  • 101. Data: 2018-01-08 22:52:39
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wspolczesne palniki zasilane pelletem dbaja o to zeby zawsze byla wlasciwa
    proporcja powietrza do paliwa.

    Bez jaj. Tak na oko, bez sondy lamba regulują? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 102. Data: 2018-01-08 22:59:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.01.2018 o 21:29, Adam Sz. pisze:
    > Ja bym oczywiście
    > polecał gruntową, bo dobra powietrzna będzie zawsze droższa;)

    Ja nie będę wywyższał jednej nad drugą, ale jak gruntowa z odwiertami ma
    wyjść taniej od powietrznej?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 103. Data: 2018-01-08 23:05:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.01.2018 o 21:59, Lisciasty pisze:
    > a i cop mógłby być całkiem do rzeczy.

    A to zdanie, ktoś zdefiniuje w końcu bardziej rzeczowo? Średniorocznie
    2.0? 3.0? 4.0? 10.0?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 104. Data: 2018-01-08 23:14:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 22:59:19 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Ja nie będę wywyższał jednej nad drugą, ale jak gruntowa z odwiertami ma
    > wyjść taniej od powietrznej?

    Nie musisz robic odwiertow. Moja gruntowa z poziomym wyszla w calosci 22-23k
    pln :) Dobra powietrzna to 25-30k. Odwierty to +5-10k pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2018-01-08 23:53:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 23:14, Adam Sz. pisze:
    > Nie musisz robic odwiertow. Moja gruntowa z poziomym wyszla w calosci 22-23k
    > pln:) Dobra powietrzna to 25-30k.
    > pozdr.

    A zdefiniuj "dobra powietrzna". Poniżej 18k (brutto) są pompy z COP >4
    dla A7W35. Myślałem że takie nie są złe, ale może jeszcze na jakiś
    parametr trzeba patrzeć.

    > Odwierty to +5-10k pln.

    Nie znam się na gruntowych, ale dwa odwierciki po 50m albo jeden 100m to
    już są wystarczające na dom 150m2?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 106. Data: 2018-01-09 00:38:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 23:53:27 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > A zdefiniuj "dobra powietrzna". Poniżej 18k (brutto) są pompy z COP >4
    > dla A7W35. Myślałem że takie nie są złe, ale może jeszcze na jakiś
    > parametr trzeba patrzeć.

    Dla mnie jedyna powietrzna jaką bym zastosował to Altherma z Daikina,
    działa rzeczywiście do -25stC :)

    8kW: http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh08cb3v-8-0kw-i7089770468.html

    11kW: http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh11cb3v-11-0kw-i7089770531.html

    > Nie znam się na gruntowych, ale dwa odwierciki po 50m albo jeden 100m to
    > już są wystarczające na dom 150m2?

    Zależy co w tych odwiertach znajdziesz. Od 20W-80W z metra. Średnio
    zakładając 50W/m, 100m daje ok. 5kW mocy chłodniczej, czyli ok 6-6,5kW
    grzewczej. Trochę mało. Dołożyłbym trzeci 50m i dał pompę 9kW i pewnie
    by starczyło. Ale to zależy co w tych odwiertach będzie, bo jak skała
    to możesz nawet przyjąć 80W/m i z 100m wychodzi wtedy 9-10kW grzewczej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2018-01-09 07:48:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 22:29:56 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > No wlaśnie, że stary kopciuch jest wymieniony na gazowy kondensacyjny, temperatura
    wewnątrz ok. 21 stopni, temperatura zasilania 35 stopni, całkowity roczny rachunek za
    gaz(c.o., cwu, gotowanie) to ok. 2000 zł. Na samo c.o. szacuję 1400 zł.

    jesli takie sa wyniki to w porządku, i głębsze roboty niepotrzebne. Z ciekawosci
    zapytam jak duzy to dom.
    Natomiast w okolicy był poniemiecki dom który własciciel opieplił, ale z dachem nic
    nie zrobił z powodów jak wspomnialem. Dał piec gazowy i tak dalej.
    Dzis pali wunglem...

    b.

  • 108. Data: 2018-01-09 08:59:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 stycznia 2018 00:29:43 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Swojej chaty aktualnie nie mam w OZC, gdzieś w stacjonarce się podział.

    Pisałem w innym chyba wątku ze jednak backupy giną;)
    Nawet Tobie jak widać;)
    Ps
    Onetdysk zamykają a mam tam trochę danych
    Jest jakaś możliwość przenieść to na inny dysk sieciowy bez potrzeby ściągania na
    komp?

  • 110. Data: 2018-01-09 18:51:16
    Od: l...@g...com

    Węgiel wiecznie żywy.
    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-mi
    eszkania-a-w-nich-kuchnie-weglowe,250202.html