  • 1. Data: 2011-04-04 11:36:02
    Temat: rury centralnego i przenoszenie dzwiekow
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    zesc.
    Powiedzcie mi, czy w budynku wielorodzinnym przez rury centralnego
    ogrzewania moga sie przedostawac dzwieki i to tak ze mozna zrozumiec o
    czym rozmawiają sasiedzi?

  • 2. Data: 2011-04-04 14:21:06
    Temat: Re: rury centralnego i przenoszenie dzwiekow
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > zesc.
    > Powiedzcie mi, czy w budynku wielorodzinnym przez rury centralnego
    > ogrzewania moga sie przedostawac dzwieki i to tak ze mozna zrozumiec o
    > czym rozmawiają sasiedzi?

    Jak są źle zaizolowane akustycznie, to mogą...

  • 3. Data: 2011-04-04 14:34:29
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Powiedzcie mi, czy w budynku wielorodzinnym przez rury centralnego
    > ogrzewania moga sie przedostawac dzwieki i to tak ze mozna zrozumiec o
    > czym rozmawiają sasiedzi?

    przez same rury raczej słabo (tylko niektóre częstotliwości i raczej
    dźwięki materiałowe, nie powietrzne; tzn hałas tak, zrozumiała rozmowa
    nie), natomiast z tego co wiem i widziałem, problem jest zwykle z
    przejściem rur przez stropy -nierówne dziury, niedbale utkane zwitkiem
    wełny mineralnej albo ścinkami styropianu. W nowszych budynkach bywa
    lepiej, ale też nie zawsze. A nawet półmilimetrowa szczelina wystarczy,
    żeby brać udział w rozmowach piętro niżej. Więc w razie czego trzeba
    przede wszystkim zbadać szczelność przejść.

  • 4. Data: 2011-04-05 09:22:49
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A jak to zrobić? To przejscie wygląda tak że (u mnie) w suficie sa
    jakby dwie blachy, takie połówki a miedzy nimi jest jedna z rur.

    A powiedzcie mi, gdzie i do kogo udac się o poradę (pewnie płatą) w
    sprawie akustyki pomieszczeń. Sam sobie nie poradzę z izolacja
    akustyczna mieszkania i potrzebuje kogoś kto doradzi.

  • 5. Data: 2011-04-05 11:46:57
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.04.2011 11:22, slawek7 pisze:
> [...]
    > sprawie akustyki pomieszczeń. Sam sobie nie poradzę z izolacja
    > akustyczna mieszkania i potrzebuje kogoś kto doradzi.

    kiedyś tu na grupie kilka razy w tej kwestii wypowiadał się Tornad
    Poszukaj sobie jego postów. Z tym że możesz być niezadowolony z takiej
    modernizacji jaką On proponował.. Nie mniej pewno było by to skuteczne..