  • 211. Data: 2018-01-15 21:11:58
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 19:35:35 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Ale jaja! Faktycznie trzeba mówić poroszajs :-D Też to mam (25cm).

    Czemu poroszajs?:) Tak będzie wyglądać wykresik praktycznie każdego rodzaju
    ściany w takiej konfiguracji.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 212. Data: 2018-01-15 21:21:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2018 o 15:09, Adam Sz. pisze:
    > Napisałem wcześniej. Z setek różnych firm - tylko viessmann tak szkoli
    > instalatorów, żeby instalowali bufory, co jest kompletną pomyłką:)

    A ja chyba wiem dlaczego. Bo nie masz automatyki na rozdzielaczu (auto
    termostaty per pokój).

    Sprężarka podczas pracy wytwarza ciepło (co oczywiście nam odpowiada :-)
    ), ale z technicznego punktu widzenia to trzeba to ciepło jeszcze
    odpowiednio szybko odbierać. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację,
    kiedy "zmienne warunki przepływu" w instalacji powodują, że pompka albo
    nie nadąża albo nie ma przepływu w ogóle. Efekt pewnie taki, że
    sprężarka by częściej stawała = więcej cykli pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 213. Data: 2018-01-15 21:24:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 21:08, Adam Sz. pisze:
    > Zwykła pompka obiegowa CO 45W:)

    Ktoś mi tu pisał, że dodatkowy element - falownik - może paść. Rzekłbym
    teraz, że w gruntowej też dodatkowy element - pompa CO - może paść. Już
    nie będę porównywał prawdopodobieństwa uszkodzenia na długości pewnie
    1km rur do moich 4m :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 214. Data: 2018-01-15 21:30:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 20:07, Myjk pisze:
    > bo ponoć lepiej
    > jak się DZ drenuje systematycznie z mniejszą mocą niż taktując z pełną
    > mocą.

    Czyli (z punktu widzenia efektywności, niekoniecznie ekonomiczności)
    może mieć to sens. COP dla moje PW EVI jest tak właśnie opisany w manualu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 215. Data: 2018-01-15 21:37:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to sa zmienne warunki przeplywu? Jak juz piszesz o jakims zjawisku to je opisz bo
    moze sie okazac ze tylko Ty znasz to zjawisko.

  • 216. Data: 2018-01-15 21:44:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 21:37:29 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Co to sa zmienne warunki przeplywu? Jak juz piszesz o jakims zjawisku to
    > je opisz bo moze sie okazac ze tylko Ty znasz to zjawisko.

    Było napisane. Regulacja podłogówki zaworkami na prund.

    L.

  • 217. Data: 2018-01-15 22:00:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 23:19, Budyń pisze:
    > w powietrznych zamrozenie (zaszronienie) chłodnicy zatrzymuje przepływ i kupa.
    Zamrożenie okolic rury dolnego zródła w gruntowych nic nie przeszkadza.

    Mogę zdać relację jak to wygląda w praktyce.

    1. PW chodzi przy aktualnej temperaturze (-5C, odczuwalna -10C) około 30
    minut.

    2. Cały parownik faktycznie zarasta meszkiem z lodu.

    3. Następuje zwolnienie obrotów sprężarki do min (jeżeli chodziła
    szybciej), oraz wyłączenie wentylatora.

    4. Po ~30 sekundach, otwiera się jakiś zawór i słychać syczenie jak
    "zimne polane gorącym".

    5. Kolejne 30 sekund (w oczach), znika cały lud a pod pompą leje się
    (dosłownie z litr wody).

    6. Po kolejnych ~30 sekundach załącza się wiatrak i jedziem dalej.

    Jak się trafi w ten moment, to można postać te 2 min i popatrzeć. Fajnie
    wygląda :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 218. Data: 2018-01-15 22:04:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Co to sa zmienne warunki przeplywu? Jak juz piszesz o jakims zjawisku to je opisz
    bo moze sie okazac ze tylko Ty znasz to zjawisko.

    No jak sobie wszystkie zaworki ostro skręcisz albo ktoś albo coś to
    zrobi, to taki bufor zadziała wtedy dla pompy jak sprzęgło w samochodzie
    - jak potrzebujesz jechać wolniej niż da się na jedynce, to naciskasz
    sprzęgło a nie gasisz i zapalasz żabką? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 219. Data: 2018-01-15 22:13:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 21:24:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

> [...]
    > teraz, że w gruntowej też dodatkowy element - pompa CO - może paść. Już
    > nie będę porównywał prawdopodobieństwa uszkodzenia na długości pewnie

    Ile kosztuje falownik i jego wymiana, a ile pompka CO?
    Pompka mi wisi nad pompą na ścianie - jest standardowych wymiarów i
    na allegro kosztuje 300 pln, wymiana to odkręcenie i skręcenie dwóch
    śrubunków :) Od bidy kupię go w każdym Brico Marche albo Majstrze ;)

    A falownik? To zupełnie innego kalibru problem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 220. Data: 2018-01-15 22:14:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 21:21:07 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > A ja chyba wiem dlaczego. Bo nie masz automatyki na rozdzielaczu (auto
    > termostaty per pokój).

    O jezu, nie mów, że dałeś się na takie coś nabrać przy podłogówce
    w akumulacyjnym domu? :-) To jest całkowicie nonsensowne rozwiązanie :D
    Aleś się dał nabrać temu instalatorowi...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.