  • 31. Data: 2011-06-22 20:09:49
    Temat: Re: porotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message
    news:itsa2u$je1$1@news.onet.pl...
    W dniu 2011-06-22 10:28, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    > Czyli najlepsza jest ściana z cegły pełnej na zaprawie :)

    Też tak sądzę :-) Ocieplenie 20cm styro i będzie wytrzymałość ścian i ciepło
    bez wiania.Ja się zastanawiam czy nie lepiej zbudować szkielet żelbetu,
    słupy i stropy ale słupy nieco cofnięte i resztę po prostu wypełnić czymś co
    w ogóle nie musi przenosić obciążeń. Sam szkielet ma byc konstrukcją. Tylko
    by trzeba przemyśleć sprawę schowania słupów narożnych o grubość 24cm lub
    ograniczyć takie miejsca.
    Nie wiem czemu my wszyscy budujemy tak idiotycznie, że opieramy stropy na
    ścianach zamiast zrobic mocny szkielet i go zatkać.

  • 32. Data: 2011-06-22 21:15:16
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > Nie wiem czemu my wszyscy budujemy tak idiotycznie, że opieramy stropy na
    > ścianach zamiast zrobic mocny szkielet i go zatkać.

    Hej kiki,

    No jest to jakiś pomysł - ale czemu słupy cofnięte aż o 24cm ?
    Do tego betonowe skosy i git. Przy takiej ilości betonu pewnie i cenę
    lepszą za m3 by się uzyskało :)

  • 33. Data: 2011-06-22 22:35:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > No jest to jakiś pomysł - ale czemu słupy cofnięte aż o 24cm ?
    > Do tego betonowe skosy i git. Przy takiej ilości betonu pewnie i cenę
    > lepszą za m3 by się uzyskało :)

    Cofnięte żeby nie miały styku z ociepleniem na wypadek jakby podwiewało
    styropian. Zawsze mniej do wyziębienia. Obudować gazobetonem/ytongiem.
    Nie rozumiem tego budowania z więźbą z drewna. Albo komuś korniki jedzą albo
    się po prostu zapali jednego dnia.

  • 34. Data: 2011-06-23 08:05:19
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 22:09, kiki pisze:
> [...]
    > Nie wiem czemu my wszyscy budujemy tak idiotycznie, że opieramy stropy
    > na ścianach zamiast zrobic mocny szkielet i go zatkać.

    własnie wymyśliłeś żelbetowe konstrukcje szkieletowe.... ;). Niestety z
    grubsza o 100 lat za późno... ;););)

    Michał

  • 35. Data: 2011-06-26 20:05:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Nie wiem czemu my wszyscy budujemy tak idiotycznie, że opieramy
    > stropy na ścianach zamiast zrobic mocny szkielet i go zatkać.

    bo nie mieszkamy na terenie sejsmicznym. :)

    sam sie zastanawiałem nad technologią szkieletową z lekkim wypełnieniem.
    Zauważ jednak że w taką konstrukcję wchodzi duzzzo stali które jest dość
    droga, trzeba robić sporo szalunków itd... Generalnie tak sie buduje gdy
    trzeba przenosić duże obciązenia na stropach lub gdy budujemy wiecej niż 2
    piętra.

  • 36. Data: 2011-06-26 20:11:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > komuś korniki
    > jedzą albo się po prostu zapali jednego dnia.

    No patrz pan a tu nawet sklepy wielkopowierzchniowe sie buduje z drewnianą
    więźbą :)

    całkiem serio, co najmniej dwa widziałem gdzie konstrukcja dachu była z
    kratownic drewnianych scalanych w fabryce płytami gwoździkowymi.

    Wbrew pozorom drewno jest jednym z najdoskonalszych materiałów budowlanych,
    jeźdź zobacz park wodny w Krakowie jak atam jest piękna więźba klejona.
    Drewno ma duża wytrzymałość i olbrzymią elastyczność, ponadto jest
    bezpieczniejsze w przypadku pożaru od konstrukcji żelbetowej lub stalowej,
    która pod wpływem temperatur ma brzydką własność skokowej utraty
    wytrzymałości. Drewno nawet palące sie bardzo długo utrzymuje parametry
    wytrzymałościowe.

  • 37. Data: 2011-06-26 22:01:07
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    > trzeba przenosić duże obciązenia na stropach lub gdy budujemy wiecej niż 2

    Ale widzę, że gdzieś po drodze dwa domy się tak budują. Tak dalej nie można,
    że budujemy z ceramiki poryzowanej i izolacja piętra właściwie nie spełnia
    oczekiwań. Dach może się zapalić. Szalunki można wypożyczyć o ile się
    wcześniej zrobi rysunek żeby szybko użyć i oddać.
    Jestem osobiście bardzo niezadowolony z tej budowy i bym rozebrał całe
    piętro żeby je zrobić od nowa. I bym skuł posadzki na parterze do chudziaka,
    przerobił schody, dodał ocieplenia. W ogóle do dupy ta moja budowa ale
    okoliczne nie są lepsze.

  • 38. Data: 2011-06-26 22:03:42
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > No patrz pan a tu nawet sklepy wielkopowierzchniowe sie buduje z drewnianą
    > więźbą :)

    Ale didle i biedronki mimo skośnych dachów robią stalową więźbę. Ale to
    chyba przepisy p.poż.
    Nigdy bym nie przystał na technologię ze ścianą kolankową, wieńcem i
    murłatą. Tego nie ma jak dobrze ocieplić.

  • 39. Data: 2011-06-27 04:47:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Nigdy bym nie przystał na technologię ze ścianą kolankową, wieńcem i
    > murłatą. Tego nie ma jak dobrze ocieplić.

    jesteś pewien?

  • 40. Data: 2011-06-27 04:57:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > chudziaka, przerobił schody, dodał ocieplenia. W ogóle do dupy ta
    > moja budowa ale okoliczne nie są lepsze.

    może to jednak twoja wina? albo jesteś pierońskim malkontentem albo masz
    manie prześladowczą albo zatrudniłeś wyjątkowych dziadów do budowania. Może
    nie potrzebujesz budowlańca tylko psychoterapeuty? :)

    sprzedaj dom i wybuduj nowy, najlepiej sprowadź dom ze swoich cudownych Chin
    albo lepiej przeprowadź sie do Chin.

    Tak BTW polecam wszystkim kupować tanie badziewie z Chin, bez gwarancji i
    serwisu. Te zabawki robią przyuczeni chłopi nie widzący różnicy między
    przewodem a sznurkiem. Kolega który handluje z Chińczykami pokazywał mi
    takie kwiatki, że boli głowa. Jak sie chce kupić coś na w miarę poziomie to
    niestety trzeba jechać samemu i negocjować żeby nie kupić gówna. Bo
    Chińczycy są doskonali w handlu, nie kłamią to fakt, oni nie mówią
    wszystkiego lub mówią to co im jest wygodne. Jak kupujesz kontener urządzeń
    to do ceny doliczasz sobie koszty serwisu nawet wymiany 1:1. Jak sam sobie
    kupisz to koszty wysyłki na gwarancji pokrywasz sobie sam z własnej
    kieszeni.
    Tak można sobie kupić radio czy nawet telewizor (każdy przeżyje ten miesiąc
    czy dwa bez radia czy TV) ale bez pompy ciepła jakoś trudno.

    Acha renomowani producenci klimatyzacji też produkują w Chinach, w swoich
    fabrykach, ale już sprężarki jadą zwykle z Japonii.