  • 1. Data: 2009-03-25 06:59:55
    Temat: podłączenie okapu_problem z elektryką
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam
    Chcę sobie podłączyć okap. Ze ściany w odpowiednim miejscu mam wyprowadzone
    trzy kabelki podłączone do kostki. Niestety kabel zasilający okapu kończy
    się wtyczką. Czy można po prostu odciąć wtyczkę i podłączyć kabelki
    bezpośrednio do kostki? W instrukcji napisano, że to niedozwolone. Zabawa z
    przedłużaczem (bo nie mam gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi się...

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-03-25 07:41:13
    Temat: Re: podłączenie okapu_problem z elektryką
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jak nie masz miejsca, żeby zaspokoić (debilne) żądania autora instrukcji i
    zrobić połączenie rozłączne to masz 2 opcje:
    1. Zdemontować cały kabel z wtyczką i schować na wypadek, gdyby okap sie
    zepsuł na gwarancji, a podłączyć dowolnym przewodem do kostki.
    2. Urżnąć wtyczkę i podłączyć do kostki a w razie popsucia na gwarancji
    liczyć na to, że okap przyjmą do naprawy bez wtyczki
    Jacek

  • 3. Data: 2009-03-25 08:29:32
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kabelki bezpośrednio do kostki? W instrukcji napisano, że to niedozwolone.
    > Zabawa z przedłużaczem (bo nie mam gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi

    A nie możesz tam gdzie wychodzą te kabelki
    odłączyć kostkę i podłączyć gniazdko?
    Wtedy i wilk syty i owca cała.

    Pzdr
    J23

  • 4. Data: 2009-03-25 18:05:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    P. <g...@o...pl> wrote:

    > wtyczkę i podłączyć kabelki bezpośrednio do kostki? W instrukcji
    > napisano, że to niedozwolone. Zabawa z przedłużaczem (bo nie mam
    > gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi się...

    W instrukcji zapewne napisano, że wszelkie ingerencje są zabronione
    pod rygorem utraty życia, zamordowania bliskich, albo co jeszcze
    gorsza utraty gwarancji, ale takie teksty oni pisac po prostu muszą.
    W praktyce nie wierzę, żeby w przypadku awarii np. wentylatora w
    okapie odmówiono Ci uznania świadczenia gwarancyjnego z powodu
    uciętej wtyczki, jednak jeśli chcesz mieć pewność - w karcie
    gwarancyjnej zapewne są namiary na punkty serwisowe. Zadzwoń do
    dwóch-trzech i spytaj.

    J.

  • 5. Data: 2009-03-26 16:35:21
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Chcę sobie podłączyć okap. Ze ściany w odpowiednim miejscu mam
    > wyprowadzone trzy kabelki podłączone do kostki. [...]
    ***
    zamontowć w tym miejscu gniazdko natynkowe hermetyczne - domyślam się że nie
    ma puszki, tylko przewód wystaje ze ściany

  • 6. Data: 2009-03-29 01:44:53
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > trzy kabelki podłączone do kostki. Niestety kabel zasilający okapu kończy

    kup sobie coś takiego
    http://allegro.pl/item586794392_listwa_zaciskowa_12_
    torowa_przekroj_6mm_adma.html
    żeby miało średnicę większą niż bolce wtyczki

    z jednej strony przykręcasz wtyczkę, z drugiej przewody - wilk syty i owca
    cała :)
    koszt to pewnie ze 3 zł w hipersuperextrapowermarkiecie :D

    stosuję to w razie potrzeby od zawsze i działa jak należy :)