  • 11. Data: 2015-03-10 12:32:09
    Temat: Re: pc powietrze i solary...
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-10 o 12:03, dddddddd pisze:

    > problem w tym że dom już stoi - stan surowy zamknięty, więc komin pewnie
    > już jest.

    Szkoda. Ludzie wydają fortunę na dom i nawet nie zastanowią się, jakich
    technologii użyć. "Mój dziadunio budował z cegły i z kominem, to ja też
    taki zbuduję".

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-03-10 12:33:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-10 o 12:02, dddddddd pisze:
    > nie potrafię zaprojektować takiej instalacji. Ale projekt ile może
    > kosztować? 1000zł? jeśli koszt pompy to 6000zł, to zostaje jakieś
    > 15000zł na robociznę. To miesiąc pracy dwóch osób z dobrym zarobkiem.
    > Naprawdę tyle to zajmuje?

    Koszt pompy to jakieś 13 tys (szacuję).
    do tego koszt pozostałych urządzeń w kotłowni - np. zbiornika na wodę,
    który też może kosztować 3 tys. Do tego inne klamoty i wychodzi, że na
    robociźnie zarobisz 3 tys.

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-03-10 12:45:21
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > pompy przy gotowej instalacji to miesiąc roboty"
    > Na razie jednak wydaje mi się że to połączenie instalatora klimatyzacji
    > z instalatorem co. Wyobrażenie mam takie: skoro układ wewnątrz jest
    > wykonany - bo wspólny z innymi instalacjami - czyli podejście do
    > podłączenia się do co i baniaka cwu - to montaż pompy to chyba tylko
    > powieszenie jednostki, doprowadzenie przewodów do podejść, napełnienie i
    > sprawdzenie. Najważniejsze wydaje się dobre zaprojektowanie instalacji
    > wewnętrznej, ale jej koszty powinny być podobne jak instalacji

    Błąd masz w samych założeniach.
    Wziąłeś cenę 6tys (z d...) albo cenę PC basenowej. I chcesz, podobnie
    jak kogutek, skręcić z niej PC do domu.
    Popatrz sobie, jaka jest różnica samego użądzenia do basenu i do domu (o
    podobnej mocy) 13kW :
    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-powietrzew
    oda-do-co-cwu-chlodzenia/
    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-basenowe-w
    br/
    20tys vs 7,9tys

    JAk już opatentujesz przeróbkę PC basenowej, to każdy instalator Ci ją
    podepnie za kilka dniówek.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2015-03-10 22:42:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 16:20:45 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Bardzo dobra oferta - za pompę 12kw 23 netto (Adam - 'do tablicy') ja bym brał w
    ciemno :)

    Ja sie nie znam na pompach powietrznych i cenach ;)
    Gruntowa 12kW kosztuje 15k netto, a za 8k to (jak jest miejsce) kolektor z
    pozlacanymi rozdzielaczami sie zrobi :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-03-10 23:13:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-10 o 22:42, Adam pisze:

    > Ja sie nie znam na pompach powietrznych i cenach ;)
    > Gruntowa 12kW kosztuje 15k netto, a za 8k to (jak jest miejsce) kolektor z
    > pozlacanymi rozdzielaczami sie zrobi :-)
    > pozdr.

    Razem z 2x200l baniakami i montażem całości? No i jak ktoś rozważa pompę
    powietrzną, to raczej ryć działki poziomo nie zamierza.

    --
    Pete