  • 11. Data: 2010-10-11 19:24:30
    Temat: Re: płoty i ogrodzenia
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > konkretnie to szukałem w jakich odległościach do granic działek można
    > budować ogrodzenia, tutaj piszą o zgłoszeniu od strony drogi, ale w jakeij
    > odległosci od drogi trzeba zgłaszzać, w granicy z grogą, metr, 10metruf?:O)
    > czy można budować w granicy działek i w jakich odległościach od nich, takich
    > informacji niestety nie mogę znależć:O(

    konkretnie , to się dowiesz w gminie, tam mają plan zagospodarowania,
    ewentualnie inne plany, co do twojej działki (tak, mogą sobie chcieć
    kawałek...!!!), ważna jest linia zabudowy, planowany chodnik, parking,
    zieleniec i bóg wie co jeszcze, to wszystko dostaniesz na piśmie, gdy
    wystąpisz do niej o uzgodnienie ogrodzenia i wjazdu.. tylko w podaniu
    nie rób błędów ortograficznych, bo to będzie obciach większy, niż tu
    na grupie... ;-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2010-10-12 06:14:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 10metruf?:O)
    > czy można budować w granicy działek i w jakich odległościach od nich,

    W wydziale architektury składasz wniosek że będziesz budował ogrodzenie. To
    co jest od sąsiada to ich nie interesuje do pod warunkiem że nie jest wyższe
    niż te 2,2m i ma prześwit iles tam procent. Każde inne wymaga zgody twojego
    sąsiada. To nie jest tak że mu postawisz mur na 2,5m. On może się nie
    zgodzić i będziesz musiał go niestety rozebrać. Jeżeli natomiast cześć
    działki jest od strony drogi gminnej lub krajowej a często jest, to lecisz
    do zarządu dróg i oni dają ci na piśmie ile metrów od osi jezdni możesz
    postawić ogrodzenie. Zanosisz to do wydziału architektury i możesz zacząć
    budować ogrodzenie. Ja to przechodziłem to wiem.

    Marek

  • 13. Data: 2010-10-12 13:46:40
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Oct 2010 09:05:41 +0200, arch <s...@w...pl> wrote:

    > ...no odpowiedź konkretna, nie ma co....
    > Budowa ogrodzenia podlega pod zgłoszenie jeśli to ogrodzenie jest
    > zlokalizowane od strony dróg i miejsc publicznych oraz jeżeli jego
    > wysokość jest większa niż 2,2m.

    A żeby było precyzyjniej, to ja bym zamienił słowo 'oraz' na słowo 'lub'
    (bo tak to sformułowałeś, że ktoś może pomyśleć, że jeśli poniżej 2.2m, to
    można bez zgłoszenia także od strony dróg i miejsc publicznych).

    RobertP.

  • 14. Data: 2010-10-12 17:10:17
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "s_13" napisał:

> [...]
    > ewentualnie inne plany, co do twojej działki (tak, mogą sobie chcieć
    > kawałek...!!!), ważna jest linia zabudowy, planowany chodnik, parking,

    hm... czyli rozumiem że w kwestii ogrodzenia nie istnieje żadne prawo, tylko
    gmina sobie to dowolnie udtala?:O)

    > to wszystko dostaniesz na piśmie,
    > gdy wystąpisz do niej o uzgodnienie ogrodzenia i wjazdu..

    hm... czy mam rozumieć że bez "uzgadniania ogrodzenia" (cokolwiek to znaczy)
    nie dostane odpowiedzi na piśmie, czyli jak się normalnie zapytam, to
    nie?:O)

  • 15. Data: 2010-10-12 17:10:18
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
> [...]
    > twojego sąsiada. To nie jest tak że mu postawisz mur na 2,5m. On może się
    > nie zgodzić i będziesz musiał go niestety rozebrać.

    może ich od strony sąsiada nie interesuje, ale mnie to jak najbardziej
    interesuje, gdzie się dowiem jaki i jak mogę postawić płot od sąsiada?:O)

> [...]
    > metrów od osi jezdni możesz postawić ogrodzenie. Zanosisz to do wydziału
    > architektury i możesz zacząć budować ogrodzenie. Ja to przechodziłem to

    czyli chcesz powiedzieć ze jeśli chodzi o ogrodzenie od strony drogi to
    żadne oficyjalne prawo nie istnieje a zarządc drogi sobie może dowolnie
    ustalać co i jak?:O)
    czyli co, jak mi ustalą 100m od drogi że mogę wstawić ogrodzenie to co z tą
    resztą pszed ogrodzeniem, kto ma o to dbać i utszymywać?:O)

    p.s. jak się jedzie przez niekture miejscowości to zgodnie z tym co piszesz
    to jednym sąsiadom gmina poustalała odległość od drogi 0m, innym 1m, a innym
    2m, tak to pszynajmniej wygląda:O)

