  • 1. Data: 2010-04-18 20:52:35
    Temat: prace wokół domu
    Od: Aga <a...@g...pl>

    W kosztorysie za renowację ogródka mam takie pozycje:
    opaska z kamienia- 25zł za mb robocizna
    murek i schodki z kamienia granitowego- 40zł za mb robocizna
    Czy takie są ceny? Zdumiewające jest to że często za robociznę płacimy
    więcej niż za potrzebne do wykonania danej rzeczy materiały.

    pozdrawiam

    agnieszka

  • 2. Data: 2010-04-18 21:10:06
    Temat: Re: prace wokół domu
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    > Czy takie są ceny? Zdumiewające jest to że często za robociznę płacimy
    > więcej niż za potrzebne do wykonania danej rzeczy materiały.

    Warto doprecyzować co wykonawca ma zrobić w ramach tych pozycji
    kosztorysowych. Łatwiej będzie skomentować koszt robocizny.
    Nie bardzo za to rozumiem co dziwnego jest w tym, że robota droższa niż
    materiały. Architekta też przecież nikt nie rozlicza adekwatnie do kosztu
    papieru i ołówka.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-04-18 21:19:18
    Od: Aga <a...@g...pl>

    Krzysiek pisze:

    > Warto doprecyzować co wykonawca ma zrobić w ramach tych pozycji
    > kosztorysowych. Łatwiej będzie skomentować koszt robocizny.
    opaska z kamienia to kostki granitowe układana obok siebie

    > Nie bardzo za to rozumiem co dziwnego jest w tym, że robota droższa niż
    > materiały. Architekta też przecież nikt nie rozlicza adekwatnie do kosztu
    > papieru i ołówka.
    może i racja

  • 4. Data: 2010-04-19 19:58:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie są ceny? Zdumiewające jest to że często za robociznę płacimy
    > więcej niż za potrzebne do wykonania danej rzeczy materiały.

    a co w tym dziwnego ? Kamień, cement i piasek są tanie ale same się nie
    ułożą. Klient zazwyczaj oczekuje że jeszcze otrzyma 5 lat gwarancji na
    robotę i że wykonawca będzie się zjawiać na każde zawołanie. Ktoś gdzieś za
    to musi zapłacić.
    --
    Jackare