  • 21. Data: 2011-06-22 06:49:04
    Temat: Re: porotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 08:12, hk pisze:

    > Jak to naprawdę jest z tym wianiem? Wieje, bo nie ma zaprawy na zamkach
    > od ścianek pionowych, wieje bo ma dziury pionowe na przestrzał czy wieje
    > jeszcze z innego powodu? Ja mam ściany z maxa, też ma dziury na wylot,
    > ale też teoretycznie zarzucane od góry zaprawą. Jest zaprawa na spoinach
    > pionowych, ale czy to jest ta właśnie różnica? A może przez maksa też
    > wieje?

    To jest ta róznica. U mnie też przez maxa nie wieje... ;)
    Teoretycznie, równiez murując z porotermu zamykasz wszystkie pionowe
    kanały zaprawą w spoinie poziomej a zamek jest na tyle szczelny, że nie
    ma prawa wiać. Teoretycznie. W praktyce dochodzi tolerancją wymiarowa
    pustaków (a raczej jej czesty brak), niefachowe docinanie bloczków i
    ogolna 'antykultura' muraraska.

    Michał

  • 22. Data: 2011-06-22 07:15:51
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 08:49:04 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ma prawa wiać. Teoretycznie. W praktyce dochodzi tolerancją wymiarowa
    > pustaków (a raczej jej czesty brak), niefachowe docinanie bloczków i

    Murując z Porothermu Profi (szlifowanego) nie zamykasz pionowych kanałów
    bo kładziesz pustaki na klej - w zasadzie bez spoiny.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2011-06-22 08:28:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    > ma prawa wiać. Teoretycznie. W praktyce dochodzi tolerancją wymiarowa
    > pustaków (a raczej jej czesty brak), niefachowe docinanie bloczków i
    > ogolna 'antykultura' muraraska.

    Czyli najlepsza jest ściana z cegły pełnej na zaprawie :)

  • 24. Data: 2011-06-22 08:45:17
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 10:28, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    > Czyli najlepsza jest ściana z cegły pełnej na zaprawie :)

    ew. z dziurawki lub kratówki poprzecznej... ;). To wcale nie żart.
    Drobne elementy ceramiczne łączone na stosunkową grubą zaprawę (w
    stosunku do wymiarów ceramiki) powodują eliminację pęknieć (tak
    charakterystycznych dla np. Ytonga) lepsze przenoszenie obciążeń i wiele
    innych zalet. Wada - duża pracochłonnosć i koszt materiału też ....

    Michał

  • 25. Data: 2011-06-22 08:47:07
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 09:15, Shaman pisze:

    > Murując z Porothermu Profi (szlifowanego) nie zamykasz pionowych kanałów
    > bo kładziesz pustaki na klej - w zasadzie bez spoiny.

    No to masz odpowiedz. Wystarczy że ktos puknął pustakiem, odpadł
    kawałek zewn. scianki.... i kiki ma tajfun z gniazdka.... ;)

    michał

  • 26. Data: 2011-06-22 08:49:54
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 10:47, MichałG pisze:

    > No to masz odpowiedz. Wystarczy że ktos puknął pustakiem, odpadł kawałek
    > zewn. scianki.... i kiki ma tajfun z gniazdka.... ;)

    acha na te bloczki drugi artysta przykleił styropian na plackach... i
    bez liswy startowej ;). Wystarczy poczekac na silniejszy wiatr...

  • 27. Data: 2011-06-22 10:04:16
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 10:49:54 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > acha na te bloczki drugi artysta przykleił styropian na plackach... i
    > bez liswy startowej ;). Wystarczy poczekac na silniejszy wiatr...

    Chyba się trochę pogubiłeś - moje pytanie dotyczyło czegoś innego. W
    każdym razie nie dotyczyło wiania z gniazdek ani przemarzania ściany. Kiki
    skierował wątek na inne tory - zresztą jak zawsze, gdy się pojawia słowo
    "Porotherm" :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 28. Data: 2011-06-22 11:00:05
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 12:04, Shaman pisze:

> [...]
    > każdym razie nie dotyczyło wiania z gniazdek ani przemarzania ściany.
    > Kiki skierował wątek na inne tory - zresztą jak zawsze, gdy się pojawia

    taka juz uroda newsów.... ;)
    A merytoryczną odpowiedz (moją też ) masz wyżej ... ;)

    michał

  • 29. Data: 2011-06-22 11:28:59
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 13:00:05 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > taka juz uroda newsów.... ;)
    > A merytoryczną odpowiedz (moją też ) masz wyżej ... ;)

    widziałem - dziękuję :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 30. Data: 2011-06-22 20:03:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <b...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > też teoretycznie zarzucane od góry zaprawą. Jest zaprawa na spoinach
    > pionowych, ale czy to jest ta właśnie różnica? A może przez maksa też

    Przez porotherm wieje bo

    1. nie ma zaprawy na zamkach
    2. sam materiał jest porowaty (nie mówimy o tych komorach konstrukcyjnych)
    3. Wykonawca nie zakończył ścian odgóry
    4. wykonawca zostawił kapinos np postawił poro 30cm na bloczkach 24
    5. Wieje bo wykonawca niedokładnie kładł poziomą zaprawę czego uniknąć się
    nie da.
    6. Wieje, bo jak zrobisz dziury na gniazda to między gniazdami zacznie wiać
    7. Wieje bo POROTHERM to gówno

    Sam to mam i każdemu odradzam.