  • 1. Data: 2009-02-10 12:46:51
    Temat: program do projektowania (wyrysowania)
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o w miarę prosty program na pc, gdzie mógłbym wstępnie i sensownie
    rozrysować uklad pomieszczeń, instalacji, okien, drzwi, itp. Może jeszcze
    dorysować rozstawienie mebli. Po to aby:
    1. się pobawić
    2. próbować stworzyć swój idealny dom
    3. podesłać projektantowi to co chciałbym mieć i żeby on stworzył do tego
    prawdziwy projekt do budowy.

    Chociaż jest tak wiele projektów, to jednak ciężko wybrać. W każdym
    projekcie jest coś fajnego, dlatego wszystkie te pomysły chciałbym zebrać w
    jedno i może spróbwać coś stworzyć.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-02-10 13:03:42
    Temat: Re: program do projektowania (wyrysowania)
    Od: a...@g...com

    On 10 Lut, 13:46, "news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Chociaż jest tak wiele projektów, to jednak ciężko wybrać. W każdym
    > projekcie jest coś fajnego, dlatego wszystkie te pomysły chciałbym zebrać w
    > jedno i może spróbwać coś stworzyć.

    Sprobuj np archicadem:

    http://www.archicad.pl/documents/208.html

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-02-10 13:48:58
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Chyba za skomplikowany.
    Kiedyś były darmowe wersje programu Arcon Wizualna Architektura, dołaczane m.in. do
    czasopism tematycznych.
    W sumie im niższa wersja Arcona, tym łatwiej się rysowało ;-)

    -----

  • 4. Data: 2009-02-10 16:33:53
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    google sketchup

    w sieci mnóstwo mebelków do sciagniecia

  • 5. Data: 2009-02-10 16:39:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    news.dialog.net.pl pisze:
> [...]
    > 2. próbować stworzyć swój idealny dom
    > 3. podesłać projektantowi to co chciałbym mieć i żeby on stworzył do tego
    Jeśli wystarcza ci 2D - to możesz się śmiać, ale ja używam do tego
    OpenOffice Draw (czyli moduł do rysowania wektorowego z pakietu
    darmowego OpenOffice) - bez problemu robię projekt mieszkania,
    rozstawienie mebli itp. Może się to dziwne wydawać, ale to jest wygodny
    program - wystarczy przestawić odpowiednio skalę dokumentu, i masz
    wymiary w mm tak że projekt mieścisz na A4, możesz na różnych warstwach
    rozmieszczać różne obiekty (np osobno ściany, osobno instalacje, osobno
    meble itp), ściany robi się prosto - z prostokątów, wypełnienie
    kreskowanie, potem scalanie wszystkich i "lock" i gotowe - możesz
    jeździć z prostokątami odpowiadającymi meblom itp a ściany sa na stałe...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-02-10 17:27:40
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > W sumie im niższa wersja Arcona, tym łatwiej się rysowało ;-)

    A da się w tym wyrysować w 3D pomieszczenie ze skosami? Kilka darmowych
    programów testowałem, ale nigdzie nie znalazłem wersji "ze skosami".
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-02-10 17:27:48
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wydaje mi się, że tak, ale chyba w którejś "wyższej" wersji.

    Drobną zaletą Arcona jest dostarczana przez niektórych porducentów osprzętu
    biblioteka elementów (np. Koło?)
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-02-10 17:28:04
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.dialog.net.pl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chodzi mi o w miarę prosty program na pc, gdzie mógłbym wstępnie i
    > sensownie rozrysować uklad pomieszczeń, instalacji, okien, drzwi, itp.
    > Może jeszcze dorysować rozstawienie mebli.

    Dzięki za zainteresowanie.
    W sieci znalazłem jeszcze
    Home Plan Pro
    Wymarzony dom

    Jest sporo programów, ale trudno wszystkie przetestować.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-02-13 21:15:12
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Zdecydowanie ArchiCAD
    To bardzo dobry, profesjonalny program.
    Mozesz sobie zainstalowac 30- dniową wersje.
    http://www.archicad.pl/documents/trial.html
    Jest tez wersja edu: http://www.archicad.pl/documents/208.html