  • 11. Data: 2009-11-11 13:52:08
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "PiotR" <p...@g...pl>

    wybór nie wybór
    miałem dac parkiet ktory po 3 miesiacach "zajadą" dzieciaki bawiace sie
    samochodami czy klockami na podłodze?
    a może miałem zamknąć dzieci w pokoju "ogladajcie tu sobie discovery i
    siedzcie cicho"?
    parkiet jest doskonały, dla singli, par gejowskich i emerytow.
    Przewaznie dzieci nie maja wiec im nie ma kto wandalizowac parkietu, w
    ktorym powstaje rysa gdy butem stanie sie
    na klocku pozostawionym przez dziecko i przeciagnie nim po podłodze.

    PiotR

  • 12. Data: 2009-11-11 15:48:28
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu> napisał w wiadomości

    > a niby skąd i dlaczego?:O)
    > gdzie takie bajki wyczytałeś?:O)
    >
    > koleś ma 100% racji, bes dyskusji!!!!

    Te prawdy są znane od wielu lat i są bezdyskusyjne.
    "Koleś" nie ma racji, ale ma prawo źle myśleć, bo nie ma żadnych doświadczeń
    z podłogowymi systemami grzewczymi.
    Świadczą o tym choćby słowa "sposoby sterowania i kontroli podobne są w
    wielu systemach grzewczych".
    Jak widać "koleś" nie ma bladego pojęcia w tym temacie, bo właśnie sposoby
    sterowania są całkiem inne w systemie grzejnikowym i w podłogówce. Działają
    one na całkiem innej zasadzie i wymagają odmiennego reżimu pracy.

    Kolejne słowa "kolesia": "trzymam minimum, jak mi się podoba podkręcam piec
    i w przeciągu 15min mam ciepełko jakie chce i nie czekam aż jakaś za
    przeproszeniem gów...podłoga się nagrzeje z prostego powodu" świadczą o
    kolejnym beaku podstawowej wiedzy oraz obeznaniu zasad działania podłogówki.
    Podłogówka nie nadaje się do dobowego sterowania i regulowania temperatury.
    Jest to podstawowa wiedza, o kótrej powinien wiedzieć każdy, kto zamierza
    założyć podłogówkę. Podłogówka w okresie grzewczym powinna być grzana stale,
    a jej temperatura utrzymywana na takim poziomie jaki chcemy osiągnąć w
    pomieszczeniu.
    Kolejnym błędem, jaki popełnia "koleś" jest niewiedza na temat przeznaczenia
    ogrzewania podłogowego. Według niego zadaniem podłogówki jest ogrzewanie
    pomieszczenia. Jest to błędnę rozumowanie, które wynika z niewiedzy.
    Zadaniem podłogówki jest przede wszystkim utrzymanie stałej temperatury
    podłogi i na tym kończy się jej zadanie.
    Grzanie i utrzymanie ciepła w pomieszczeniu to całkiem inna "bajka".
    Oczywiście podłogówki są w stanie zastapić systemy ogrzewania pomieszczeń,
    ale tylko i wyłącznie po spełnieniu kilku zasadniczych wymagań:
    Po pierwsze moc grzewcza podłogówki przy nie przekraczaniu dopuszczalnej
    temperatury dla podłogówki musi zapewnić wystarczającą moc, większą niż
    istniejąca moc strat ciepła. Jest to dość trudne do uzyskania i wymaga
    bardzo dobrej izolacji termicznej ścian, podłóg, sufitów okien oraz
    niewielki estraty poprzez system wentylacji.
    Po drugie izolacyjność pokryć podłogowych musi zapewnić przepływ
    odpowiedniej ilości energii.
    W przeciwnym wypadku podłogówka musi być wspomagana grzejnikami lub
    nagrzewnicami.
    Z tego powodu w większości domów robi się systemy mieszane. Podłogówka do
    utrzymania stałej temperatury podłogi, a grzejniki lub nagrzewnice do
    uzuzpełniania niedoborów mocy i szybkiej regulacji temperatury.

    Jak więc widać "koleś" ma znikome pojęcie na temat podłogówek. Przypuszczam,
    że u siebie nie pomyślał za wczasu o podłogówce i teraz uzewnętrznia swoje
    żale w formie negowania systemów podłogowych :D

  • 13. Data: 2009-11-11 15:49:56
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > miałem dac parkiet ktory po 3 miesiacach "zajadą" dzieciaki bawiace sie
    > samochodami czy klockami na podłodze?
    > a może miałem zamknąć dzieci w pokoju "ogladajcie tu sobie discovery i
    > siedzcie cicho"?
    A ja właśnie dla dzieci parkiet zrobiłem.
    Nie mimo dzieci, ale dla dzieci.
    Dla mnie ważniejsze jest żeby dziecko nie siedziało na kamieniu, jego wygląd
    po x czasie, no cóż jest wazny ale nie najważniejszy.
    Po 8 latach miejscami nadaje się do cyklinowania, ale bez przesady. Głównie
    w jadalni, gdzie to nie dzieci mają największy wpływ na stan.
    Nie wiem jak mają geje, ale skoro tak uważasz to pewnie wiesz

> [...]
    > ktorym powstaje rysa gdy butem stanie sie
    > na klocku pozostawionym przez dziecko i przeciagnie nim po podłodze.
    Pewnie są geje co wolą parkiet i co wolą terakotę.
    A swoją drogą skoro uważasz że klocek czy samochód dzieciecy są w stanie
    zniszczyć parkiet, to ty może nie wiesz jak parkiet wygląda ?
    No i u mnie w butach w domu się nie chodzi?

