  • 81. Data: 2018-01-08 13:42:56
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-08 o 13:30, Kris pisze:
> [...]
    kotła. Grzejniki żeliwne, ledwo, ledwo ciepłe.

    > Tak przy okazji bo drążę temat dofinasowań "ekologicznych" w interesującej mnie
    lokalizacji
    > I jest tam program dofinasowania m.in pomp ciepła
    > Jednym z wymaganych wtedy dokumentów jest:
    > "d) potwierdzenie uzgodnienia prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła ziemi
    z właściwym organem administracji publicznej (w przypadku źródła ciepła
    wykorzystującego ciepło ziemi),"

    To raczej tylko dla DZ pionowego.

    --
    Pete

  • 82. Data: 2018-01-08 13:47:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 13:34:24 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja robiłem projekt i zgłoszenie tegoż do urzędu, Mietek od odwiertów
    > mówił że dla świętego spokoju warto zrobić. Koszt 7 stów.
    > A Adam nie ma dziur, tylko poziome rurki.

    A poziome to nie "źródła ciepła wykorzystującego ciepło ziemi"?

  • 83. Data: 2018-01-08 13:54:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 13:47:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A poziome to nie "źródła ciepła wykorzystującego ciepło ziemi"?

    Ponoć do iluś tam metrów wgłąb nie trzeba żadnego papierka.
    Ale lepiej się spytaj konkretnego urzędasa...

    L.

  • 84. Data: 2018-01-08 14:01:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jan 2018 02:53:26 -0800 (PST), Budyń

    > prawie zawsze oznacza. Sciany i okna zrobisz łatwo, ale mostki przy
    > gruncie i docieplenie sufitów czasem sie nie da zrobic bez rujnowania
    > całosci

    W starych domach nie ma podłogówek tylko kalafiory, więc straty do gruntu
    są siłą rzeczy mniejsze. Zresztą nie widzę problemu aby docieplić je z
    zewnątrz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 85. Data: 2018-01-08 15:04:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 14:01:30 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > W starych domach nie ma podłogówek tylko kalafiory, więc straty do gruntu
    > są siłą rzeczy mniejsze. Zresztą nie widzę problemu aby docieplić je z

    znajdz opis takiej przebudowy która nie kończyłaby sie taką sentencją:
    "Ciężko się zamknąć w 200 000 robiąc samemu. Jeśli ekipami to chyba z 300-400.
    Zburzyć i postawić nowy. podobne koszta. A po remoncie stary będzie dalej stary tylko
    upudrowany. Drugi raz bym się w to nie pchał."

    "Moi rodzice, którzy kupili dom poniemiecki i remontują go od 20 lat mówią, że
    zdecydowanie bardziej opłaciłoby się ppostawić dom od nowa"

    :)

    b.

  • 86. Data: 2018-01-08 15:20:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 15:04:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    >
    > "Moi rodzice, którzy kupili dom poniemiecki i remontują go od 20 lat mówią, że
    zdecydowanie bardziej opłaciłoby się ppostawić dom od nowa"

    Ot to
    Poniemiecki dom w mojej rodzinie o którym pisałem wyżej:
    Zakres remontu aby doprowadzić go do dzisiejszych standardów to w wielkim skrócie:
    -Remont dachu- zrucenie starej betonowej dachówki położenie nowej więc pewno po
    drodze wymiana łat kontrłat i krokwi. Folie, wełna itp.
    -nowa instalacja elektryczna(w związku z tym nowe tynki, malowanie itp.
    -nowa instalacja CO i CWU bo aktualne ida wierzchem po ścianach
    -ocieplenie ścian
    -nowe podłogi, wylewki itp.
    -nowe drzwi i okna
    W wielkim skrócie to napisałem ale jak widać koszt będzie porównywalny albo wyższy z
    budową nowego od podstaw.
    Praktycznie ze starego tylko mury by zostały

  • 87. Data: 2018-01-08 15:38:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jan 2018 06:04:04 -0800 (PST), Budyń

    > znajdz opis takiej przebudowy która nie kończyłaby sie taką sentencją:

    Było tylko o odniesieniu do termomodernizacji, zmiany źródła ciepła i co za
    tym idzie niższych kosztów grzania. Do tego nie trzeba remontu generalnego
    robić. Ocieplanie ścian (to się da prawie wszędzie, chyba że zabytkowe
    kamienice w mieście, wtedy od środka trzeba), stropy/dach (tu już raczej
    spokojnie jest miejsce), względnie właśnie trochę fundamentu...

    To jest w dużych porywach 50 tys. zł

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2018-01-08 15:44:16
    Od: l...@g...com

    Kris
    "Gdzies tam w sąsiednim watku tez chyba PC proponowałeś bo zwróci się po 3 latach.
    Adam Tobie wyliczył ze tak nie bardzo m\po trzech ze w ogóle tam PC mnie bardzo sens
    miała
    To trochę jakbyś radził do mojej prawie pełnoletniej już multipli silnik elektryczny
    wstawić bo ekologiczny i tania eksploatacja.
    Rada może i dobra kwestia tylko czy to sfinansujesz;) "
    Tu już dorabiasz mi tzw. gębę, bo w takiej dyskusji bezpośrednio nie brałem udziału
    i nikt mi nic nie liczył i nie udowadniał.

  • 89. Data: 2018-01-08 16:00:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 15:38:22 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > kamienice w mieście, wtedy od środka trzeba), stropy/dach (tu już raczej
    > spokojnie jest miejsce), względnie właśnie trochę fundamentu...

    przyzwoita termoizolacja stropu równa sie zdemontowaniu całego dachu i zrobieniu od
    nowa. Inaczej wyjdzie pudrowanie syfu w całkiem kluczowym miejscu.
    Jasne ze czasem ktos ma całkiem pusty nieocieplony strych, wtedy łatwiej. Ale jesli
    są skosy uzytkowe to lipa głęboka.

    Izolacja podłóg od gruntu tak aby wysokosc pomieszczenia została to też moze być
    zabawa.

    b.

  • 90. Data: 2018-01-08 16:29:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ta glebokosc to mniej wiecej 0,3m, tyle co ma szpadel metalowego. Nie dotyczy studni
    kopanych. W Polsce wlasnosc ziemi jest dwu wymiarowa, dlugosc x szerokosc. Sa panstwa
    gdzie dochodzi trzeci wymiar i wtedy jest to ostroslup do srodka ziemi.