  • 16. Data: 2010-10-12 18:58:21
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > hm... czyli rozumiem że w kwestii ogrodzenia nie istnieje żadne prawo, tylko
    > gmina sobie to dowolnie udtala?:O)

    chłopie, czy do ciebie coś dociera...? już ci kilka razy napisano, że
    Prawo Budowlane to reguluje... a rozwinięcia niektórych jego przepisów
    są w rozporządzeniach poszczególnych ministrów, których są setki...
    (rozporządzeń, nie ministrów)
    więc poczytaj sobie zamiast trollować:
    - ustawa Prawo budowlane,
    - rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    - ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
    - rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu ustalania
    wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w
    przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

    a na zimowe wieczory proponuję Kodeks Cywilny, gdzie masz wyjaśnione
    sprawy własności wspólnego ogrodzenia z sąsiadem (kto buduje, kto
    utrzymuje i kto jest właścicielem), jak poszukasz głębiej do dotrzesz
    też może do jakichś konkretnych orzeczeń sądowych, które wyjaśniają
    czy np.droga z której korzystasz tylko ty i sąsiad, jest, czy nie jest
    drogą publiczną, w konkretnych przypadkach mogą mieć zastosowanie
    przepisy o ochronie środowiska, przepisy prawa wodnego, przepisy
    konserwatorskie, więc tez się zaznajom, dowiesz się też, że stanowisko
    w sprawie ogrodzeń międzysąsiedzkich zajmował też nawet Trybunał
    Konstytucyjny :-),wiec sprawa nie jest taka prosta.... (zresztą, co
    jest proste w polskim prawie...)
    a jak chcesz prosto i szybko, to najpierw dogadaj się normalnie z
    sąsiadem, potem idź do gminy, zrób to co pan urzędnik ci powie, zgłoś
    w wydz. architektury (i tez zrób to samo. co w gminie...), ...a potem
    buduj płot... :-)

    > hm... czy mam rozumieć że bez "uzgadniania ogrodzenia" (cokolwiek to znaczy)
    > nie dostane odpowiedzi na piśmie, czyli jak się normalnie zapytam, to
    > nie?:O)

    jak normalnie zapytasz (ustnie, nie pisemnie), to normalnie dostaniesz
    odpowiedź taką samą drogą, ale ustne zgłoszenie zamiaru budowy już
    raczej w wydz. architektury ci nie przejdzie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2010-10-12 20:48:42
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-12 19:10, PapaSmurf pisze:

    > może ich od strony sąsiada nie interesuje, ale mnie to jak najbardziej
    > interesuje, gdzie się dowiem jaki i jak mogę postawić płot od sąsiada?:O)

    Jak się zgadzasz z sąsiadem to do 2,2m stawiasz i nikogo to nie obchodzi.
    Jak sąsiad nie chce, to stawiasz NA SWOJEJ ziemi do 2,2m i sąsiadowi nic
    do tego.

    > czyli chcesz powiedzieć ze jeśli chodzi o ogrodzenie od strony drogi to
    > żadne oficyjalne prawo nie istnieje a zarządc drogi sobie może dowolnie
    > ustalać co i jak?:O)

    To niezupełnie tak. Możesz mieć lokalne ustalenia (plany, warunki
    zabudowy, etc.) które ustalają, że np. nie można stawiać ogrodzeń
    wyższych niż 50cm.

    > czyli co, jak mi ustalą 100m od drogi że mogę wstawić ogrodzenie to co z tą
    > resztą pszed ogrodzeniem, kto ma o to dbać i utszymywać?:O)

    Możesz próbować ich przekonać, by od ciebie odkupili, jak nie pozwalają
    ci użytkować. :-)

    M.

  • 18. Data: 2010-10-13 17:30:24
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "s_13" napisał:
> [...]
    > a na zimowe wieczory proponuję Kodeks Cywilny, gdzie masz wyjaśnione
    > sprawy własności wspólnego ogrodzenia z sąsiadem (kto buduje, kto

    więc chłopie, jakoś nikt mi tutaj nie wymienił tej setki ustaf, ty podałeś
    cztery, a piszesz o setkach, ktoś te ustawy zna, albo wie jakie one są, czy
    po prostu w tym prawie jest taki burdel że ho ho i nic nie wiadomo?:O)

    > jak normalnie zapytasz (ustnie, nie pisemnie), to normalnie dostaniesz
    > odpowiedź taką samą drogą, ale ustne zgłoszenie zamiaru budowy już
    > raczej w wydz. architektury ci nie przejdzie... :-)

    zapytanie i odpowiedż ustna nie ma znaczenia, bo nawet jak ją dostaniesz to
    najczęściej fałszywą a w razie problemów nie masz możliwości powołania się
    na nią:O(

  • 19. Data: 2010-10-13 17:30:25
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "M" napisał:
    > Jak się zgadzasz z sąsiadem to do 2,2m stawiasz i nikogo to nie obchodzi.
    > Jak sąsiad nie chce, to stawiasz NA SWOJEJ ziemi do 2,2m i sąsiadowi nic
    > do tego.

    wiem że mogę postawić na sfojej ziemi, ale w jakiej odległości od
    granicy?:O)

    > Możesz próbować ich przekonać, by od ciebie odkupili, jak nie pozwalają ci
    > użytkować. :-)

    prubować mogę, oni chętnie wezmą za darmo każdą ziemie:O)

  • 20. Data: 2010-10-13 18:07:12
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 19:30, PapaSmurf pisze:

> [...]
    > po prostu w tym prawie jest taki burdel że ho ho i nic nie wiadomo?:O)

    Nie ma burdelu i jest burdel. Plan zagospodarowania przestrzennego jest
    prawem lokalnym. Tych planów w całej Polsce są tysiące - tak więc w
    ogólności ogrodzenia w Polsce regulują tysiące przepisów prawa
    lokalnego. Natomiast patrząc na konkretne miejsce w Polsce przepisów
    jest już znacznie mniej. :-)

    M.