  • 1. Data: 2013-04-22 20:50:43
    Temat: Wentylacja w łazience - lokalizacja kratki
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam!
    W kupowanym budynku mam błędnie zaprojektowaną kratkę wentylacyjną w
    łazience.
    Wynika to z lokalizacji komina...
    W dużym przybliżeniu rzut ściany wygląda tak:
    http://oi37.tinypic.com/35aufl0.jpg
    Jest to więc pomieszczenie ze skosem. Kratkę symbolizuje ten piękny czerwony
    kwadracik ;-)

    Padł pomysł, żeby przebić się na dach z kolejnym małym "kominem" i
    wyprowadzić nim wentylację z nowej kratki, umiejscowionej gdzieś na
    właściwej wysokości (czyli gdzieś w sąsiedztwie drzwi; skala na rysunku
    zdecydowanie NIE zachowana).
    Czy macie inny pomysł? Czy ciągnąc po linii równoległej do skosu sufitu
    odpowiedni przewód wentylacyjny (pod zabudową) we właściwe okolice i
    montując wentylator, można "wymusić" poprawną wentylację takiej łazienki?
    Będzie to działało, skoro wymuszenie kierowałoby powietrze w dół, w kierunku
    zaznaczonej na rysunku kratki?

    (mam nadzieję, że da się zrozumieć powyższy opis ;-) )

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2013-04-23 12:31:07
    Temat: Re: Wentylacja w łazience - lokalizacja kratki
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Powinno działać

  • 3. Data: 2013-04-23 12:54:01
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 22 Kwi, 20:50, "Robert" <a...@p...jak.trzeba> wrote:
> [...]

    > odpowiedni przewód wentylacyjny (pod zabudową) we właściwe okolice i
    > montując wentylator, można "wymusić" poprawną wentylację takiej łazienki?

    Czy w mieszkaniu masz jakieś urządzenia gazowe z otwartą komorą? Nie
    myślę tu o kuchence, tylko kotle, termie itd.
    Jeśli są, to nie możesz zamontować wentylatora. Dotychczasowe
    umieszczenie kratki nie musi być powodem większych problemów, pod
    warunkiem zapewnienia prawidłowego nawiewu. Sprawdź jakimś
    papierosem :) Ogólnie wentylacja grawitacyjna najwyższej kondygnacji
    jest najsłabsza, więc nie spodziewaj się rewelacji.

    pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2013-04-23 17:11:49
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Piotr Boncza" napisał:
> [...]
    Ogólnie wentylacja grawitacyjna najwyższej kondygnacji
    jest najsłabsza, więc nie spodziewaj się rewelacji.

    Ta łazienka jest na piętrze. Na parterze (w dolnej łazience/kotłowni) jest
    kocioł gazowy, ale z rurą dwuścienną/koncentryczną, więc mamy tu do
    czynienia (wg mojej bliskiej zera wiedzy ;) ) z zamkniętą komorą spalania.
    Więc raczej nie bierzemy tego pod uwagę, omawiając górną łazienkę, prawda?
    Na parterze będzie również kominek, ale też powietrze doprowadzane z
    zewnątrz.
    Czyli raczej nie powinno być przeszkód do montowania wentylatora w odległym
    pomieszczeniu (łazienka na piętrze), prawda?

    Bardziej się obawiam, czy przy takim układzie obiegu powietrza:
    http://oi38.tinypic.com/24wtxte.jpg
    (zakładam, że "czerwonej" kratki już nie będzie; z "zielonej" powietrze
    kierowane bedzie bezpośrednio do komina) wydajność wentylacji będzie
    wystarczająca?
    Fachowcem nie jestem, ale jakoś mam opór wewnętrzny przed kierowaniem
    powietrza "w dół", a potem dopiero do komina...
    Zasadne obawy? Czy będzie OK?