  • 1. Data: 2009-05-12 06:31:40
    Temat: pogrzewacze elektryczne - pare pytan
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Witam
    Zawsze dotychczas uzywałem w lazience podgrzewaczy sterowanych
    hydraulicznie.
    Pora wymienic na nowy i zastanawiam sie nad tym czy wybrac hydraulicznie
    czy tez elektronicznie sterowany
    Electronicznie sterowane w porownywalnych mocach sa drozsze o 300-400zl
    i bardzo ciekaw jestem co za to sie otrzymuje?
    Zalezy mi najbardziej na zywotnosci oraz zalaczaniu przy slabym
    cisnienu wody.
    W opisach pisze o pracy przy niewielkich ciśnieniach np 2,5 litra/min
    i tak się zastanawiam czy to ciśnienie przy jakiej załacza się pierwsza
    grzałka lekko podgrzewajacą wodę czy też ciśnienie przy którym płynie
    woda podgrzana już do np 30-40st
    Szukam podgrzewaczy pracujacych w opcji "pod" a nie "nad" punktami
    poboru wody.
    Znacie jakies konkretne firmy majace takie w swojej ofercie
    bo sam szukajac zawsze znajduje pracujace w ukladzie "nad"

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2009-05-12 17:44:54
    Temat: Re: pogrzewacze elektryczne - pare pytan
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > hydraulicznie.
    > Pora wymienic na nowy i zastanawiam sie nad tym czy wybrac hydraulicznie

    Kup termę. Zasilana w II taryfie będzie tańsza od każdego ogrzewacza
    przepływowego zasilanego w G11.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-05-12 22:17:35
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Kup termę. Zasilana w II taryfie będzie tańsza od każdego ogrzewacza
    > przepływowego zasilanego w G11.

    Ha ha
    Czy jesteś tego pewien?
    Terma będzie się załączała kiedy temperatura się obniży i nie będzie to
    jedynie w czasie trwania II taryfy chyba, że ją "przyblokujesz", ale wtedy od
    czsu do czasu będziesz miał zimną wodę.

    Druga sprawa to profil obciążenia pozostałych urządzeń.
    II taryfa nie zawsze wychodzi taniej.
    Zbyszek

  • 4. Data: 2009-05-12 23:04:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedynie w czasie trwania II taryfy chyba, że ją "przyblokujesz", ale wtedy

    Będzie tylko w II taryfie, bo tak ustawiłem zegar.
    Bezwładność cieplna wody jest tak duża, że wahania temperatury są
    niezauważalne. Nie mam zimnej wody. Wystarczy odpowiednio obliczyć
    zapotrzebowanie.

    > Druga sprawa to profil obciążenia pozostałych urządzeń.
    > II taryfa nie zawsze wychodzi taniej.
    > Zbyszek

    Mi wychodzi taniej nawet teraz, kiedy nie grzeję prądem, nie piorę itp.
    Teraz około 50% energii biorę w I taryfie, więc rachunek jest prosty. W
    zimie wychodzi to jeszcze lepiej.