  • 11. Data: 2014-02-12 23:20:46
    Temat: Re: pompa obiegowa
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > To typowy silnik trójfazowy (z kondensatorem).
    >
    > Kondensator jest na rysunku złożeniowym zaznaczony jako "28".
    >
    > http://www.omnigena.pl/obrazki/File/PompaMH1300.pdf
    >
    > g.

    Możesz się mylić. Tam możesz. Mylisz się na 100%. jest metoda zasilania
    silników trójfazowych z jednej fazy. Taki silnik nie ma mocy nominalnej
    ani momentu nominalnego jaki by wynikał z mocy na tabliczce. To marna
    proteza. Silniki tego typu co w pompie z obrazka jeśli są na 230V są
    silnikami z dwoma uzwojeniami. Jedno to uzwojenie robocze a drugie
    rozruchowe zasilane na przykład przez kondensator. Porównywanie silnika
    trójfazowego z kondensatorem do silnika jednofazowego z kondensatorem to
    tak jak porównywanie kurwy na barierze z barwą na kurierze. Litery takie
    same i co z tego.

    Daj już spokój.....
    Jest zasilana 230/400,
    Jak chcesz ze swojego wynalazku wystartować pod obciążeniem?

    A tak poza tym to ta pompa ma fatalne recenzje:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/412/comp/536122_komen
    tarze/
    g.

  • 12. Data: 2014-02-12 23:34:29
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 23:20:46 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

> [...]
    >
    > Jest zasilana 230/400,
    >
    > Jak chcesz ze swojego wynalazku wystartować pod obciążeniem?
    >

    > A tak poza tym to ta pompa ma fatalne recenzje:

    to 230/400 coś innego znaczy niż możliwość zasilania z sieci 1faz 230.

  • 13. Data: 2014-02-12 23:53:37
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    tarze/

    > g.

    to 230/400 coś innego znaczy niż możliwość zasilania z sieci 1faz 230.

    Nie ważne.
    To zapewne różne silniki (wg zamówienia).

  • 14. Data: 2014-02-13 21:42:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > W takiej pompie co ma 50W faktycznie nie ma. Ale jak ma silnik 2kW to już jest
    wyprowadzony wał, jest sprzęgło, jest uszczelnienie. Chciał tańszą to poradziłem. Ty
    radzisz żeby kupił drogą.

    Fascynująca "rozmowa', ale...
    Namówiony zostałem na zostawienie przez ten sezon jak jest (dwie małe
    pompy szeregowo, niecałe 2Q/h, ciepła jest wystarczająco dużo).
    Na jesień będzie przebudowa kotłowni i będzie zasadne kupienie drogiej
    pompy :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2014-02-13 21:43:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > To zapewne różne silniki (wg zamówienia).

    Też tak sądzę. Moim zdaniem klasyczny jednofazowiec nie dający żadnej
    szansy falownikowi :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2014-02-14 01:43:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Irek N. napisał:

> [...]
    > pompy szeregowo, niecałe 2Q/h, ciepła jest wystarczająco dużo).
    > Na jesień będzie przebudowa kotłowni i będzie zasadne kupienie drogiej

    I to jest rozliczenie zysków i strat - teraz, na chwilę, tani wariant a
    jak się skiepści to już inwestujemy w rozwiązania docelowe.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2014-02-14 12:04:19
    Od: tomotron <t...@o...pl>

    > to 230/400 coś innego znaczy niż możliwość zasilania z sieci 1faz 230.
    >
    > Nie ważne.
    > To zapewne różne silniki (wg zamówienia).

    Silniki mają wyprowadzone 6 przewodów które umożliwiają pracę w trójkąt
    / gwiazdę (nie chodzi w tym przypadku o ograniczenie mocy rozruchowej)

    Ogólnie są połączone w gwiazdę i zasilane 3x400V, ale można przepiąć na
    trójkąt i zasilanie między fazowe będzie wynosiło 230V - do czego to
    potrzebne? :) ano do tego, aby móc zasilić silnik trójfazowy przez
    falownik jednofazowy, zyskujemy możliwość regulacji obrotów (zmiana
    częstotliwości)

  • 18. Data: 2014-02-16 22:24:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > To niech kupi za 3 tysiące taką samą tylko z większym silnikiem i
    > lepszymi łożyskami i lepszym uszczelnieniem. Wymiana łożysk i nawet
    > jak by musiał coś przerobić ( firmę mechaniczną buduje) ze stówę może
    > kosztować. Problemy takie jakie masz ty maja tacy co nie mają na czym
    > przeróbki zrobić albo mają tak szczupłe głowy że z wyjątkiem wydania
    > kasy nie mają żadnych innych pomysłów.

    za 3 tysiaki to on kupi solidnego grundfos czy willo cyrkulacyjna i to
    elektroniczną... :)

  • 19. Data: 2014-02-16 22:25:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

> [...]
    > pompy szeregowo, niecałe 2Q/h, ciepła jest wystarczająco dużo).
    > Na jesień będzie przebudowa kotłowni i będzie zasadne kupienie drogiej

    ale dwie mniejsze pompy nei sa złym rozwiązaniem :) pomijajac że dają pewną
    retundancję jak ci padnie jedna to masz zawsze drugą która coś tam popcha...

  • 20. Data: 2014-02-16 22:44:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > za 3 tysiaki to on kupi solidnego grundfos czy willo cyrkulacyjna i to
    > elektroniczną... :)

    Bez problemu. :)
    Seria CR 3f, 3.3Bar, trochę ponad 5Q/h w cenie 2k3 netto. Co ciekawe
    ceny nie rosną wiele wraz ze wzrostem wydajności (głównie ciśnienia).
    Następna coś koło 4Bar to +100PLN. Za to jak przeskoczy się na większy
    korpus (i wydajność) to jest znacznie drożej.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. gonił ktoś może pompę falownikiem? Pytam z praktycznego punktu
    widzenia. Im więcej czytam na ten temat, tym głupszy jestem. Wychodzi
    mi, że zmniejszanie prędkości dla pompy może nie mieć sensu - spada
    sprawność.