  • 1. Data: 2011-08-18 15:20:35
    Temat: projekt WM do oceny
    Od: quent <x...@x...com>

    CO niektórym pewnie podniosę ciśnienie kolejnym tematem o WM :-)

    Otóż dostałem do wglądu projekt instalacji WM
    http://www.elipsa.proste.pl/_test/wm.gif
    Jak tak na to patrze to w sumie nie mam uwag ale w zawiązku z tym, że
    jestem lajkonikiem w temacie proszę Was o rzut okiem i podzielenie się
    ewentualnymi uwagami.

    Umeblowanie będzie wyglądać tak:
    http://www.elipsa.proste.pl/_test/dom.gif

    Z góry dzięki za poświęcenie czasu!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-08-18 17:24:43
    Temat: Re: projekt WM do oceny
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Ja bym tego projektem nie nazwał. Brak oznaczenia jakiej średnicy rury
    będą użyte. Z tego co wiem, lepsze byłoby rozprowadzenie "drzewiaste",
    tj. jedna gruba rura rozdzielająca się na dwie mniejsze, itp. i tak aż
    do sięgnięcia docelowych pomieszczeń. Wielkościami rur i ilością
    zagięć wpływa się na ciśnienie przepływającego powietrza, i najlepiej
    w ten sposób ustalać wielkości przepływów, tj. do pomieszczenia o
    większej wymianie m3/h większa rura, do mniejszego mniejsza albo
    bardziej pozginana, itp.

    No i wywiew w korytarzyku moim zdaniem zbędny. Podane ilości m3/h
    wzięte jakby z dupy (z norm) - nie powinny być doskalowane do
    wielkości pomieszczeń?

  • 3. Data: 2011-08-18 17:54:38
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak tak na to patrze to w sumie nie mam uwag ale w zawiązku z tym, że
    > jestem lajkonikiem w temacie proszę Was o rzut okiem i podzielenie się

    A jakie masz te średnice ... ??

    Bo właśnie rozprowadzam parter na "ślyp" ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 4. Data: 2011-08-18 19:24:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-18 19:54, Marcin Wajnert wrote:
    > A jakie masz te średnice ... ??
    >
    > Bo właśnie rozprowadzam parter na "ślyp" ;)

    To nie jest jeszcze projekt. W sumie zapomniałem napisać, że to jest na
    razie szkic, który przedstawia propozycje rozprowadzenia instalacji
    wentylacyjnej. Przesłano mi to z prośbą o określenie czy takowe
    rozprowadzenie przewodów mi odpowiada.

    Przekroje zostaną dobrane w następnym etapie.

  • 5. Data: 2011-08-19 08:57:45
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-18 19:24, enemyunknown pisze:
> [...]
    >
    > No i wywiew w korytarzyku moim zdaniem zbędny. Podane ilości m3/h
    > wzięte jakby z dupy (z norm) - nie powinny być doskalowane do

    Odsyłam to co napisałeś do projektanta. Dzięki!

  • 6. Data: 2011-08-19 09:04:09
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-08-18 17:20, quent pisze:
    > CO niektórym pewnie podniosę ciśnienie kolejnym tematem o WM :-)
    >
    > Otóż dostałem do wglądu projekt instalacji WM
    > http://www.elipsa.proste.pl/_test/wm.gif

    To nie jest projekt. Chyba, że ktoś to nazwał projektem, ale to jest
    wtedy kpina.
    ________MAT_______

  • 7. Data: 2011-08-19 12:24:05
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

> [...]
    > Jak tak na to patrze to w sumie nie mam uwag ale w zawiązku z tym, że
    > jestem lajkonikiem w temacie proszę Was o rzut okiem i podzielenie się

    Poważny błąd: brak wentylacji przedsionka/wiatrołapu 1.07 - mokre
    ubranie i buty w zamkniętym niewentylowanym pomieszczeniu...
    Bo jak rozumiem pom.gospodarcze/kotłownia 1.05 ma wentylację
    zrównoważoną i nie wywiewa nic do 1.07.
    Tak więc dodałbym wywiew w 1.07 - być może przesunięty z 1.06

    W kuchni brak podłączenia okapu do WM - są dwie szkoły podłączać i nie
    podłączać, ale ja osobiście dałbym przewód.

    W pomieszczeniach 1.03, 1.08 dałbym anemostat dalej od drzwi - najlepiej
    po przekątnej, najlepiej w pobliżu okien zwłaszcza jeśli będą tam
    kaloryfery.
    Na pewno nie dawałbym bezpośrednio nad lub w pobliżu łóżka.

    W łazience 1.04 dałbym w prawym górnym narożniku - jak najdalej od wanny
    (i drzwi)

    No i to co ktoś już wspomniał - rura się powinny dzielić na dwie, potem
    odnogi na dwie itd, a nie że od jednej głównej są robione krótkie
    pojedyncze odnogi

    Warto by na projekcie zaznaczyli ci (o ile nie jest to dla ciebie
    oczywiste) które drzwi mają mieć szczeliny/tuleje wentylacyjne, a które nie.

