  • 21. Data: 2009-11-11 18:28:21
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    news:hdeq1c$1j4$1@news2.ipartners.pl...

    > Jak bym słyszał sprzedawcę zachęcającego do podłogówki.
    > Sory, ale pitolisz trzy po trzy. Czym to się różni ogrzewanie
    > pomieszczenia od utrzymywania w nim ciepła.

    Wybacz, ale skoro masz braki w wiedzy na ten temat, obrażasz zachowując się
    jak przmądrzałe jajo to ja nie mam powodów, aby Ci udzielać kjakichkolwiek
    informacji. Lansuj dalej podłogówki, z których ludzie po 2-3 latach
    użytkowania rezygnują z powodów problemów reumatycznych. Uwierz mi już kilka
    razy się zetnkąłem z problemami podłogówek montowanych przez takich
    przemądrzałych i niedouczonych instalatorów jak Ty.

  • 22. Data: 2009-11-11 18:35:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Każdy sam sobie decyduje, co dla niego jest wadą a co zaletą i wybiera
    > rozwiązanie, które ma najwięcej zalet.

    to powinno być motto i pierwsza zasada tej grupy, cytowana w każdym
    temacie, automatycznie powielana w każdym poście, wydrukowana i
    powieszona tuz nad monitorem każdego użytkownika pl.misc.budowanie
    :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2009-11-11 18:37:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Dawniej gdy grzało się ponad 80stC w grzejnikach to tak. Dzisiaj w
    > grzejnik panelowy lekko przewymiarowany wpuszczasz około 50stC i masz
    > problem z głowy z czarnymi ścianami.

    Mylisz się. To właśnie teraz jest bardzo zuy problem, bo przez konwekcję
    porywane są drobiny kurzu które przelatują przez grzejnik i wbijają sie w
    ścianę. Dlatego zawsze daje się parapety nad grzejnikami.

  • 24. Data: 2009-11-11 18:43:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Rozgrzewanie samej podłogi tak, jest szybsze, ale nagrzewanie
    > pomieszczenia bardzo wolne, ponieważ temperatura podłogówek jest
    > ograniczona, a tym samym także ich moc.

    No to jeśli podłoga nagrzewa się szybciej to i nagrzanie pomieszczenia
    będzie szybsze, nie ma innej możliwości. Ale sama podłogówka ma tą zaletę,
    że gdy podłoga jest ciepła to nasz komfort użytkowania rośnie bardzo szybko
    mimo że temperatura powietrza w pomieszczeniu wcale nie musi szybko rosnąć.
    To tak z własnych doświadczeń z podgrzewanej elektrycznie podłogi w dużej
    łazience i obserwacji tempa rozgrzewania. Po kilkunastu minutach podłoga
    jest już cieplejsza. A ile trwa rozruch wodnej podłogówki?

  • 25. Data: 2009-11-11 18:45:31
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    s.googlegroups.com...
    On 11 Lis, 17:50, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > podłogówka gotowa. Koszt w warunkach polskich we własnym zakresie bez
    > klejenia płytek jakieś 500-800zł w zależności od wielkości pomieszczenia.

    >No tu troche pojechales z ta cena. Przy srednim pokoiku 20m2 na sama
    >wylewke trzeba wydac ok 500pln, za rurki w rozstawie niech bedzie
    >tylko 20cm - ok 300 pln. Do tego mieszacz, pompa, skrzynka - minimum
    >600-800 pln. Trzeba jeszcze miec ten mlot albo go wypozyczyc, co
    >kosztuje nastepne 100 pln. Folia - paredziesiat pln. Daleko od
    >500-800 :)

    Na 20m2 wylewki potrzebujemy około 1600kg piasku za 60zł i z 10 worków
    cementu za 100zł. Do tego jakaś chemia za 20zł.
    Robiąc samemu wylewkę wyjdzie niecałe 200zł z prądem.
    Folia do podłogówki nie musi być super duper po 5zł za metr bo każda ma
    warstwę aluminium i zachowuje się tak samo. Po 2zł/m2 tj. 40zł.
    Rurki zalezy jakie i za ile. Po tym co widziałem w Austrii co zalewają
    wylewką wiem że najtańsze diamond albo wavin 50m rolka za 130zł to na
    podłogówkę ful wypas. Na podłogę 20m2 z odstepem co 12cm rurek wyjdzie
    niecałe 20mb czyli około 50zł.
    Mieszacz termostatyczny już od 150zł.
    Pompy na 20m2 nie trzeba. Mam to juże przećwiczone. Działa bardzo dobrze.
    Skrzynka? Jak skrzynka. Żeby schować zawór termostatyczny wystarczy rewizja
    kominiarska za 15zł zamykająca wnękę w ścianie w miejsciu gdzie uprzednio
    był grzejnik. Albo taka z płytą GK na magnesach,
    50 dych daję bolkowi i sporym młotem uderzając parę razy usuwamy starą
    wylewkę.
    Razem wszytko poniżej 500zł