  • 14. Data: 2009-11-11 16:01:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > podłogówki.
    > Podłogówka nie nadaje się do dobowego sterowania i regulowania
    [cut]

    Ale dotyczy to podłogówki zasilanej goracą wodą. W przypadku podłogówki
    elektrycznej można spokojnie sterować nią dobowo, bo jej bezwładność jest
    nieporównywalnie mniejsza.

  • 15. Data: 2009-11-11 16:31:46
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:hden54$30pj$1@newsread2.aster.pl...

    > Ale dotyczy to podłogówki zasilanej goracą wodą. W przypadku podłogówki
    > elektrycznej można spokojnie sterować nią dobowo, bo jej bezwładność jest
    > nieporównywalnie mniejsza.

    Rozgrzewanie samej podłogi tak, jest szybsze, ale nagrzewanie pomieszczenia
    bardzo wolne, ponieważ temperatura podłogówek jest ograniczona, a tym samym
    także ich moc.

  • 16. Data: 2009-11-11 16:35:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >a jak nie pod parapetem to piekne smugi na scianach sa...

    Dawniej gdy grzało się ponad 80stC w grzejnikach to tak. Dzisiaj w grzejnik
    panelowy lekko przewymiarowany wpuszczasz około 50stC i masz problem z głowy
    z czarnymi ścianami.

    > i przyjemne odczucie w nogach (które przy rozprowadzaniu rurek do
    > centralnego)
    > i tak nagrzewa podłogę

    >widzisz, roznica polega na tym, ze przy dobrej podlogowce i ocieplonym
    >domu masz caly czas takie jakie chcesz ;-)
    Błędne rozumowanie od d..y strony.
    Im bardziej ocieplony dom tym bardziej bezwładność podłogówki wpływa na
    gorszą sprawność ogrzewania

    >ps odmiana podlogowki jest instalacja przeciwoblodzeniowa na
    >podjezdzie

    przecież nie wystawisz grzejnika.

    Marek

  • 17. Data: 2009-11-11 16:50:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Zadaniem podłogówki jest przede wszystkim utrzymanie stałej temperatury
    > podłogi i na tym kończy się jej zadanie.

    Dwoisz włos na dwoje.

    > Grzanie i utrzymanie ciepła w pomieszczeniu to całkiem inna "bajka".

    Jak bym słyszał sprzedawcę zachęcającego do podłogówki.
    Sory, ale pitolisz trzy po trzy. Czym to się różni ogrzewanie pomieszczenia
    od utrzymywania w nim ciepła.

    > Jak więc widać "koleś" ma znikome pojęcie na temat podłogówek.
    > Przypuszczam, że u siebie nie pomyślał za wczasu o podłogówce i teraz
    > uzewnętrznia swoje żale w formie negowania systemów podłogowych :D

    Może niekoniecznie tak jest. Już to robiłem na zachodzie. Wchodzę do
    pokoju, do wieczora młotem rozbijam wylewki i wynoszę gruz, na drugi dzień
    układam pexa na folii i robię wylewkę. Po trzech czterech tygodniach mogę
    przystąpić do klejenia płytek. Sciągam grzejnik podłączam pexa wraz z
    mieszaczem zamiast niego chowając wszystko w ścianie w małej skrzyneczce i
    podłogówka gotowa. Koszt w warunkach polskich we własnym zakresie bez
    klejenia płytek jakieś 500-800zł w zależności od wielkości pomieszczenia.

    Marek

  • 18. Data: 2009-11-11 17:24:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    > Ale dotyczy to podłogówki zasilanej goracą wodą. W przypadku podłogówki
    > elektrycznej można spokojnie sterować nią dobowo, bo jej bezwładność jest

    Woda czy prąd to tylko czynnik grzewczy. Bezwładność wynika z rozmiaru więc
    tu i tu będzie prawie to samo.

    Marek

  • 19. Data: 2009-11-11 17:37:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lis, 17:50, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > podłogówka gotowa. Koszt w warunkach polskich we własnym zakresie bez
    > klejenia płytek jakieś 500-800zł w zależności od wielkości pomieszczenia.

    No tu troche pojechales z ta cena. Przy srednim pokoiku 20m2 na sama
    wylewke trzeba wydac ok 500pln, za rurki w rozstawie niech bedzie
    tylko 20cm - ok 300 pln. Do tego mieszacz, pompa, skrzynka - minimum
    600-800 pln. Trzeba jeszcze miec ten mlot albo go wypozyczyc, co
    kosztuje nastepne 100 pln. Folia - paredziesiat pln. Daleko od
    500-800 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-11-11 17:55:51
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał
    No tu troche pojechales z ta cena.

    ojjjjjjjj tam - ja to zrobie sam, za czysta pińćdziesiąt, potrzebuje 4
    godzin

    --

    Sebastian