  • 1. Data: 2011-01-10 07:31:00
    Temat: pompa ciepła
    Od: vera <a...@v...pl>

    Witam. Mam nadzieję że mi pomożecie :)
    Mam do zrobienia projekt inwestycyjny pompy ciepła z pionowym wymiennikiem
    Chciałam dowiedzieć się czasowo ile etap trwa, oraz co pominęłam i źle
    napisałam.
    1. Złożenie dokumentu (gdzie?) o wykonania prac geologicznych.
    2. Wykonanie prac geologicznych
    3. Złożenie wniosku o zgodę na wykonanie odwiertów
    4. Wykonanie odwiertów
    5. Złożenie wniosku do dostawczy energii elektrycznej o wykonanie
    odpowiedniego przyłącza
    6. Wykonanie przyłącza
    7. Początek montażu pompy ciepła
    8. Sprawdzenie poprawności działania układu

    Dom dwupiętrowy, 240m2

  • 2. Data: 2011-01-10 08:58:12
    Temat: Re: pompa ciepła
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "vera" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    > 5. Złożenie wniosku do dostawczy energii elektrycznej o wykonanie
    > odpowiedniego przyłącza
    > 6. Wykonanie przyłącza

    Różnie bywa ale potrafi trwać i dwa lata jak masz pecha i tam gdzie sie
    budujesz prądu nie ma np trzeba postawic trafostację.

    jak szacujesz koszty wykonania całosci układu pompy ciepła?

    b.

  • 3. Data: 2011-01-10 09:10:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "vera" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    i jeszcze jedno
    do rozważenia - zamiast ładować kase w pompe tą kase przeznaczyć na
    ocieplenie domu. Tu jest fajny topik:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    5%BCytkuj%C4%99

    b.

  • 4. Data: 2011-01-10 10:46:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 10:10, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > i jeszcze jedno
    > do rozważenia - zamiast ładować kase w pompe tą kase przeznaczyć na

    Nie zawsze sie da i nie kazdy by chcial. Ja tam np. mam 3 x wiekszy
    dom i u mnie to by sie nie oplacilo. Taniej wyjdzie grzac PC. Choc dom
    mam ocieplony dobrze (20cm sciany / 25cm dach toprock). Przy malych
    domkach do 100m2 powierzchni (jak ten z linka wlasnie) - jak
    najbardziej! On wydal ok 26-27k na "pasywnosc". Ja bym musial wydac
    ~50-60k, bo dom wiekszy. Za to mam kolektor gruntowy + dwie pompy
    ciepla gratis (zakladajac zywotnosc nawet tylko 20 lat - wystarczy do
    konca mojego zycia) + jakies 15-20k pln w kieszeni, co pozwoli na
    darmowe grzanie przez nastepnych 12 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2011-01-10 10:57:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    c.googlegroups.com...
    >Nie zawsze sie da i nie kazdy by chcial.

    Dlatego do roważenia tylko, zresztą to jest na tyle niestandartowe podejscie
    ze wielu ludzi na to nie pójdzie tylko dlatego ze inni tak nie zrobili.

    >najbardziej! On wydal ok 26-27k na "pasywnosc". Ja bym musial wydac
    >~50-60k, bo dom wiekszy.

    Mam dwóch znajomych co pompe sobie sprawili - jeden wydał 50, drugi 60kzł
    (obaj bodajze w zeszłym roku, moze 2 lata wstecz, czyli nie tak dawno).
    Czyli akurat pasuje :)
    Wydaje mi sie ze pójscie w kierunek domu prawie pasywnego to niezłe
    rozwiązanie - ale oczywiscie każdy sobie musi to indywidualnie policzyć i
    dopasować do własnych potrzeb i mozliwosci.
    Ponieważ rekuperator i tak musi w takim być to warto rozważyć ogrzewanie
    nawiewowe - instalacja juz gotowe, dołożyć trzeba tylko farelke w kanale :-)

    b.

  • 6. Data: 2011-01-10 11:47:27
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 11:57, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Mam dw ch znajomych co pompe sobie sprawili - jeden wyda 50, drugi 60kz
    > (obaj bodajze w zesz ym roku, moze 2 lata wstecz, czyli nie tak dawno).
    > Czyli akurat pasuje :)

    A to sa burzuje widocznie;) Albo policzyli za CALA instalacje razem z
    podlogowka, CO, CWU i tak dalej ;) Bo tez takie kwiatki sie czesto
    zdarzaja.. No albo sobie kupili viessmanna wartego 15k pln za 50k pln.
    Tez tak mozna :)

    > Wydaje mi sie ze p jscie w kierunek domu prawie pasywnego to niez e
    > rozwi zanie - ale oczywiscie ka dy sobie musi to indywidualnie policzy i
    > dopasowa do w asnych potrzeb i mozliwosci.

    Pewnie, ja tam jestem jak najbardziej "za". Z mojej chatki pasywniaka
    ciezko byloby zrobic wiec poszedlem przynajmniej w kierunku dobrego
    ocieplenia, braku balkonow, lukarn, oddzieleniu tarasu od domu i tak
    dalej.

    > Poniewa rekuperator i tak musi w takim by to warto rozwa y ogrzewanie
    > nawiewowe - instalacja juz gotowe, do o y trzeba tylko farelke w kanale :-)

    Podlogowe znacznie lepsze - da sie zakumulowac w posadzce energie tak
    zeby grzac tylko w II taryfie no i komfort nieporownywalny!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2011-01-10 17:52:43
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

> [...]
    > 6. Wykonanie przyłącza
    > 7. Początek montażu pompy ciepła
    > 8. Sprawdzenie poprawności działania układu

    jak to u nas co urzad to inne prawo
    ja w takiej sytuacji staram sie wszystko wtrynic w projekt domu
    dobry branzysta (sanitarny) i powinno wszystko przejsc za jednym zamachem,
    jak nie to urzad napisze w decyzji czego brakuje.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2011-01-10 18:56:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-01-2011 o 10:10:20 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ocieplenie domu. Tu jest fajny topik:
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    A poczytałeś dokładnie ten wątek? bo ja tak,
    i okazuje się że wcale tak różowo nie ma w tym domu,
    ma 21st a żonie zimno :), pasywnośc powoduje że rzadko mu się
    włącza ogrzewanie(sam je steruje) i brakuje promieniowania
    cieplnego co powoduje dyskomfort, dopiero jak mocniej
    przygrzeje to jest ciepło odczuwalne, ale przecież nie o to chodzi
    żeby w domu było 23st :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-01-10 19:26:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >cieplnego co powoduje dyskomfort, dopiero jak mocniej
    >przygrzeje to jest ciepło odczuwalne, ale przecież nie o to chodzi

    nie widze najmniejszego powodu zeby nie utrzymywać w domu KOMFORTOWEJ
    temperatury. Jesli ma to być 23 - czemu nie. To ma być argument przeciwko
    budowaniu oszczednego budynku? :-)

    b.