  • 11. Data: 2018-01-06 15:14:59
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 14:59:19 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Że się wtrącę. Jak PC ma się sprawdzić, jak tam pownie 500l wody jest i

    No i? Duża pojemność cieplna = mniej start/stopów, tylko na zdrowie pompie
    wyjdzie, nie trzeba bufora.

    > kalafiory trzeba do 70C rozgrzewać. Toż mu COP ~1 wyjdzie :P

    Skąd wiesz, że do 70stC trzeba rozgrzewać? Pisał, że dom ocieplony 10cm
    styro. Jak ma w miarę nowe okna i dobrze docieplony dach to raczej wpuszcza
    tam 40-45stC max.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-01-06 15:51:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Jan 2018 14:59:18 +0100, Pete

    > Że się wtrącę. Jak PC ma się sprawdzić, jak tam pownie 500l wody jest i
    > kalafiory trzeba do 70C rozgrzewać. Toż mu COP ~1 wyjdzie :P

    Skoro dom stary, ale docieplony, to kalafiory pewnie znacznie
    przewymiarowane są. Do utrzymania temperatury w domu wystarczy pewnie te
    40-50, tak jak to jest i u mnie (i to często jeszcze ze znacznie
    poskręcanymi kaloryferami).

    Z tym że tu nie ma co gdybać, a trzeba zwyczajnie policzyć. Koleś dostał
    taką radę, ale to widać standardowo olał -- bo oczywiście mądrzejszy jest,
    jak większość w naszym ciemnogórdku. Teraz będzie dusić kocioł żeby domu
    nie ugotować, a w wyniku tego będzie sobie sypać pyłami, benzo(a)pirenami i
    innymi syfami tuż nad głową...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2018-01-06 17:22:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-06 o 14:59, Pete pisze:

    > Że się wtrącę. Jak PC ma się sprawdzić, jak tam pownie 500l wody jest
    > i kalafiory trzeba do 70C rozgrzewać. Toż mu COP ~1 wyjdzie :P

    A co ma do rzeczy czy 500 czy 5 czy też 5000 litrów?

    Poza tym jak potrzeba 70'C to się montuje PC wielostopniowe,
    wysokotemperaturowe.

  • 14. Data: 2018-01-06 17:26:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > pompy ciepla nie wstawie w domu wybudowanego 40 lat temu, bo ona nijak sie nei
    sprawdzi - to dla wujkow "dobra rada"
    Jeśli jej nie założysz, to się na pewno się nie sprawdzi.Jakbyś założył jako bajpas
    jakiegolwiek zaworu- to byś jej używał. Zrobilem już parę takich przeróbek.
    Nie podałeś, jakie masz ogrzewanie- górne, czy dolne.Nie wiem, czy masz możliwość
    założenia zaworu trójdrożnego, czy sprzęgła.Nawet nie wiem, czy masz zawory na
    wszystkich grzejnikach( przy używaniu pieców węglowych to wcale nie jest takie
    oczywiste!)

    > skonczylo sie na piecu ktory mialem kupic - 14kw czyli najmniejszy jaki jest -
    dostalem z dobrym rabatemu i mam nadzieje ze bede zadowolony
    Bo to jedne z najmniejszych pieców.Takich poniżej 10 kw do niedawna w ogóle nie
    robili.Ale dając najgorszy groszek i tak regulując piec, żeby się węgiel w popiół nie
    sypał- da radę.
    A nadmierną troskę o ekologię zostawiam bogatszym.
    Pozdro.abomito

  • 15. Data: 2018-01-06 19:32:31
    Od: l...@g...com

    Daj spokój Myjk, na takich szkoda czasu i atłasu. Wystarczyło mu napisać, że dziękuję
    za pompę ciepła, wolę babrać się w węglu. Ale zawsze to lepiej szpilę wbić, że "wujek
    dobra rada" Ja prdlę.

  • 16. Data: 2018-01-06 19:37:23
    Od: l...@g...com

    Niby 14 kW a palnik pewnie jest w stanie dać 25 kW, bo niby mniej nacięć i otworów.
    Mam takie cudo małą ekoenergię, gdzie moc nominalna to 15-25 kW.

  • 17. Data: 2018-01-06 19:53:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 19:32:34 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Daj spokój Myjk, na takich szkoda czasu i atłasu. Wystarczyło mu napisać, że
    dziękuję za pompę ciepła, wolę babrać się w węglu. Ale zawsze to lepiej szpilę wbić,
    że "wujek dobra rada" Ja prdlę.

