  • 1. Data: 2010-10-07 20:36:22
    Temat: płoty i ogrodzenia
    Od: "PapoSmurf" <b...@i...pl>

    czy ktoś wie jakie prawo mówi o płotach i ogrodzeniach ?:O)
    czy coś takeigo trzeba zgłaszać i dostać pozwolenia na budowę, czy nie
    wymaga pozwoleń, ktoś się orientuje?:O)

  • 2. Data: 2010-10-07 20:48:51
    Temat: Re: płoty i ogrodzenia
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    PapoSmurf pisze:
    > czy ktoś wie jakie prawo mówi o płotach i ogrodzeniach ?:O)
    > czy coś takeigo trzeba zgłaszać i dostać pozwolenia na budowę, czy nie
    > wymaga pozwoleń, ktoś się orientuje?:O)

    trzeba zgłaszać jeśli chce się postawić ogrodzenie przy drodze.
    Chyba trzeba mieć pozwolenie, jeśli wysokość ogrodzenie będzie powyżej
    jakiejś wysokości...

    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-10-08 06:12:49
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 7 Paź, 22:48, Krzysiek <b...@b...com> wrote:

    > trzeba zgłaszać jeśli chce się postawić ogrodzenie przy drodze.
    > Chyba trzeba mieć pozwolenie, jeśli wysokość ogrodzenie będzie powyżej
    > jakiejś wysokości...

    prawo budowlane.
    ogrodzenie nalezy zglosci od strony drogi oraz trzeba miec zgode na
    wjazd.zjazd z drogi (gminna, powiatowa, wojewodzka) zalezy jaka tam
    wysylasz projekcik.
    Od strony sasiadow trzeba miec zgode jesli ogrodznei powyzej 2,2 albo
    2,4 juz nie pamietam.

    Normalnie jest ze na wsi nikt sie nikogo nie pyta. A sasiad moze nawet
    pomoc przy pracach jak poprosisz. Oczywiscie trzeba miec cos na
    poczestunek.

  • 4. Data: 2010-10-08 07:05:41
    Od: arch <s...@w...pl>

    > trzeba zgłaszać jeśli chce się postawić ogrodzenie przy drodze.
    > Chyba trzeba mieć pozwolenie, jeśli wysokość ogrodzenie będzie powyżej
> [...]

    ...no odpowiedź konkretna, nie ma co....
    Budowa ogrodzenia podlega pod zgłoszenie jeśli to ogrodzenie jest
    zlokalizowane od strony dróg i miejsc publicznych oraz jeżeli jego
    wysokość jest większa niż 2,2m. Poza tym możesz budować bez zgłaszania
    komukolwiek. Czyli np. w granicy z działką sąsiednią, w granicy z
    drogą wewnętrzną prywatną.

    pozdr

  • 5. Data: 2010-10-08 13:09:19
    Od: AZ <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-07 22:36, PapoSmurf pisze:
    > czy ktoś wie jakie prawo mówi o płotach i ogrodzeniach ?:O)
    > czy coś takeigo trzeba zgłaszać i dostać pozwolenia na budowę, czy nie
    > wymaga pozwoleń, ktoś się orientuje?:O)

    Od sąsiadów nie potrzebujesz papierów, tylko dogadania sie z sasiadami
    jak chcesz stawiać w granicy. Jak cofniesz linie na swoją działke to
    obowiązują cie chyba tylko wymagania co do wysokości, niebezpiecznych
    elementów, i % powierzchni przepuszczającej powietrze. Chociaż wypada
    pogadać z sąsiadem.

    Od drogi - idź do gminy, tam ci dadzą uzgodnienia. Z tymi uzgodnieniemi,
    zwymiarowanym rysunkiem ogrodzenia i oświadczeniem o własności działki
    składasz zgłoszenie na budowe ogrodzenia w starostwie. Jak zgłoszenia
    nie oprotestują to po 30 dniach możesz startować.
    Ile kosztują uzgodnienia nie pamiętam, zgłoszenie jest za free.

  • 6. Data: 2010-10-08 15:58:33
    Od: "PapoSmurf" <b...@i...pl>

    Órzytkownik "Krzysiek" napisał:

    > trzeba zgłaszać jeśli chce się postawić ogrodzenie przy drodze.
    > Chyba trzeba mieć pozwolenie, jeśli wysokość ogrodzenie będzie powyżej
    > jakiejś wysokości...

    ale to jest chyba, czy wiesz w jakich ustawach trzeba tego szukać, bo w
    prawie budowlanym nic na temat nie znalazłem:O(

  • 7. Data: 2010-10-08 17:22:33
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "PapoSmurf" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > czy ktoś wie jakie prawo mówi o płotach i ogrodzeniach ?:O)
    > czy coś takeigo trzeba zgłaszać i dostać pozwolenia na budowę, czy
    > nie
    > wymaga pozwoleń, ktoś się orientuje?:O)

    Wymaga zgłoszenia o zamiarze wykonania robót. Zgłasza sie wraz ze
    szkicem w powiecie, w wydz budownictwa. Po zgłoszeniu w terminie 30
    dni dostajesz orzeczenie i możesz zaczynać grodzić. W poszczególnych
    przypadkach, zależnie od sytuacji, może nie wystarczyć zgłoszenie,
    bedziesz musiał załatwić pozwolenie. Wszystkiego dowiesz się w
    powiecie.
    Adam

  • 8. Data: 2010-10-09 13:12:20
    Od: "PapoSmurf" <łofczybober@interia.pl>

    Órzytkownik "arch" napisał:
> [...]
    > wysokość jest większa niż 2,2m. Poza tym możesz budować bez zgłaszania
    > komukolwiek. Czyli np. w granicy z działką sąsiednią, w granicy z

    ale w ajkim prawie to przeczytałeś?:O)

  • 9. Data: 2010-10-11 06:31:57
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 9 Paź, 15:12, "PapoSmurf" <łofczybo...@interia.pl> wrote:

    > ale w ajkim prawie to przeczytałeś?:O

    Prawo budowlane, Dz. U. Nr 156, poz. 1118
    art. 29, pkt 1, ppkt 23
    i art. 30, pkt 1, ppkt 3 i pkt 2

  • 10. Data: 2010-10-11 15:07:31
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "arch" napisał:

    > Prawo budowlane, Dz. U. Nr 156, poz. 1118
    > art. 29, pkt 1, ppkt 23 i art. 30, pkt 1, ppkt 3 i pkt 2

    wielkie dzieki:O)
    konkretnie to szukałem w jakich odległościach do granic działek można
    budować ogrodzenia, tutaj piszą o zgłoszeniu od strony drogi, ale w jakeij
    odległosci od drogi trzeba zgłaszzać, w granicy z grogą, metr, 10metruf?:O)
    czy można budować w granicy działek i w jakich odległościach od nich, takich
    informacji niestety nie mogę znależć:O(