  • 1. Data: 2015-03-09 11:07:03
    Temat: remont starego stropodachu z płyt kanałowych + ew. elewacja?
    Od: r...@g...com

    Jest sobie domek typu kostka, częściowo parterowy, częściowo piętrowy. Dach jest
    ocieplony żużlem i leży na tym papa.
    Inwestor chciałby żużel wywalić, wsadzić na to dużo styropianu, zrobić na tym nową
    wylewkę i pokryć papą. Majster sugeruje, żeby położyć styropian od góry (bo mniej
    roboty) i tym samym podwyższyć dach.
    Co sugerujecie?

    Jest jeszcze pomysł wycięcia jednej betonowej płyty stropowej w celu zrobienia tam
    dużego okna nad salonem.
    Czy inwestor postradał zmysły, czy to ma sens?

    Elewacja zewnętrzna to styropian 5cm przyklejony na placki. Czy warto dokleić do tego
    np: 15cm od północnej strony? Zakładam, że od góry trzeba by zapiankować "komin
    powietrzny" między styropianem a ścianą, który tam zapewne jest... (bo pod blaszanymi
    parapetami jest). A może zerwać stary styropian i dać nowy grubszy od razu?

  • 2. Data: 2015-03-10 22:59:53
    Od: dolniak <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 11:07:04 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:
> [...]
    wylewkę i pokryć papą. Majster sugeruje, żeby położyć styropian od góry (bo mniej

    Znacz,taki stropodach niewentylowany?
    Jak inwestor spi na pieniądzach,to jego rozwiązanie jest lepsze.
    Ale niewiele,majster zrobi to samo mniejszym kosztem.

    > Jest jeszcze pomysł wycięcia jednej betonowej płyty stropowej w celu zrobienia tam
    dużego okna nad salonem.
    > Czy inwestor postradał zmysły, czy to ma sens?
    Jeśli inwestor jest baba(znaczy pci damskiej)to mu nie wytlumaczycsz ,że nie.A może w
    salonie przytulnie jak w rodzinnym grobowcu i chce go rozjaśnić?Ale wiąze się to z
    wywaleniem żużla.I polatalbym z inwestorem po domach,kóre mają okna polaciowe.latem
    to fajna sprawa-darmowa saua...tylko ze obowiązkowa...
    Wiem,są rolety.Tylko że na tej wysokości muszą być z napędem.Koszty.

> [...]
    parapetami jest). A może zerwać stary styropian i dać nowy grubszy od razu?
    Jeśli tylko 15 od pólnocy,to nie warto.Jeśli 10 na calości,to tak.
    Po co zrywać?No chyba ze go myszy zżarly a ptaki wydziobaly.
    pamiętać tylko należy,że koszty stale(warstwa zewnętrzna i dodatki)są niezależne od
    grubości styropianu. Więc na styropianie nie warto oszczędzać
    Cieżko jest radzić nie znając tzw uwarunkowań.Dlatego to są tylko lużne uwagi.
    pozdro dolniak