  • 41. Data: 2013-08-06 14:59:12
    Temat: Re: pobór energii przez WM
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Chyba nie chcesz napisać, że używasz WM przy otwartych oknach? ;-)

    Przecież pisałem że używam WM tylko jesień/zima , w lato nie używam , mam
    pootwierane okna ...

  • 42. Data: 2013-08-06 15:01:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A tak z ciekawości - ile m3/h tłoczy Ci WM na normalnym biegu?

    Mam centralę o wydajności 290m3/h.

    Mogę ustawić sobie wydajność procentowo od 1% do 100% ...

    Mam ustawione na 30% , 50% no i 100%.

    Normalnie więc około 100m3/h lub 150m3/h

    Używam zależnie albo 30% albo 50% , ale głównie 50%

  • 43. Data: 2013-08-06 15:10:46
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-08-06 15:01, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    >
    > Mam ustawione na 30% , 50% no i 100%.
    >
    > Normalnie więc około 100m3/h lub 150m3/h
    >
    > Używam zależnie albo 30% albo 50% , ale głównie 50%

    No ok ale jaką kubaturę wentylujesz?
    Innymi słowy ile wymian na godzinę masz ustawione na standardowym biegu.
    Standardowy czyli ten, który masz włączony w dzień podczas obecności
    domowników.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 44. Data: 2013-08-06 17:30:54
    Od: "Pawel S." <p...@w...pll>

    *Użytkownik* <k...@g...com> typed:

    > *Kocham takie pierdolenie* głupot "odzyskuje chłód". Takie teksty możesz
    > wstawiać kretynom. *Chuja odzyskuje* a nie chłód.

    Tak kogutek, Ty jestes w tych męsko-damskich sprawach, liderem wybijającym.
    A tak na marginesie, to jesteś kupe świra.

  • 45. Data: 2013-08-06 21:38:16
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >No ok ale jaką kubaturę wentylujesz?
    >Innymi słowy ile wymian na godzinę masz ustawione na standardowym biegu.

    Nie wentyluję kubatury bo to głupota.

    Dlaczego ?

    Załóżmy taką sytuację. Mamy dom 1000m2 mieszka sobie w nim jakiś jeden
    ludek. Zakładamy że wysokość pomieszczeń 2,6m czyli kubatura 2600m3.
    Czy naprawdę uważasz że zużyje te 2600m3 powietrza i tyle trzeba wymienić ?

    Nie wiem jaka dokładnie kubatury , szczerze mówiąc nie była brana zbytnio
    pod uwagę ...
    U mnie rodzina 4 osobowa. Wymiana na osobę powinna wynosić nie mniej niż
    20m3/h.
    U mnie w większości mam ustawione 150m3/h , najmniej około 100m3/h

  • 46. Data: 2013-08-06 22:43:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-08-06 21:38, /// Kaszpir /// pisze:
    > Załóżmy taką sytuację. Mamy dom 1000m2 mieszka sobie w nim jakiś jeden
    > ludek.

    Jakieś założenia trzeba przyjąć.
    Ja przyjąłem pół wymiany kubatury na godzinę i u mnie dla 3 osób (w
    planach 4) to daje radę, czyli u mnie norma to 180m3/h dla kubatury domu
    360m3.

    Jeśli miałbym policzyć wymianę na osobogodzinę 20m3 to jest to stanowczo
    (sic!) za mało bo u mnie dawałoby to dla 3 osób 60m3/h... dla 4 - 80m3/h.

    Toż ja w nocy mam ustawione WM na 120m3/h. Gdy ustawiam taką wymianę w
    dzień to daje się odczuć różnicę w porównaniu do 180m3/h.

  • 47. Data: 2013-08-07 08:21:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:37:24 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Aspektu zaciagania smierdzacego powietrza nikt z marketingowcow nie
    > porusza. Kazda firma tylko chwali, ze komfort, swieze powietrze itp. A

    Ale co ma WM do smrodu? Jak dookoła palą to cuchnie czasem nawet jak szczelnie okna
    zamkniesz przy tradycyjnej wentylacji.

    L.

  • 48. Data: 2013-08-07 08:53:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale co ma WM do smrodu? Jak dookoła palą to cuchnie czasem nawet jak
    > szczelnie okna zamkniesz przy tradycyjnej wentylacji.

    Mając WM można po pierwsze zamontować filtr tzw. węglowy. A po drugie
    czerpnię umieścić w takim miejscu a smród minimalizować. Kiedyś widziałem
    takie rozwiązanie że czerpnia była pomiędzy krzakami jałowca. Zapach jałowca
    jest na tyle intensywny że nawet jak po sąsiedzku jakiś gospodarz wylewał
    gnojówkę na pole to nie było tego czuć. Niestety jak się później
    dowiedziałem to nie jest dobre rozwiązanie bo jałowiec ma właściwości
    bakteriobójcze i przy takim rozwiązaniu do domu trafia częściowo
    wysterylizowane powietrze co obniż odporność domowników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2013-08-07 08:56:54
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 07.08.2013 08:53, Ergie wrote:
> [...]
    > właściwości bakteriobójcze i przy takim rozwiązaniu do domu trafia
    > częściowo wysterylizowane powietrze co obniż odporność domowników.

    Myslisz, ze filtr weglowy pochlonie zapach spalin z wegla?
    Przy niesprzyjajacych wiatrach mam wlasnie taki problem.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 50. Data: 2013-08-07 08:59:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 sierpnia 2013 08:53:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    >i przy takim rozwi�zaniu do domu trafia cz�ciowo
    > wysterylizowane powietrze co obni� odporno�� domownik�w.
    I smród/zapach jałowca w całej chałupie non stop/podczas działanika WM