    Marek

  • 26. Data: 2009-11-11 18:51:56
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Abecadło" <a...@h...com> napisał w wiadomości
    > A ja właśnie dla dzieci parkiet zrobiłem.
    > Nie mimo dzieci, ale dla dzieci.
    > Dla mnie ważniejsze jest żeby dziecko nie siedziało na kamieniu, jego
    > wygląd po x czasie, no cóż jest wazny ale nie najważniejszy.
    > Po 8 latach miejscami nadaje się do cyklinowania, ale bez przesady.
    > Głównie w jadalni, gdzie to nie dzieci mają największy wpływ na stan.
    > Nie wiem jak mają geje, ale skoro tak uważasz to pewnie wiesz

    to mu pojechales:D:D, i dobrze bo gada od rzeczy... tysiace ludzi ma parkiet
    i nie wiem z czego musialby byc aby go byle klocek rysowal... albo chodzenie
    w butach... no chyba ze to dewiant wyzszego lotu i po domu chdzi w lyzwach
    to wtedy fakt, jak gej to w figurowych i napewno zabkami rysuje podloge:))))

  • 27. Data: 2009-11-11 19:12:27
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Wybacz, ale skoro masz braki w wiedzy na ten temat, obrażasz zachowując
    > się

    Braków wiedzy? Jakich? Słowo pitolisz nie jest obraźliwe. Jeżeli czujesz się
    obrażony wymień je na "opowiadasz bajki"

> [...]
    > zetnkąłem z problemami podłogówek montowanych przez takich przemądrzałych

    1. Nie lansuję podłogówek. Uważam że jeżeli, już to powinny stanowić tylko
    dodatek do ogrzewania tradycyjnego tak gdzie chcemy mieć ciepłą podłogę lub
    tam gdzie nie ma za bardzo miejsca na grzejnik.
    2. Wiem że występują problemy reumatyczne i z krążeniem
    2. Nie jestem instalatorem. Czasem tylko coś komuś pomogę. Za free.
    3 Czego takiego należy się nauczyć aby rozwinąć kilkadziesią metrów rury i
    połaczyć wszystko w całość.

    Dla elektronika hudraulika to jest pikuś a dla hudraulika elektronika często
    czarna magia. Ja jestem akurat elektronikiem ale sporo potrafię innych
    rzeczy zrobić ze zrozumieniem tematu. Zazwyczaj gdy nie rozumiem
    podejmowanego tematu nie zabieram się za niego i zlecam albo najpierw
    zbieram informację w zakresie dla mnie niezbędnym aby temat podjąć.

    Marek

  • 28. Data: 2009-11-11 19:15:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:hdf0kk$4p$1@newsread2.aster.pl...

    > łazience i obserwacji tempa rozgrzewania. Po kilkunastu minutach podłoga
    > jest już cieplejsza. A ile trwa rozruch wodnej podłogówki?

    Oj trwa, trwa...

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-11-11 19:16:26
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:hdf0ac$2qfs$1@newsread2.aster.pl...

    > Mylisz się. To właśnie teraz jest bardzo zuy problem, bo przez konwekcję
    > porywane są drobiny kurzu które przelatują przez grzejnik i wbijają sie w
    > ścianę. Dlatego zawsze daje się parapety nad grzejnikami.

    Mylisz się
    Przy przewymiarowanym nieco grzejniku i małej jego temperaturze okolica
    grzejnika i powietrze nie są tak suche więc o porywaniu drobin kurzu nie ma
    mowy. Mam tak powieszone 3 grzejniki. Od ponad 3 lat nic a nic. Ani grama
    brudu na ścianach.

    Marek

  • 30. Data: 2009-11-11 19:21:29
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:hdf0kk$4p$1@newsread2.aster.pl...
    > No to jeśli podłoga nagrzewa się szybciej to i nagrzanie pomieszczenia
    Chodziło mu w sensie że moc grzewecza elektrycznej maty jest wyższa niż
    rurek z wodą.
    To tak jak zagotować litr wody małą grzałką w poł godziny i szybkowarem w 5
    minut

> [...]
    > w dużej łazience i obserwacji tempa rozgrzewania. Po kilkunastu minutach
    > podłoga jest już cieplejsza. A ile trwa rozruch wodnej podłogówki?

    Są tu tacy co twierdzą że 2-3 dni :)
    Ja zauważyłem że po 4-5 godzinach podłoga jest już w miarę ciepła.

    Marek