  • 31. Data: 2009-03-10 22:51:53
    Temat: Re: problem z elektryką
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr " <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gp6prv$5as$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu na grupie, gdybyś komuś jako elektryk tak instalację zrobił, to wątek
    > miałby chyba z kilkaset postów i kilkutygodniową historię :). Moim zdaniem
    > na
    > elektryka się nie nadajesz, może na ekscentryka(też komplement). Nie
    > doradzaj
    > ludziom nigdy wartości zabezpieczeń, dopóki nie poznasz czego będą
    > używali.
    > Wystarczy jedno trafo toroidalne z większą mocą na tym obwodzie i
    > elektryka
    > będą wzywać do wymiany tego esa.

    Wcale nie musi być aż tak dużo większa moc, a halogeny jakże obecnie modne
    są.
    Ciekawe czy Kiki wie dlaczego tak się bedzie działo jak piszesz ? :)

  • 32. Data: 2009-03-10 22:57:04
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr " <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > używali.
    > Wystarczy jedno trafo toroidalne z większą mocą na tym obwodzie i

    Ale kto dzisiaj zakłada toroidy kilkuset watowe skoro montuje sie wszędzie
    ledy ? Drut 1.5mm2 i zabezpieczenie 6A albo i mniej gdyby było. Różnicówka
    na to w razie dotknięcia fazy gdyby cos manipulował przy lampie z żarówką
    kompaktową. Od reakcji na zmianę kierunku domen magnetycznych w rdzeniu
    proszkowym toroida podczas włączania są literki A B C na bezpieczniku. A co
    w chwili gdy te domeny magnetyczne wracają spowrotem gdy prąd zanika? he ?
    :-)

  • 33. Data: 2009-03-10 23:01:01
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

    > Ciekawe czy Kiki wie dlaczego tak się bedzie działo jak piszesz ? :)

    wiem jak sie zachowują rózne materiały magnetyczne i czemu są jedne
    ferrytowe inne proszkowe z rozproszonymi szczelinami powietrznymi, a inne po
    prostu rozcięte i wiem kiedy jaki sie nasyca i w jaki celu je zrobiono :-)

  • 34. Data: 2009-03-10 23:17:45
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

> [...]
    > w chwili gdy te domeny magnetyczne wracają spowrotem gdy prąd zanika? he ?
    No nie wiem czym chcesz błysnąć? Dalej twierdzisz, że B6 jest ok? Sprzedaję
    również trochę opraw. Różnych opraw. I wiedz, że wiele z nich ma mozliwość
    zasilania ładnie obudowanym toroidem o mocach 250-300VA. Zsumuj na tym
    omawianym poddaszu taki jeden zestaw, np MINI DUO z Top Metu z kilkunastoma
    halogenkami o mocy 20W na korytarzu, plus jakieś oprawy w pokojach i łazience
    lub garderobie i masz problem. A LED-y tak, fajne, ale nie na całosć
    oświetlenia wewnątrz. Prędzej jako akcentujące lub do ogrodu. Zaczynasz
    udowadniać na siłę swoją rację. Ja ci powiem, że 6 to można zabezpieczyć
    czasówkę w rozdzielni, jakąś centralkę, no może pojedyńcze światło w którymś
    mocno wilgotnym pomieszczeniu. Ale nie cały obwód oświetleniowy dla całego
    piętra :)

  • 35. Data: 2009-03-10 23:26:27
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > No nie ale roboty też dużo, trzeba być samemu przy tym

    Opowiadasz ....

  • 36. Data: 2009-03-10 23:27:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > po prostu rozcięte i wiem kiedy jaki sie nasyca i w jaki celu je zrobiono

    No to odpowiedz, a nie teoretyzuj :)

  • 37. Data: 2009-03-10 23:32:41
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr " <c...@g...pl> wrote in message
> [...]

    > którymś
    > mocno wilgotnym pomieszczeniu. Ale nie cały obwód oświetleniowy dla całego

    Ale to nie chodzi o AMPERY na GODZINĘ tylko o AMPERY CHWILOWE. B6 to 6A
    przez godzinę i progresywnie mniej w miarę wzrostu pradu.
    Udar pradowy jest ale chwilowy i czas reakcji jest potrzebny B lub C
    bezpiecznika. 300W to ledwo 1A z kawałkiem.
    Może złe rodzaje bezpieczników dają te niedouczone osły. Bezpiecznik A jest
    znacznie czulszy nić C i faktycznie wyskoczy przy włączaniu obciążenia
    indukcyjnego, które przez pierwszą chwile pobiera duży prąd aż sie te domeny
    magnetyczne nie poukładają i nie zmagazynują energii.

  • 38. Data: 2009-03-10 23:46:34
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

> [...]
    domeny
    > magnetyczne nie poukładają i nie zmagazynują energii.
    Gdybyś chłopie napisał, że B6 wystarczy, ale przy założeniu, że idzie jedna
    żarówka to nie byłoby tego dialogu na cztery nogi. Ale ty zaproponowałeś mu
    to na cały obwód! Stąd moja uwaga i dalsze dywagacje coby było gdyby. Taki es
    potrafi polecieć już w momencie gdy zwykła żarówka się przepala lub ktoś
    podłączy na czas budowy stary wysłużony łącznik z czarnymi stykami.
    I koncząc. O to mi chodziło kiedyś, podczas dyskusji o przewadze teorii
    grupowej nad praktyką budowlaną. Ta pierwsza jest podobno o wiele tańsza, ta
    druga pozwoli zaoszczędzić jeszcze więcej :)

  • 39. Data: 2009-03-10 23:54:34
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Jak się dowiedziałem gość ma zrobione tak, że każde gniazdo i
    > każdy
    > punkt świetlny prowadzone ma oddzielnym przewodem. Każdy z tych
    > obwodów zabezpieczony jest oddzielnym eSem oraz oddzielną
    > różnicówką.
    > Przepięciówek naliczyłęm się chyba 8 czy 10 szt. Do tego
    > detektory
    > zaniku faz i cholera wie co jeszcze.

    :- ]

    (dla jasności: to opadnięta na podłogę szczęka)

    J.

  • 40. Data: 2009-03-11 05:54:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > wszędzie ledy ? Drut 1.5mm2 i zabezpieczenie 6A albo i mniej gdyby
    > było. Różnicówka na to w razie dotknięcia fazy gdyby cos manipulował

    będziesz boso to robił? czy staniesz w wiaderku z wodą.