  • 91. Data: 2018-01-08 17:23:38
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 12:25:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Kiedyś nie bawili się w OZC tylko przyjmowali 1 żeberko na 1m2 powierzchni jełśi
    dobrze pamiętam
    > W zawory trójdrożne itp. też się wtedy nie bawiono to co na kotle dzło bezpośrednio
    na grzejniki i bojler
    > Na grzejnikach były zawory które działaly przez pierwszy rok ew dwa później już
    nikt nie bawił się w ich odkręcanie zani zakręcanie bo zaczynały cieknąć
    > Do tego instalacja grawitacyjna, rury od dwóch cali w dół i wszystko hulało
    > Nikt nie palił w takich kotłach tyk żeby temperatura wody była 40-45stC tylko
    raczej bliżej 80stC
    > Chociażby i dla CWU
    > A zagotowanie wody w takich instalacjach też się nierzadko zdarzało.
    > Było to wszystko mega proste bez żadnych sterowników, termostatów itp.
    > Tak to po prostu wtedy robiono.
    > I teraz radzenie podłączenie do takich instalacji pompy ciepła to jest delikatnie
    mówiąc mało mądra rada

    Instalacja do pompy ciepła powinna i musi być jak najprostsza. Taka,
    którą opisujesz jest dla pompy najlepsza. Im mniej wymienników, zaworów,
    im mniejsze opory - tym tylko lepiej. Liczy się tylko moc grzejników, a te
    zawsze można wymienić / rozbudować.

    > A ktoś się w latach 60tych-70tych czy nawet przed wojną w docieplenia bawił?

    Przede wszystkim to ja ciągle mam wrażenie, że mówimy o starym ale dobrze
    docieplonym (nowocześnie) domu. Dom może być z 1900, ktoś go kupił i
    planuje termomodernizację + źródło ciepła. I pyta, czy może wsadzić do
    niego pompę ciepła. Chyba logiczne, że nikt nie wsadzi pompy do domu
    z oknami przez które może kot wejść do środka? :)

    > W latach 90tych czy na początku tego wieku czasami takiego domy docieplana.
    > Polegało to na naklejeniu 5 czy jak ktoś na bogato robił to 10cm styro na ściany,
    wymieniano okna drewniane na PCV

    10cm styro na ścianie to już jest przyzwoite ocieplenie w porównaniu do
    jego braku. Każdy 1cm styro to odpowiednik kilkunastu cm gołego muru.

    > Tylko widzisz- gościu pytanie zadal i zaraz druga czy trzecie odpowiedz to
    sugerowanie PC

    Gość napisał "dom 120m2 ocieplenie styro 10cm". Dopiero potem dodał ile ma
    dom lat. Ale tak czy siak, ocieplenie + okna i można KAŻDY dom, nawet
    dwustuletni doprowadzić do takiego stanu jak nowy i każda PC w nim pójdzie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2018-01-08 17:40:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 15:04:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > znajdz opis takiej przebudowy która nie kończyłaby sie taką sentencją:
    > "Ciężko się zamknąć w 200 000 robiąc samemu. Jeśli ekipami to chyba z 300-400.
    Zburzyć i postawić nowy. podobne koszta. A po remoncie stary będzie dalej stary tylko
    upudrowany. Drugi raz bym się w to nie pchał."

    > "Moi rodzice, którzy kupili dom poniemiecki i remontują go od 20 lat mówią, że
    zdecydowanie bardziej opłaciłoby się ppostawić dom od nowa"

    > :)

    Zawsze tak jest!
    Ale to trzeba myśleć przed kupnem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2018-01-08 17:42:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 16:00:51 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > przyzwoita termoizolacja stropu równa sie zdemontowaniu całego dachu i zrobieniu od
    nowa. Inaczej wyjdzie pudrowanie syfu w całkiem kluczowym miejscu.
    > Jasne ze czasem ktos ma całkiem pusty nieocieplony strych, wtedy łatwiej. Ale jesli
    są skosy uzytkowe to lipa głęboka.

    Skosy użytkowe bez ocieplenia? Ktoś tak ma? Serio? ;)
    Nie sądzę panie :) Albo ma strych (użytkowy czy nie - bez znaczenia,
    ocieplić łatwo) albo ocieplony dach i użytkowe skosy. Nie da się
    inaczej. Nie widziałem i nie wyobrażam sobie żeby ktoś mieszkał na
    nieocieplonym strychu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2018-01-08 18:26:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 16:30:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Ta glebokosc to mniej wiecej 0,3m, tyle co ma szpadel metalowego.

    pomnóż x100 i dojdziesz do prawidłowej wartosci :) Jesli sie chce kopac głębiej niz
    30m to wchodzi w gre projekt robót geologicznych i różne tam cudactwa.

    b.