    Damian
    posiadacz WM od 6 lat

  • 8. Data: 2011-08-19 14:15:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-19 14:24, Damian G. wrote:
> [...]
    > ubranie i buty w zamkniętym niewentylowanym pomieszczeniu...
    > Bo jak rozumiem pom.gospodarcze/kotłownia 1.05 ma wentylację

    Tak jest.

    > Tak więc dodałbym wywiew w 1.07 - być może przesunięty z 1.06

    Wydaje się rozsądnym posunięciem.

    > W kuchni brak podłączenia okapu do WM - są dwie szkoły podłączać i nie
    > podłączać, ale ja osobiście dałbym przewód.

    Ja myślałem o okapie jako filtrze zapachów. To jest chyba filtr węglowy.
    Nie tworzę podciśnienia wtedy.
    Dlaczego uważasz, że lepiej wpiąć okap do WM?

> [...]
    > kaloryfery.
    > Na pewno nie dawałbym bezpośrednio nad lub w pobliżu łóżka.

    Racja. Jednak kaloryferów nigdzie nie będzie - wszędzie podłogówka.

    > W łazience 1.04 dałbym w prawym górnym narożniku - jak najdalej od wanny
    > (i drzwi)

    A czemu właśnie jak najdalej od wanny?

    > No i to co ktoś już wspomniał - rura się powinny dzielić na dwie, potem
    > odnogi na dwie itd, a nie że od jednej głównej są robione krótkie
    > pojedyncze odnogi

    Tu nie rozumiem dlaczego. Dziwi mnie też, że projektant o tym nie wie :-/

    > Warto by na projekcie zaznaczyli ci (o ile nie jest to dla ciebie
    > oczywiste) które drzwi mają mieć szczeliny/tuleje wentylacyjne, a które
    > nie.

    Wydaje mi się, że szczelnie zamknięte powinno być jedynie pom. gosp. 1.05.

    Dzięki za uwagi!!

  • 9. Data: 2011-08-22 14:48:16
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2011-08-19 16:15, quent pisze:

> [...]
    > Nie tworzę podciśnienia wtedy.
    > Dlaczego uważasz, że lepiej wpiąć okap do WM?

    Aby pozbyć się zapachów i *pary wodnej* najlepiej usunąć powietrze z
    pomieszczenia i dostarczyć świeże. Filtr węglowy nigdy nie będzie taki
    skuteczny. Poza tym filtr trzeba wymieniać o czym trzeba pamiętać i co
    parę złotych kosztuje.
    Poza tym przy podpięciu wyciągu do reku możemy dodatkowo odzyskiwać
    sporo ciepła.
    Pytanie pomocnicze: kuchnia gazowa czy elektryczna?

    > Racja. Jednak kaloryferów nigdzie nie będzie - wszędzie podłogówka.

    > A czemu właśnie jak najdalej od wanny?

    W prysznicu z kabiną lub w wannie z parawanem/zasłonką od ciepłej wody
    tworzy się przyjemna cieplejsza strefa a jest to istotne gdy ma się
    mokrą skórę.
    Jeżeli nad kabiną czy osłoniętą wanna umieścimy wywiew - będzie on
    skutecznie wyciągał to ciepełko i będzie ciągło po plecach.

    > Tu nie rozumiem dlaczego. Dziwi mnie też, że projektant o tym nie wie :-/

    Nie pamiętam źródła, być może był to któryś z postów fachowca: adam_mk
    Przy takim podejściu łatwiej zestroić instalację i jest cichsza.

  • 10. Data: 2011-08-22 19:06:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-22 16:48, Damian G. wrote:
> [...]
    > sporo ciepła.
    > Pytanie pomocnicze: kuchnia gazowa czy elektryczna?

    Ogólnie jestem za gazowymi ale może będzie indukcja. Jeszcze nie wiem.
    W kuchni są w sumie 2 anemostaty wyciągowe, więc powinno ładnie zbierać
    ale zadałem to pyt. projektantowi.

> [...]
    > Jeżeli nad kabiną czy osłoniętą wanna umieścimy wywiew - będzie on
    > skutecznie wyciągał to ciepełko i będzie ciągło po plecach.

    Tu projektant powiedział mi to samo i odsunęliśmy anemostat jeszcze
    bardziej na bok.

    > Nie pamiętam źródła, być może był to któryś z postów fachowca: adam_mk
    > Przy takim podejściu łatwiej zestroić instalację i jest cichsza.

    Ten anemostat w przedpokoju (1,06) przesunęliśmy bardzo blisko drzwi
    wiatrołapu (1,07). Projektant stwierdził, że bez niego zbyt dużo
    powietrza musiałoby być usuwane w kuchni, poza tym będzie także zaciągał
    powietrze z wiatrołapu.