  • 1. Data: 2009-06-27 07:09:41
    Temat: popiół
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć,

    może macie jakieś doświadczenie, bo jakby nie patrzeć zbliża się okres
    grzewczy, więc wolę się przygotować, dlatego chciałbym Was zapytać:
    Czy macie jakieś zastosowanie dla popiołu z kominka? Co robić z popiołem
    może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?

    Jakieś pomysły, żeby nie wyrzucać do śmieci?

    Pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2009-06-27 07:36:45
    Temat: Re: popiół
    Od: mk <d...@t...pl>

    Jeśli to popiół z drewna to masz nawóz mineralny.
    Pdr. M.

  • 3. Data: 2009-06-27 08:23:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    mk wrote:

    > Jeśli to popiół z drewna to masz nawóz mineralny.

    A jak z węgla, to świetne utwardzenie gruntowej drogi...
    J.

  • 4. Data: 2009-06-27 12:10:43
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > Czy macie jakieś zastosowanie dla popiołu z kominka? Co robić z popiołem
    > może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?

    Rozsyp na dzialce/trawniku.
    Wymieszaj z ziemią i uzyj w ogrodzie.
    Wsyp do kompostownika.
    Kup beczke 200 litrow i zbieraj tam ten popiol az znajdziesz zastosowanie
    Oddaj sasiadowi w potrzebie.
    Ostatecznie zapakuj w foliowe worki i wyslij do mnie ;)

    Aha jesli to popiol z debu to moze z tym kompostownikiem to zly pomysl -
    musialbys sie dowiedziec ;) Normalnie dąb czy kora dębu juz nie pamietam nie
    sprzyja procesom zachodzacym w kompostowniku.

    Kane

  • 5. Data: 2009-06-27 12:28:54
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może jakieś wykorzystanie w kompostowniki? Może wkopanie w ziemię?
    >
    > Jakieś pomysły, żeby nie wyrzucać do śmieci?

    Wymieszaj z wodą i zdekantuj, zlejesz gotowy potaż - ma szerokie
    zastosowanie w gospodarstwie domowym, po co przeplacać gotowce ze sklepu.

  • 6. Data: 2009-06-27 18:43:37
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Napisałem, że z kominka a tu się raczej pali drewnem, a nie węglem ;-)

    Chodzi dokładnie o popiół z drewna dokładnie z dębu. To trochę mnie info od
    Kane rozczarowało :-(

    Czyli nie mogę do kompostownika popiołu z dębu użyć :-( ???

    To zbierać to czy nie ?

  • 7. Data: 2009-06-27 19:45:13
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Czyli nie mogę do kompostownika popiołu z dębu użyć :-( ???
    >
    > To zbierać to czy nie ?

    Na nawóz jak najbardziej. Do kompostownika - zapytaj na grupie ogrodniczej
    moze ;)
    NIe wiem czy nawoz szkodzi procesowi kompostowania - wiem ze drewno
    dębu/kora/liscie, kurde cos dzwoni ale nie powiem ci na 100% ktory element
    dębu ;) Musisz doczytac lub dopytac.

    Ja sie kompostownika jeszczen ie dorobilem i wszelakie popioly z drewna
    rozsypuje po prostu na dzialce lub mieszam z ziemia ktorej uzywam w
    ogrodzie.

    Pozdrowienia

    Kane

  • 8. Data: 2009-06-27 21:45:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

    krys pisze:

    > A jak z węgla, to świetne utwardzenie gruntowej drogi...
    > J.
    Akurat nie masz racji.Abstrahując od zastosowania węgla w kominku.
    Popiół wysypany na drogę absolutnie jej nie utwardza.No może przez 2 dni, kiedy po
    deszczu wyschnie
    i stwardnieje.Potem szlag go trafia.

  • 9. Data: 2009-06-27 21:53:53
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:

    > Akurat nie masz racji.Abstrahując od zastosowania węgla w kominku.
    > Popiół wysypany na drogę absolutnie jej nie utwardza.No może przez 2 dni,
    > kiedy po deszczu wyschnie i stwardnieje.Potem szlag go trafia.

    Teoretycznie masz rację. Ale praktycznie to ja wiem, jak to działa, bo odkąd
    w okolicy pojawiło się ogrzewanie gazowe, drogę mamy wyboistą i błotnistą.
    Justyna

  • 10. Data: 2009-06-28 07:08:08
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kane pisze:
    jesli to popiol z debu

    Z tym dębem to "jest problem". Na stronie jednego z producentów kiedyś
    wyczytałem, że nie zaleca dębu do swoich produktów. Nie było napisane
    dokładnie, czy może chodzi o przypadki z wyższą wilgotnością i ogólnie w
    ten sposób odsuwa się ryzyko problemów.
    Gdzieś też była informacja, że duża ilość garbników powoduje smolenie.

    Paliłem 1,5 sezonu dębem w Dovre i nic nie nic nie napiszę, bo to
    króciutki czas. Wieloletnie palenie tym drewnem, jeśli producent o tym
    pisze, powoduje jakieś ubytki w żeliwie?
    Ciekaw jestem informacji inteligencji zbiorowej ;)
    Pdr. M.