    Wy naprawdę uważacie że doradzanie komuś wstawienie PC do 40letniego domu to dobra
    rada?
    Czy tak Sobie piszecie bo PC w modzie a Wy za to płacić nie będziecie tylko ten komu
    radzicie?
    Myjk chyba(jeśli dobrze pamiętam) mieszka aktualnie w nienajnowszym domu bo nowy
    buduje
    Myjk- wstawiłeś PC? Czemu nie?
    Czym teraz grzejesz?
    To podobna obłuda jak na sąsiedniej grupie narzekanie Myjka że diesle smrodzą a sam
    turbodieslem jeździ.
    Taki poziom doradzania.
    A może sie mylę i macie racje więc rozwińcie temat
    Interesuje mnie to bo np mam dom rodzinny z 1969 roku grzany smieciuchem
    Ze 3-4 przyczepy drewna na sezon tam idą
    Jakieś 2-3 tysto kosztuje
    Kocioł kończy swój żywot i byc może PC bym wstawił
    Co konkretnie doradzicie do takiego domu?
    Jakiej mocy PC? Jakieś modele konkretne?
    Instalacja grawitacyjna, grzejniki żeberkowe żeliwne
    Reszte danych podam jak będzie trzeba

  • 18. Data: 2018-01-06 20:18:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 19:53:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Wy naprawdę uważacie że doradzanie komuś wstawienie PC do 40letniego domu
    > to dobra rada?

    Nie chodzi o wiek, tylko o stosunkowo małą chałupę (120m2),
    gdzie jak najbardziej może mieć to sens.

    > Interesuje mnie to bo np mam dom rodzinny z 1969 roku grzany smieciuchem
    > Ze 3-4 przyczepy drewna na sezon tam idą

    Czyli jakieś 20m3? Na m3 wchodzi średnio 500kg drewna, dajmy na to
    15MJ/kg, czyli 40 tys. kWh, sprawność śmieciucha dajmy na to 60%,
    czyli chałupa potrzebuje 24 tys. kWh. Średnio 5,5kW przez 180 dni
    sezonu grzewczego. Dobrze oceniam, czy coś schrzaniłem?
    To jest jakaś niewielka chałupa?

> [...]
    > Co konkretnie doradzicie do takiego domu?
    > Jakiej mocy PC? Jakieś modele konkretne?
    > Instalacja grawitacyjna, grzejniki żeberkowe żeliwne

    To zapodaj choć wymiary chałupy i podstawowe ocieplenie ;)
    A skoro drewno jest w użyciu, to może kocioł zgazowujący + duży bufor?
    Koleżka tak ma i chwali sobie.
    Choć żeby to było dobre, to wyjdzie w cenie powietrznej pompy ciepła
    mam wrażenie.

    L.

  • 19. Data: 2018-01-06 20:30:17
    Od: l...@g...com

    Adam Sz.
    Skąd wiesz, że do 70stC trzeba rozgrzewać? Pisał, że dom ocieplony 10cm
    styro. Jak ma w miarę nowe okna i dobrze docieplony dach to raczej wpuszcza
    tam 40-45stC max. "
    Jest dokładnie tak jak piszesz. W domu rodzinnym przed dociepleniem trzeba było pchać
    min. 70-80 stopni.
    Po termomodernizacji, ostatnie 5 lat, na stałe ustawione 35 stopni na wyjściu z
    kotła. Grzejniki żeliwne, ledwo, ledwo ciepłe.

  • 20. Data: 2018-01-06 20:51:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 20:18:12 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie chodzi o wiek, tylko o stosunkowo małą chałupę (120m2),
    > gdzie jak najbardziej może mieć to sens.

    Jaki cop tam wyjdzie wg Ciebie?

    > Czyli jakieś 20m3? Na m3 wchodzi średnio 500kg drewna,

    700-1000kg raczej
> [...]
    > czyli chałupa potrzebuje 24 tys. kWh. Średnio 5,5kW przez 180 dni
    > sezonu grzewczego. Dobrze oceniam, czy coś schrzaniłem?
    10x 10, w połowie podpiwniczona, parter, pietro. Dach dwuspadowy, skosy na piętrze
    > To zapodaj choć wymiary chałupy i podstawowe ocieplenie ;)
    wyżej podałem
    > A skoro drewno jest w użyciu, to może kocioł zgazowujący + duży bufor?
    > Koleżka tak ma i chwali sobie.
    > Choć żeby to było dobre, to wyjdzie w cenie powietrznej pompy ciepła
    > mam wrażenie.
    Z jakim cop ta pompa wg Ciebie w takiej chałupie przy grzejnikach będzie pracować?