  • 31. Data: 2009-08-05 17:19:11
    Temat: Re: pompa ciepla - co w zamian
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:h5cbp4$k5c$1@news.interia.pl...

> [...]
    > pojawily. Nie od razu, ale sa. Odnosze wrazenie, ze tego nie da sie zrobic
    > inaczej i taki tego urok.
    > Posadzki maja dylatacje i pola sa stosunkowo nieduze, ale taki strop np. o
    > powierzchni 200m^2 i ludzie pisza ze nie przecieka. Nie mam pojecia jakim
    > cudem, beton sie nie kurczy u nich czy co, a u mnie glupia posadzka o
    > powierzchni 12m^2 ma ryse w poprzek? Niedaleko mnie jest plot z
    > dylatacjami pionowymi co jakies 2-3m i zauwazylem co najmniej jedna ryse
    > miedzy tymi dylatacjami biegnaca pionowo. Nie mam pojecia czy zrobienie

    Tez nie mam, ale.. jestem pewien, ze w lazience mialem rysy - a podlogowka
    sie na razie nie popsula ;-)

  • 32. Data: 2009-08-05 17:30:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a podlogowka sie na razie nie popsula ;-)

    I o to w koncu chodzi. :-))

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-08-05 17:43:37
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Nie mam pojecia czy zrobienie betonu bez rys jest w ogole mozliwe.

    Nie wnikajac w sensownosc zamartwiania sie byle rysa (popieram fakt ze wielu
    ludzi nie wie ze je ma bo wczesniej przykryla je np gresem) - u mnie w
    piwnicy sa wylewki zrobione totalnie amatorskim sposobem, piach odpowiedni,
    cement bez wybierania jakos starannie, wody nieco wiecej tj nie bylo to
    "półsuche", dylatacji na powierzchni brak, od ścian normalnie pasek pianki.
    I......brak rys ! Porysowal sie tylko garaz (długi na 12 metrów - ewidentnie
    wina braku dylatacji odpowiednich) nieco oraz jeden korytarz gdzie ekipa
    ktora kladla papy cos skopala i papa byla tam podwinieta przez co wylewki
    poszlo malo i sie pokruszyla w jednym z rogów. WYlewka ma juz dwa lata,
    ostatnio jedno pomieszczenie czyscilem do zera, grunt i chlorokauczuk na
    posadzke. Rys brak.

    Na parterze mam robione wylewki przez firme, półsuche, zacierane miksokret,
    polewane delikatnie wodą podczas schnięcia. Dylatacje co prawda nie
    książkowe (pare można było dodać). Rysy oczywiście się pojawiły podczas
    schnięcia i wygrzewania. Z reguły przez środek pomieszczenia (nieważne czy
    duże czy małe - prawie w każdym) i bardzo delikatne. Ekipa stwierdziła ze to
    są rysy w miejscu gdzie mieli podporę po której ściągali łatą materiał, rysy
    się nie powiększają, nie klawiszuje nic. Rysy w każdym razie są.

    Porownujac te dwie wylewki nabardziej znaczaca roznica to to ze ta w piwnicy
    miala duzo wody (nie byla półsucha) plus schła znacznie, znacznie dluzej niz
    ta na gorze (pora roku, piwnica, wilgoc). Ta na gorze wyschla znacznie
    szybciej (miesiac sama, potem podlogowka) i byla robiona polsucha. Rozmiary
    pomieszczen i ksztalt mozna pominac - w piwnicy mam prawie taki sam rys
    pomieszczen (poza garazem) jak na parterze. Moze wiec te wszystkie rysy itp
    to taki urok polsuchych wylewek - tak gadal lokalny majster. Moze glupoty,
    moze nie. U mnie sie sprawdzilo.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 34. Data: 2009-08-05 18:03:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dluzej niz ta na gorze (pora roku, piwnica, wilgoc). Ta na gorze wyschla

    Jest jeszcze taka mozliwosc, ze ta w piwnicy nie osiagnie poziomu
    wilgotnosci posadzek na normalnym poziomie. U mnie przez trzy miesiace nie
    bylo zadnych rys, pojawily sie jak beton zrobil sie suchy jak pieprz. To
    samo bylo na gorze.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-08-05 19:52:06
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:

    > I o to w koncu chodzi. :-))
    Ale to dzieki siatce, sądzę że bez jednak rury by się uszkodziły w rysie.

    --
    -----
    Pozdr

  • 36. Data: 2009-08-05 20:01:06
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > żadnych kotłowni w salonie, to poroniony idrogi pomysł, taniej ci
    > wyjdzie przyłącze gazowe z piecem :)
    E tam opowiadasz, ajak ktoś chce mieć kominek? i w nim palić? to czemu
    ma go nie wykorzystać w pełni i grzać wszystkiego CO i CWU?
    Uważam że rozprowadzenie gorącego powietrza to głupota, duże rury które
    gdzieś trzeba schować, kurz, czarne sciany i bardzo niekorzystny rozkład
    temp w pomieszczeniach tak grzanych.

    --
    -----
    Pozdr

  • 37. Data: 2009-08-05 22:57:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Uważam że rozprowadzenie gorącego powietrza to głupota, duże rury które
    > gdzieś trzeba schować, kurz, czarne sciany i bardzo niekorzystny rozkład
    > temp w pomieszczeniach tak grzanych.

    Co racja to racja, ale ma tez swoje niezaprzeczalne zalety, jedna z nich
    jest calkowita samowystarczalnosc energetyczna, prostota konstrukcji i co by
    nie mowic koszty.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-08-06 09:03:08
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > bylo zadnych rys, pojawily sie jak beton zrobil sie suchy jak pieprz. To

    Moze cos w tym jest. Ale w dwa lata ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 39. Data: 2009-08-06 18:39:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Moze cos w tym jest. Ale w dwa lata ?

    Niby malo prawdopodobne, gdybam tylko.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-08-06 19:29:15
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > Ale to dzieki siatce, sądzę że bez jednak rury by się uszkodziły w rysie.

    chyba to nie takie proste, rura pex al pex rozciąga się znacznie,
    posadzka musiałaby przemieścić się o kilka mm i to w poprzecznie do rury.

    KK