  • 11. Data: 2009-06-28 12:12:12
    Temat: Re: popiół
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Z tym dębem to "jest problem". Na stronie jednego z producentów kiedyś
    > wyczytałem, że nie zaleca dębu do swoich produktów. Nie było napisane
    > dokładnie, czy może chodzi o przypadki z wyższą wilgotnością i ogólnie w
    > ten sposób odsuwa się ryzyko problemów.
    > Gdzieś też była informacja, że duża ilość garbników powoduje smolenie.
    >
    > Paliłem 1,5 sezonu dębem w Dovre i nic nie nic nie napiszę, bo to
    > króciutki czas. Wieloletnie palenie tym drewnem, jeśli producent o tym
    > pisze, powoduje jakieś ubytki w żeliwie?

    Witam

    Jesli chodzi o palenie dębem (suchym) w wszelakich piecach i kominkach to
    pierwszy raz slysze czy czytam by byl z tym jakis problem. Uchodzi za jeden
    z najlepszych dostepnych gatunkow jesli chodzi o stosunek kalorycznosc/masa
    i ogolna wydajnosc. Problem jest z nim jedynie taki ze pelne parametry
    osiaga po praktycznei 3 latach (sezonowania) ;) Inne gatunki nieco wczesniej
    (np brzoza max 2 lata). Oczywiscie sa lepsze - akacja na przyklad ;) Tylko
    ceny i dostepnosc... ;)

    Wujaszek pali dębem w byle zeliwnej kozie pol zycia. Koza zyje, wujek tez ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-06-29 07:52:54
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 27 Cze, 19:43, "R" <n...@w...pl> wrote:

    > Chodzi dokładnie o popiół z drewna dokładnie z dębu. To trochę mnie info od
    > Kane rozczarowało :-(

    Myślę, że chodzi tu raczej o korę lub drewno, a nie o popiół.
    Podejrzewam, że ma on marną zawartość garbników ;-)

    Ania

  • 13. Data: 2009-06-29 09:14:28
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
    On 27 Cze, 19:43, "R" <n...@w...pl> wrote:

> [...]

    Myślę, że chodzi tu raczej o korę lub drewno, a nie o popiół.
    Podejrzewam, że ma on marną zawartość garbników ;-)

    Witaj Aniu!

    Chodzi o liście dębu i orzecha włoskiego - utrudniają kompostowanie. Drewno,
    kora i liście spopielone nie mają żadnych garbników.