eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieporotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?Re: porotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: porotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?
    Date: Sun, 26 Jun 2011 22:11:35 +0200

    kiki wrote:
    > "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Cofnięte żeby nie miały styku z ociepleniem na wypadek jakby
    > podwiewało styropian. Zawsze mniej do wyziębienia. Obudować
    > gazobetonem/ytongiem. Nie rozumiem tego budowania z więźbą z drewna. Albo
    > komuś korniki
    > jedzą albo się po prostu zapali jednego dnia.

    No patrz pan a tu nawet sklepy wielkopowierzchniowe sie buduje z drewnianą
    więźbą :)

    całkiem serio, co najmniej dwa widziałem gdzie konstrukcja dachu była z
    kratownic drewnianych scalanych w fabryce płytami gwoździkowymi.

    Wbrew pozorom drewno jest jednym z najdoskonalszych materiałów budowlanych,
    jeźdź zobacz park wodny w Krakowie jak atam jest piękna więźba klejona.
    Drewno ma duża wytrzymałość i olbrzymią elastyczność, ponadto jest
    bezpieczniejsze w przypadku pożaru od konstrukcji żelbetowej lub stalowej,
    która pod wpływem temperatur ma brzydką własność skokowej utraty
    wytrzymałości. Drewno nawet palące sie bardzo długo utrzymuje parametry
    wytrzymałościowe.