiadomościach podali że pierwszy raz w historii badań nad reakcja termojądrowa do
    zastosowań energetycznych uzyskano więcej energii niż włożono. Ci co rządzą chcą
    rządzić dalej a nie wisieć na strunach od fortepianu.

    i pamiętaj zenusiu by trzymać swego tate za fiuta kiedy szczy! włóż w to
    wiecej energii by tate miał (a nie tylko ty) więcej przyjemności!*

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 87. Data: 2021-12-05 08:12:10
    Od: Runt <t...@s...prv>

    W dniu 2021-12-04 o 17:22, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:

    > Twoja wiarygodność jest ujemna. Odnoszę wrażenie że tylko ja nie ma cie w kf.

    zenusiu ile "roków" uczeszczałeś do tej samej klasy w szkole podstwowej
    by osiągnąć "dodatnią" umiejętność podłączania "prondu" do swojej budy?

    i pamiętaj, trzymaj swego tate za fiuta kiedy szczy!*

  • 88. Data: 2021-12-05 08:13:22
    Od: Runt <t...@s...prv>

    W dniu 2021-12-04 o 18:51, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:

    > Jak nie chcesz żeby skleroza nie zaśmiecają wątków to idź stąd.

    do budy psi bękarcie!*

    wynoś się z pl.soc.polityka kanalio!*