  • 21. Data: 2013-08-05 16:20:40
    Temat: Re: pobór energii przez WM
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-08-05 15:44, Kris pisze:
    > Pisał gość wyżej że mierzył i wyszło ok 15zl miesięcznie

    14 zł miesięcznie gdyby WM pracowała stale na 2 biegu.
    Tyle, że w praktyce w nocy i za dnia gdy jesteśmy poza domem pracuje na
    1 biegu czyli na 50% na 1 biegu i 50% na drugim.

    > Pod warunkiem że WM działa a w tym watku juz dwie osoby zdeklarowały że u nich
    latem nie włączają

    "Nudzi się" nie znaczy "nie włączam". Czytasz po łebkach.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 22. Data: 2013-08-05 16:22:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-08-05 16:18, Ergie pisze:
    > Ja latem często jadam w ogrodzie i spędzam tam wieczory, ale drzwi z
    > salonu za każdym razem za sobą zamykam. Po co zapraszać do środka muchy
    > których na wsi nie brakuje.

    Mój synek lata w te i wewte... nie chcę go stresować. Poza tym, także
    pies wychodzi kiedy chce.
    Muchy czasem wlecą ale tragedii nie ma na szczęście.

  • 23. Data: 2013-08-05 16:23:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 16:20:40 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > "Nudzi się" nie znaczy "nie włączam". Czytasz po łebkach.
    A skąd ja mam wiedzieć "co autor miał na mysli";)

  • 24. Data: 2013-08-05 16:23:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Pisał gość wyżej że mierzył i wyszło ok 15zl miesięcznie
    > To mniej więcej 10% kosztu zuzywanej w domu energii.

    Procenty procentom nierówne.
    U mnie to będzie jakieś 10zł miesięcznie, ale będzie to zdecydowanie więcej
    niż 10% Czyli nominalnie mniej a procentowo więcej - i dlatego nie ma sensu
    podawanie takich rzeczy w procentach czyjegoś zużycia.

    > Pod warunkiem że WM działa a w tym watku juz dwie osoby zdeklarowały że u
    > nich latem nie włączają+ Kaszpir tez niedawno pisał że nie włącza

    A czy te osoby maja klimę, bo wydaje mi się, że nie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-08-05 16:32:01
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-08-05 16:23, Kris pisze:
    > A skąd ja mam wiedzieć "co autor miał na mysli";)

    Bo w następnym zdaniu napisałem, że w upały włączam :-)

    Poza tym pamiętam, że pod koniec czerwca zrobiło się strasznie zimno w
    dzień i w nocy szczególnie. Wtedy też miałem WM włączoną.

  • 26. Data: 2013-08-05 16:33:59
    Od: "Pawel S." <p...@w...pll>

    *Kris* <k...@g...com> typed:

    > Napiszesz w końcu coś związane z tematem grupy czy tylko cała Twoja
    > "twórczość" to będzie pouczanie innych?

    Oj pisze i na temat. Jak się domyślasz w sklad grupy uzytkownikow skladaja
    sie Ci co czytaja newsy i Ci co czytaja i pisza newsy. Tak wiec pozostaw mi
    dowolny wybór.
    Ktoś musi Was wreszcie odudzić z letargu, abyscie przejrzeli na oczy.
    Jak dalej tak pójdzie, to zarośniecie w Kogutka, Twoich też, bazgrołach,
    czy Ty nie widzisz, że tego co piszecie/wysyłacie nie da sie po prostu
    czytac.

  • 27. Data: 2013-08-05 21:16:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Czasem, gdy upały są nieznośne i trwają długo warto jednak włączyć w dzień
    >WM i wyłączyć bypass, można wtedy w reku odzyskiwać chłód ;-)

    Co TY chcesz odzyskać ???

    No chyba ze szczelnie pozamykasz okna to może wtedy uda Ci sie odzyskać
    trochę chłodu ...
    Normalnie jak są pootwierane okna to ilość wwiewanego powietrza przez okna
    jest wiele wiele wiele wiele razy większa niż przez nawiew rekuperatora ...

    Wtedy rekuperator może co najwyżej lekko wspomóc cyrkulację powietrza ...

  • 28. Data: 2013-08-05 21:19:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Były burzliwe dyskusje o opłacalności went-mech i główne argumnty
    >zwolenników to KOMFORT bo grawitacyjna latem nie działa więc zaduch,
    >pozatym komary itp. A tu widze na tej >tylko grupie juz 3 użytkowników WM
    >nie uzywa jej praktycznie latem. Znaczy zaduchu nie ma, komarów i innych
    >plag równiez nie ma pomimo tego że WM wyłączona?
    >No i z Twoich pomairów wychodzi że darmowa niejest. Gdzieś tak 10%
    >całkowitego żużycia energi to pewnie na WM schodzi.

    Ja latem nie używam bo nie widzę sensu.
    Mam pootwierane nonstop okna. Na oknach moskitiery. A co do komarów to są to
    takie paskudztwa że wystarczy otworzyć na chwilę drzwi lub np. drzwi
    tarasowe i tak wlecą ;)
    Lubię świeże powietrze , zapachy z ogrodu , dźwięki przyrody i itd ...
    Rekuperator jest dobry w zimę gdy ciężko by było siedzieć przy otwartych
    oknach aby mieć świeże powietrze :) A tak mamy świeże powietrze i mamy
    ciepło w domu :)

    Ale w lato wolę mieć duuużo więcej powietrza :)

  • 29. Data: 2013-08-05 22:33:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    Jak mozesz miec wylaczona wentylacje w lato? U mnie nawet jak za nisko puszcze to
    reczniki nie schna :-) musi chodzic 150m3 wtedy jest 100% komfortu i wszystko schnie
    w mig!

    Pozdr.
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-08-05 22:45:06
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 14:57:26 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Czasem, gdy upały są nieznośne i trwają długo warto jednak włączyć w
    >
    > dzień WM i wyłączyć bypass, można wtedy w reku odzyskiwać chłód ;-)

> [...]

    Kocham takie pierdolenie głupot "odzyskuje chłód". Takie teksty możesz wstawiać
    kretynom. Chuja odzyskuje a nie chłód.