  • 1. Data: 2011-04-04 10:20:26
    Temat: pęknięcie przy fundamencie na połączeniu chodnika - czym łatać?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Jest sobie budynek. przy fundamencie jest dookoła budynku wylany betonowy
    chodnik szerokosci ok 1 metra. Przylega on do sciany. Chodnik nieco osiadł,
    powstało pęknięcie pomiedzy chodnikiem a sciana i dostaje się tam woda.
    Podejrzewam ze jest tam zero izolacji poniewaz wode podciągnęła ściana ok
    metr w górę (podłoga domu znajduje się ok metr nad chodnikiem, nizej jest
    piwnica) i wyszedł grzyb na scianie. z opowiadań wlasciciela domu (nie moj
    dom) twierdzi on ze w tym jednym rogu (gdzie wylazl w srodku grzyb przy
    podlodze) zawsze odlazil tynk i farba. Chce mu pomoc i zabezpieczyc to jakos
    zeby nie ciagnela tej wody jak wsciekla. Domyslam sie ze moze ciagnac wilgoc
    z samego gruntu ale wydaje mi sie ze moze ssac po scianie po deszczach czy
    roztopach.

    jakies sugestie?
    chcialem to zalepić czyms ale nie mam pomyslu sensownego. myslalem o
    wycieciu kawalka chodnika z tym peknieciem (0,5cm) i zalania tam swiezego
    betonu. myslalem tez o zapackaniu tego klejem do plytek i przyklejeniu pod
    delikatnym katem waskich plytek (ma na scianie tam plytki elewacyjne) zeby
    utworzyc spadek i zeby nie wpadala woda w tę dziurę.

    pozdrawiam

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-04-04 10:37:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > wodę podciągnęła ściana ok metr w górę i wyszedł grzyb na scianie. w tym
    > jednym rogu zawsze odlazil tynk i farba. Chce mu pomoc i zabezpieczyc to
    > jakos żeby nie ciagnela tej wody jak wsciekla.

    poczytaj o iniekcji krystalicznej

  • 3. Data: 2011-04-04 10:44:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    dzieki zawsze to jakis trop
    tylko ze w opisie tej technologii nie ma uwzglednionego przypadku gdy sciana
    jest zbudowana ze szczeliną powietrzną
    i jak tam zrobic wstrzykniecie.

    ale namiar dobry dzieki!