  • 11. Data: 2011-08-23 15:05:53
    Temat: Re: projekt WM do oceny
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2011-08-22 21:06, quent pisze:

    > Ten anemostat w przedpokoju (1,06) przesunęliśmy bardzo blisko drzwi
    > wiatrołapu (1,07). Projektant stwierdził, że bez niego zbyt dużo
    > powietrza musiałoby być usuwane w kuchni, poza tym będzie także zaciągał
    > powietrze z wiatrołapu.

    W jaki sposób będzie zaciągał powietrze z wiatrołapu, jak zamkniesz do
    niego drzwi? A problem wentylacji wiatrołapu pojawia się właśnie gdy
    drzwi pomiędzy 1.07 i 1.06 są zamknięte.
    Korytarz 1.06 zazwyczaj nie jest źródłem zanieczyszczeń - nie jest to
    stricte "pomieszczenie brudne". A wiatrołap - jak najbardziej.

    Na prawdę, zrób sobie wywiew w wiatrołapie. Ja nie mam i bardzo żałuję.

  • 12. Data: 2011-08-23 17:39:53
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-23 17:05, Damian G. pisze:
    > W jaki sposób będzie zaciągał powietrze z wiatrołapu, jak zamkniesz do
    > niego drzwi? A problem wentylacji wiatrołapu pojawia się właśnie gdy
    > drzwi pomiędzy 1.07 i 1.06 są zamknięte.

    W drzwiach do wiatrołapu wstawię 2 rzędy tulejek wentylacyjnych i zrobie
    dodatkowo podcięcie większe.

    > Na prawdę, zrób sobie wywiew w wiatrołapie. Ja nie mam i bardzo żałuję.

    Projektant twierdzi, że jak dam w nim wyciąg to zimą za szybko będę
    wyziębiał to pomieszczenie.

    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2011-08-24 16:50:12
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2011-08-23 19:39, quent pisze:

    > W drzwiach do wiatrołapu wstawię 2 rzędy tulejek wentylacyjnych i zrobie
    > dodatkowo podcięcie większe.
    To nic nie da.
    Przedsionek 1.07 ma 3 drzwi:
    * jedne do 1.05 - pom.gosp z nawiewem i wywiewem zrównoważonym - więc
    przez te drzwi nie będzie w praktyce ruchu powietrza
    * drugie na zewnątrz - prawie zawsze zamknięte - przez te drzwi nie
    będzie ruchu powietrza
    * trzecie do holu 1.06
    Jeżeli w przedsionku nie ma nawiewu, to choćbyś zrobił olbrzymie otwory
    w drzwiacj między 1.06 i 1.07 to wyciag umieszczony w 1.06 nie wyciągnie
    brudnego powietrza z 1.07 bo na miejsce tego brudnego nie doleci czyste
    powietrze, bo nie ma skąd (bo przez otwory w drzwiach 1.06 i 1.07 nie
    może równocześnie wylatywać i wlatywać)

    Zasada jest prosta: pomieszczenie jest wentylowane jeżeli ma nawiew i
    wywiew. Nawiewem (lub wywiewem) może być anemostat lub otwory w
    drzwiach. Ale te same drzwi nie mogą być równocześnie nawiewem i
    wywiewem, tak jak ten sam anemostat nie może być nawiewem i wywiewem.

    > Projektant twierdzi, że jak dam w nim wyciąg to zimą za szybko będę
    > wyziębiał to pomieszczenie.

    Bzdura. przecież będzie wlatywać tam nagrzane powietrze z innych pokojów
    (poprzez hol 1.06). To powietrze i tak jest usuwane wg twojego projektu
    przez wyciąg w 1.06. Więc nawet lepiej skierować je do wiatrołapu bo go
    dodatkowo nagrzeje (a nie oziębi).

    Wyziębienie by było, gdyby zaciągane było zimne powietrze z zewnątrz,
    np. przez otwory w drzwiach zewnętrznych. Ale chyba takiej głupoty
    projektant nie proponuje...

    Zaczynam wątpić w kompetencje projektanta...

  • 14. Data: 2011-08-26 17:04:47
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > (poprzez hol 1.06). To powietrze i tak jest usuwane wg twojego projektu
    > przez wyciąg w 1.06. Więc nawet lepiej skierować je do wiatrołapu bo go

    Chodzi o to, że jak otworzysz drzwi zewnętrzne, to całe to zimne
    powietrze zostanie zassane do kanału wylotowego i poleci do wymiennika.
    Odzysk ciepła będzie zerowy.

    Tak mi tłumaczył.
    W sumie coś w tym jest. Firma robi tych instalacji trochę i powiedział
    mi tak właśnie ze złych doświadczeń z przeszłości.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info