  • 1. Data: 2009-02-10 11:43:15
    Temat: pochwyty-prawo budowlane-mam juz dosc
    Od: "Skorupa" <s...@i...pl>

    Moze mi ktos podpowiedziec jak mówia przepisy odnoscnie montazu poreczy?
    Porecz przy zejsciu do piwnicy fachowcy zrobili i zamontowali tak ze miedzy
    sciana a poczatkiem pochwytu jest 10cm. troche duzo chciałem 5-6 cm ale oni
    twierdza ze tak powinno byc.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-10 13:57:15
    Temat: Re: pochwyty-prawo budowlane-mam juz dosc
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Skorupa" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Porecz przy zejsciu do piwnicy fachowcy zrobili i zamontowali tak ze
    > miedzy sciana a poczatkiem pochwytu jest 10cm. troche duzo chciałem 5-6 cm

    A co maja przepisy do takich pierdół. Niech fachowcy zrobią tak jak Ty
    chcesz i jak Tobie wygodnie. I tyle.
    Niedługo będa pytania jak przepisy nakazuja kłaść wycieraczke przed
    drzwiami.;))))

    Kris

  • 3. Data: 2009-02-10 16:30:01
    Od: "Skorupa" <s...@i...pl>

    problem w tym ze niechca tego zrobic bo mówia ze taka mala odleglosc to
    nieprzepisowo, dlatego sie pytam jak to w/g przepisów wyglada zebym mógł ich
    zagiac jak przyjada z szefem

  • 4. Data: 2009-02-10 16:40:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > problem w tym ze niechca tego zrobic bo mówia ze taka mala odleglosc to
    > nieprzepisowo, dlatego sie pytam jak to w/g przepisów wyglada zebym mógł
    > ich zagiac jak przyjada z szefem

    Zagiac ich mozesz po prostu oznajmiajac, ze nie zaplacisz jesli robota nie
    zostanie wykonana zgodnie z zyczeniem, albo nie wskaza paragrafu ktory im
    _zakazuje_ wykonania zgodnie z zyczeniem.

  • 5. Data: 2009-02-10 16:42:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Porecz przy zejsciu do piwnicy fachowcy zrobili i zamontowali tak ze
    > miedzy sciana a poczatkiem pochwytu jest 10cm. troche duzo chciałem 5-6 cm

    Tzn. poleciles im, ze ma byc 5-6, a oni nie uprzedzajac zrobili 10?

  • 6. Data: 2009-02-10 17:27:19
    Od: "Skorupa" <s...@i...pl>

    tak bo powiedzieli ze tak mówia przepisy

  • 7. Data: 2009-02-10 20:01:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > problem w tym ze niechca tego zrobic bo mówia ze taka mala odleglosc to
    > nieprzepisowo, dlatego sie pytam jak to w/g przepisów wyglada zebym mógł

    A co ich przepisy obchodzą? Maja zrobić jak ty chcesz i tyle. A jak byś im
    nie zlecił robienia tej poręczy to też by ją Tobie zrobili(gratis) bo
    przepisy mówią że ma być?;)))

    Kris

  • 8. Data: 2009-02-11 07:50:45
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    > Porecz przy zejsciu do piwnicy fachowcy zrobili i zamontowali tak ze
    > miedzy sciana a poczatkiem pochwytu jest 10cm. troche duzo chciałem 5-6 cm

    Myślę, że poniższe powinno zamknąć gębę 'fachowcom':

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    Par 298
    6. Poręcze przy schodach i pochylniach powinny być oddalone
    od ścian, do których są mocowane, co najmniej 0,05 m.

    Janusz Pawlinka