  • 95. Data: 2018-01-08 18:30:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 17:42:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ocieplić łatwo) albo ocieplony dach i użytkowe skosy. Nie da się
    > inaczej. Nie widziałem i nie wyobrażam sobie żeby ktoś mieszkał na

    mówie ze jak jest pusty strych to stosunkowo łatwo docieplic, podłogę strychu mozna
    pokryc izolacją.
    Ale jak są w zastosowaniu skosy ocieplone jakimis trocinami to nagle robi sie poważna
    przebudowa, rozpierducha od srodka i od zewnątrz przy kłopotach z wymiarami
    pomieszczen.

    b.

  • 96. Data: 2018-01-08 19:07:12
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Poniemiecki dom w mojej rodzinie o którym pisałem wyżej:
    > Zakres remontu aby doprowadzić go do dzisiejszych standardów to w wielkim skrócie:
    > -Remont dachu- zrucenie starej betonowej dachówki położenie nowej więc pewno po
    drodze wymiana łat kontrłat i krokwi. Folie, wełna itp.

    Zapomniałeś o krokwach, bo się "wkląchły", a i robaki robią swoje.W praktyce po 50-60
    latach cała konstrukcja jest do wymiany.Jasne, że nie zawsze, ale generalnie
    nadwyżka to czysty zysk.
    CIACH, bo to prawda.
    > W wielkim skrócie to napisałem ale jak widać koszt będzie porównywalny albo
    wyższy z budową nowego od podstaw.
    > Praktycznie ze starego tylko mury by zostały
    Nie zostały by, bo przeważnie izolacja sparciała i woda ciągnie w mury.No, chyba że
    fundamenty są z granitu, ale rzadko to widzę.
    Wielu miastowych (tzw warszawiaki) kupili se stare chałupy i albo płaczą, albo
    mieszkają tylko latem...
    Pozdro.abomito

  • 97. Data: 2018-01-08 20:00:40
    Od: l...@g...com

[...]

    Temat przerobiony: do czasu wymiany dachówki i położenia folii, między dachówki a
    supremę wdmuchnięty ekofiber. Grubość ocieplenia to grubość krokwi. Po ok. 2 latach
    wymiana starych dachowek, nabicie nowych łat, kontrłat i położenie folii. Ekofiber
    bez śladu wilgoci, pleśni, gdzie niegdzie go dołożono, bo trochę osiadł. Stan bez
    wymiany dachówek mógłby pewnie trwać jeszcze długo a koszty tego etapu były
    niewielkie.

  • 98. Data: 2018-01-08 20:34:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 20:00:42 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:

    >Grubość ocieplenia to grubość krokwi.

    Do wyboru było marne ocieplenie albo rozpierducha - wybrałes kiepskie ocieplenie :-)
    Jasne ze kiepskie ocieplenie jest lepsze niz zadne, ale wciąż nie pozwala na zmianę
    systemu ogrzewania na cos nowoczesnego.

    b.

  • 99. Data: 2018-01-08 22:29:54
    Od: l...@g...com

    No wlaśnie, że stary kopciuch jest wymieniony na gazowy kondensacyjny, temperatura
    wewnątrz ok. 21 stopni, temperatura zasilania 35 stopni, całkowity roczny rachunek za
    gaz(c.o., cwu, gotowanie) to ok. 2000 zł. Na samo c.o. szacuję 1400 zł. Żeby
    wszystkie stare domy były tak " kiepsko" docieplone. Już mi się nie chce udowadniać,
    że nie jestem wielbłądem więc niech wam będzie, w docieplonych, starych domach
    montujmy kopciuchy podajnikowe na ekogroszek lub miał bo nowoczesne rozwiązania nie
    są dla was stare, docieplone rudery:-)

  • 100. Data: 2018-01-08 22:50:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 22:29:56 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
> [...]
    montujmy kopciuchy podajnikowe na ekogroszek lub miał bo nowoczesne rozwiązania nie

    To ja jeszcze dodam, że w Wodzisławiu miasto ~15 lat temu zamontowało
    do ogrzewania kilku kamienic pompy ciepła z odwiertami. Do mieszkań,
    które przed modernizacją ludzie ogrzewali PIECAMI KAFLOWYMI :)

    I co, nie da się?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.