  • Data: 2020-04-22 11:41:02
    Temat: pompa do podlewania ogródka
    Od: hienryk <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry
    Pytanie wprawdzie jest bardzo luźno związane z tematyką grupy, ale jako że to jedna z
    niewielu aktywnych i technicznych grup jakie znam, i jestem jej wieloletnim
    obserwatorem, wiem że nie popełniam wielkiego wykroczenia :)
    Zatem do meritum
    Ojciec poprosił mnie o zakup zanurzalnej pompy, którą będzie podlewał swój niewielki
    ogródek. 20 metrów do ogródka jest zamulony mocno staw do którego chciałby tę pompę
    wrzucić. Różnica poziomów między stawem a ogródkiem to 2~3 m.

    Poproszę o poradę, najpierw pomyślałem o pompie do wody brudnej. Coś typu
    https://allegro.pl/oferta/mocna-pompa-zanurzeniowa-d
    o-wody-czystej-stanley-8987665830
    Ale pompy tego typu mają dużą wydajności rzędu kilku m3 wody/godz a dodatkowo dają
    małe ciśnienie (podnoszą wodę nie wyżej niż na 10 m).
    Czy takie parametry nadają się do korzystania z takiej pompy w ogrodzie ? Tym
    bardziej że ojciec będzie używał dość cienkiego węża - 1/2 lub 3/4"

    Potem zobaczyłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/pompa-do-wody-brudnej-i-cz
    ystej-zanurzeniowa-ruska-8404682327. Nie wiem czy to sobie poradzi z brudną wodą, ale
    jeśli nie będzie leżała na dnie, tylko zostanie podwieszona na jakimś pływaku, to
    może pochodzi ze dwa sezony. Pytanie czy takie parametry nie są z kolei za słabe - 30
    m węża i 3 m różnicy poziomów na pewno zmniejszą wydajność, ale o ile? Nie mam z tym
    żadnych doświadczeń - może coś podpowiecie?

    Przed chwilką wyszukałem jeszcze pompę Omnigeny, która sądząc z opisu dobrze rokuje
    http://www.omnigena.pl/index.php?action=categories&a
    ction_id=394, ale boję się, że jest za mocna na moje potrzeby.

    Może ktoś z Was podlewa ogródek z węza przy użyciu jakieś zatapialnej pompy i mógłby
    coś doradzić (albo odradzić)

    pozdrawiam