  • 11. Data: 2013-04-23 16:18:01
    Temat: Re: podsumowanie sezony grzewczego
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    news:470c8d8f-63ad-4fef-9e38-1e2e69f527d3@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 09:56:33 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    Aha - moje wyliczenia to CO + CWU + wszystkie pompki, razem z grzalka do
    wygrzewania bojlera CWU (czyli calutka kotlownia).
    pozdr.

    ale ile w końcu m2 ogrzewasz łącznie i jaką temperaturą?

    pozdrawiam

    AT

  • 12. Data: 2013-04-23 17:56:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 16:18:01 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > ale ile w końcu m2 ogrzewasz łącznie i jaką temperaturą?

    Grzane ~190m2, leciutenko dogrzewane ~50m2 (pomieszczenie z silownia w piwnicy).
    Nieogrzewana czesc piwnicy + dwa garaze (ale nieizolowane - zawsze tam na duzym
    plusie jest :)

    Temperatura salon 22stC, lazienki 24stC, sypialnia ~20stC.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-04-24 09:23:11
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > cos jakas cisza, polegliscie? A moze jeszcze grzejecie? :-)

    Od 18.01.2013 kiedy uruchomiłem kotłownię, poszło 660m3 gazu. Jednak prawie
    połowa tego została zużyta w pierwszym miesiącu grzania. Wtedy jednak miałem
    problemy z ciśnieniem gazu i nie wiem czy te 300m3 są realnym zużyciem (a na
    reklamację gazownia nie raczyła do tej pory odpowiedzieć).

    Kolejne 2 miesiące, to zużycie rzędu 180m3 miesięcznie.

    Dom jeszcze nie zamieszkany, więc temperatury raczej niskie, średnio pewnie
    ze 16 stopni... No i bez CWU.

    Sądzę, że brak drzwi między garażem a holem i między wiatrołapem a holem
    (jedynie powieszona kotara z folii) miało wpływ na ilość zużytej energii.
    Częste wietrzenie również.

    Po pierwszym roku pewnie wskoczę do W3...

  • 14. Data: 2013-04-24 11:33:03
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 24 Kwi, 09:23, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]

    > Częste wietrzenie również.
    >
    > Po pierwszym roku pewnie wskoczę do W3...

    Ja wskoczyłem do W3 przed przeprowadzką(grzałem nieocieplony jeszcze
    dom) - ale spadłem teraz do W2. Zdziwiłem się ogólnie, że gazownia
    wystawia prognozy na rok do przodu w przypadku W2.

    mucher

  • 15. Data: 2013-04-25 17:40:47
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    In news:c9ad732f-c06a-4ab3-b852-09f642fe8bad@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > SUMA: 5415.54 kWh (tania: 3648.38 kWh, droga: 1767.16 kWh)
    > KOSZT: 2207.69 PLN (tania: 1174.78 PLN, droga: 1032.91 PLN)
    > SREDNIA / DZIEN: 28.96 kWh (tania: 19.51 kWh, droga: 9.45 kWh)
    > SREDNI KOSZT / DZIEN: 11.80 PLN (tania: 6.28 PLN, droga: 5.52 PLN)
    > PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 67.37% / droga: 32.63%
    >
    > Jak widac w tym sezonie zmieszcze sie bez problemu w 2000 pln - mimo ze
    > zima byla dluzsza to zdecydowanie lagodniejsza i mam duzo lepszy
    > wspolczynnik grzania w taniej taryfie - blisko 75% :) Oczywiscie jestem
    > mega zadowolony :-)
    > pozdr.

    A co powierz o takich rązwiązaniu - Kocioł elektryczny
    http://www.budujemydom.pl/kotly-i-podgrzewacze/465-k
    otly-elektryczne
    Czy to sie opłaca?
    Ty masz Pompe cieplą, tak?

    Grzegorz

  • 16. Data: 2013-04-25 20:43:05
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 17:40:47 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    ps.com,

    > *Adam* <a...@g...com> typed:

    > A co powierz o takich rązwiązaniu - Kocioł elektryczny

    Ten co wymyślił kocioł elektryczny, to wymyślił i od razu uciekł żeby go nie złapali.
    Taki kocioł to bzdura. prąd jest komfortowy w użytkowaniu. Za to jest droższy ( pompy
    ciepła to nie dotyczy). Przy wysokiej cenie prądu jako nośnika grzejniki mogą być
    tanie i małe. Instalacja CO jest droga. Instalację elektryczną każdy ma. Nie trzeba
    jej specjalnie robić. Ma ktoś życzenie elektryczną podłogówkę, zero problemu.
    Grzejniki konwekcyjne, dmuchawy, piece akumulacyjne. To wszystko jest. Żeby wymyślić
    elektryczny piec CO grzejący wodę to trzeba mieć nieźle narobione pod sufitem. Takie
    jest moje zdanie i będę go bronił jak niepodległości.

  • 17. Data: 2013-04-26 01:18:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 17:40:47 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:

    > A co powierz o takich rązwiązaniu - Kocioł elektryczny
> [...]

    Ja grzeje pompa ciepla, czyli 3,5 x taniej niz pradem. Czyli jak pompa mnie sezon
    wyszedl 2k pln, to pradem - 7k. No, moze 6k bo moglbym grzac do wyzszej temperatury
    bufor i miescic sie bardziej w tanszej taryfie. Czyli 4k pln drozej / sezon. Jako ze
    pompa z dolnym zrodlem kosztowala mnie 22k pln to zwroci sie juz w szostym sezonie.
    Wlasnie zakonczylem drugi wiec jeszcze cztery sezony i zacznie na siebie zarabiac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-04-26 01:21:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 20:43:05 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > akumulacyjne. To wszystko jest. Żeby wymyślić elektryczny piec CO
    > grzejący wodę to trzeba mieć nieźle narobione pod sufitem. Takie
    > jest moje zdanie i będę go bronił jak niepodległości.

    A jak prad za 10 lat bedzie zdrozeje pieciokrotnie to co? Rozwalac chate i robic
    instalacje CO? Podobnie piszczeli pare lat temu wszyscy co grzali olejem - jakie to
    tanie :) Teraz to najdrozsze chyba paliwo ktorym mozna ogrzewac dom. Dlatego moim
    zdaniem wodna podlogowka to podstawa - w kazdym domu. I do tego podpinamy co kto woli
    - moze byc piecyk elektryczny na prad, jezeli chata mala i b. dobrze zaizolowana.
    Czemu nie? A za 10-20 lat nigdy nie wiadomo co bedzie, zawsze bedzie mozna zrodlo
    ciepla latwo wymienic.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-04-26 08:34:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2013 01:18, Adam pisze:
    [ciach]

    > Wlasnie zakonczylem drugi wiec jeszcze cztery sezony i zacznie na siebie zarabiac
    ;)

    A ile ma gwarancji?

    PS: zawijaj wiersze!

  • 20. Data: 2013-04-26 09:15:36
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 01:21:21 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    Czemu nie? A za 10-20 lat nigdy nie wiadomo co bedzie, zawsze bedzie mozna zrodlo

    Nie zdrożeje więcej niż inflacja.