  • 41. Data: 2009-08-06 23:17:47
    Temat: Re: pompa ciepla - co w zamian
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "KK" <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl> napisał w wiadomości
    news:h5fati$b3j$1@news.onet.pl...

    > chyba to nie takie proste, rura pex al pex rozciąga się znacznie, posadzka
    > musiałaby przemieścić się o kilka mm i to w poprzecznie do rury.

    I to tez nie koniecznie. Nie ma co sie ludzic, ze rury od spodu sa idealnie
    otulone betonem, to troche dobrze i troche zle. Mysle, ze ewentualne
    odksztalcenia moga sie tam kompensowac.
    Mnie w sumie pociasza kazdy taki optymizm i licze, ze jest bliski prawdy.
    Ale niestety Pexal nie jest tylko z plastiku ktory to faktycznie sie
    rozciaga, ale jest tam tez wkladka aluminiowa. Nie pelni co prawda roli
    konstrukcyjnej, ale jej uszkodzenie moze powodowac zapowietrzanie
    instalacji, choc to dzielenie wlosa na czworo biorac pod uwage rozmiar
    ewentualnych uszkodzen.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-08-07 05:33:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > powodowac zapowietrzanie instalacji, choc to dzielenie wlosa na
    > czworo biorac pod uwage rozmiar ewentualnych uszkodzen.

    panowie bez przesady aluminium jest elastyczne ba nawet pół płynne, w
    pancerzu z Polietylenu moze sobei ładnei pracować bez szkody

  • 43. Data: 2009-08-09 19:59:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > konstrukcyjnej, ale jej uszkodzenie moze powodowac zapowietrzanie
    > instalacji, choc to dzielenie wlosa na czworo biorac pod uwage rozmiar

    Na kanale Travel & Living jest taka seria - Wiellkie Projekty. Angole
    ogrzewanie podlogowe robia w takich foremkach - uklada sie cos jakby
    styropian z wyzlobionymi miejsacmi na rury i potem pakuje sie rury we
    wlasciwe miejsca. Robia to migiem - ale nie pamietam czy potem zalewa sie to
    wylewka czy jakos inaczej kladzie sie posadzki.

  • 44. Data: 2009-08-09 21:00:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wlasciwe miejsca. Robia to migiem - ale nie pamietam czy potem zalewa sie
    > to wylewka czy jakos inaczej kladzie sie posadzki.

    Sa takie systemowe rozwiazania ze styropianem jaki piszesz. Wystaja z niego
    takie cycki dzielace plyte na siatke co chyba piec centymetrow, a miedzy
    cyckami tworzy sie szczelina srednicy rurki pex. Calosc zalewa sie betonem.
    Sa tez podobne rozwiazania na podlogi cienkowarstwowe, gdzie calosc ma
    grubosc paru centymetrow.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-08-10 05:11:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > zalewa sie betonem. Sa tez podobne rozwiazania na podlogi
    > cienkowarstwowe, gdzie calosc ma grubosc paru centymetrow.

    dodam ze te wypraski ze styro są koszmarnie drogie :)

    napewnoie firam TECE ma to w swojej ofercie

    dodam ze jest kilka systemów podłgowoych dla tzw suchych jastrychów też
    upioprnie drogich.

    szukałem jakis alternmatyw dla swojego domu, wyszło mi jednak ze najlepiej
    ejst zrobić klasycznie.

    w gruncie zeczy nie trzeb nawet kupowac tego flat jeta tylko rozłożyc zwykły
    twardy styropian a na niego położyć zwykłą gruba folie budowalna i do tego
    przyczepiac rurki takerami.

  • 46. Data: 2009-08-10 10:33:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > miedzy cyckami tworzy sie szczelina srednicy rurki pex. Calosc zalewa sie
    > betonem. Sa tez podobne rozwiazania na podlogi cienkowarstwowe, gdzie

    I wtedy nie ma gryzienia paznokci czy rurki po kilku latach strzela.

  • 47. Data: 2009-08-10 23:47:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I wtedy nie ma gryzienia paznokci czy rurki po kilku latach strzela.

    Tylko cena wyjsciowa nie jest jakby dla normalnych ludzi. :-))
    Ja pewnie troche przesadzam. :-)

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-08-10 23:48:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > w gruncie zeczy nie trzeb nawet kupowac tego flat jeta tylko rozłożyc
    > zwykły twardy styropian a na niego położyć zwykłą gruba folie budowalna i
    > do tego przyczepiac rurki takerami.

    Tak wlasnie zrobilem, nawet bez takera.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-08-11 10:12:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Tak wlasnie zrobilem, nawet bez takera.

    też nie mam w firmie tego wielce potrzebnego narzędzia :)

    ostatnio jak przeglądałem katalog to stwierdziłem że gdybym mial mieć te
    wsyztskei potrzebne narzędzia to bym musiał klientów kasować po 500 zł /
    punkt :)