    From: "Piotr " <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problem z elektryką
    Date: Tue, 10 Mar 2009 23:46:34 +0000 (UTC)

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

    > Ale to nie chodzi o AMPERY na GODZINĘ tylko o AMPERY CHWILOWE. B6 to 6A
    > przez godzinę i progresywnie mniej w miarę wzrostu pradu.
    > Udar pradowy jest ale chwilowy i czas reakcji jest potrzebny B lub C
    > bezpiecznika. 300W to ledwo 1A z kawałkiem.
    > Może złe rodzaje bezpieczników dają te niedouczone osły. Bezpiecznik A jest
    > znacznie czulszy nić C i faktycznie wyskoczy przy włączaniu obciążenia
    > indukcyjnego, które przez pierwszą chwile pobiera duży prąd aż sie te
    domeny
    > magnetyczne nie poukładają i nie zmagazynują energii.
    Gdybyś chłopie napisał, że B6 wystarczy, ale przy założeniu, że idzie jedna
    żarówka to nie byłoby tego dialogu na cztery nogi. Ale ty zaproponowałeś mu
    to na cały obwód! Stąd moja uwaga i dalsze dywagacje coby było gdyby. Taki es
    potrafi polecieć już w momencie gdy zwykła żarówka się przepala lub ktoś
    podłączy na czas budowy stary wysłużony łącznik z czarnymi stykami.
    I koncząc. O to mi chodziło kiedyś, podczas dyskusji o przewadze teorii
    grupowej nad praktyką budowlaną. Ta pierwsza jest podobno o wiele tańsza, ta
    druga pozwoli zaoszczędzić jeszcze więcej :)