  • 41. Data: 2013-06-25 14:27:54
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 14:19:43 UTC+2 użytkownik SJS napisał:
    > Nie znasz się
    Pewnie nie;)
    > o ile każda manipulacja przy oknach czy drzwiach tarasowych jest przez
    >
    > obserwatorów z zewnątrz traktowana jak podejrzana to manipulacje przy
    >
    > drzwiach raczej umykają uwadze zwłaszcza jak wie jak kamuflowac
    Tylko że z moich obserwacji wynika że:
    -drzwi wejściowe sa z reguły widoczne dla jak to ich nazwałeś "obserwatorów z
    zewnątrz,
    -drzwi tarasowe sa najczęściej ukryte- pergole, zywopłoty itp- ludzie szanują swoją
    prywatnośc i tarasy zasłaniaja przed "obserwatorami z zewnątrz"

    > Czym więcej tym gorzej
    Ile pkt liczy skala?

  • 42. Data: 2013-06-25 14:28:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 14:04, Piotrek pisze:

    > W tym konkretnym przypadku są to następujące rzeczy:
    > - kuchnia połączona z salonem (zamiast z jadalnią)
    z racji mnogości uwag będzie to dogłębnie przeanalizowane
    > - zbyt mała i generalnie wciśnięta na siłę spiżarnia
    nie wydaje mi się że jest za mała, ale wejście do przeanalizowania
    > - zbyt wąskie ciągi komunikacyjne
    nie wydaje mi się
    > - zbyt mały lub zbyt duży ;-) garaż
    Garaż jest liczony na dwa duże samochody lecz parkować będzie tam jeden
    większy samochód i drugi mniejszy + rowery i kosiarka
    > - brak pomieszczeń typu hobby
    1 - pokój 10,48m^2 - to raz - nie jest to pokój z przeznaczeniem na
    stały pobyt ludzi, będzie tam biurko z komputerem, jakaś biblioteczka,
    mała rozkładana sofa dla przyjezdnych, generalnie pomieszczenie bardziej
    dla żony
    2 - pomieszczenie gospodarcze 12,5m^2 oprócz kotłowni gdzie będzie pompa
    ciepła, bufor, rekuperator będzie tam mój warsztat.
    3 - garaż, gdy przyjdzie dłubnąć coś większego, wtedy auto odpoczywa na
    podjeździe
    4 - na poddaszu jest strych, oprócz tego garderoba oraz pralnia

    > Zagaduję, że wątkotwórca mieszkał do tej pory w mieszkaniu w bloku i w
    > swoim pierwszym projekcie umieścił wszystko o czym marzył od lat.
    Pudło, od urodzenia mieszkam w domu. obecnie w drugim, ale dopiero
    pierwszy sam buduje.

    > Tyle tylko, że - z całym szacunkiem - to się za bardzo kupy nie trzyma z
    > powodów o których pisali przedpiścy.
    bez przesady.

    > No i zgaduję, że o to chodziło.

    no myślenia mam, na tym etapie mogę sobie na to pozwolić.

  • 43. Data: 2013-06-25 14:37:48
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zarzuć proszę jakiś rzut pomieszczeń - z chęcią popatrzę. Sam za chwilę
    > siadam do swojego projektu.

    Wystawić go na kamionowanie przez grupę? ;-) Teraz, gdy już wybudowany?
    Jeszcze się targnę i go zburzę po fali krytyki ;-)
    Wystawiałem go kilka lat temu i nie wzbudził zachwytu ogółu.
    Ale mi się w nim mieszka nieźle ;-)
    Daj maila, coś wyślę.

    mcs

  • 44. Data: 2013-06-25 14:40:22
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-06-25 14:27, Kris pisze:
> [...]
    prywatnośc i tarasy zasłaniaja przed "obserwatorami z zewnątrz"

    Kolejne punkt podatne na włamania sumuje się
    1
    2
    4
    8
    16
    czyli masz trzy punkty to wychodzi 7 ale juz jak masz cztery to wychodzi 15
    Wiele lata temu opisywałem to w jednym z pismu budowlanych wraz ze
    wskazaniem jeszcze wielu innych czynników takich jak:
    - zakamarki
    - widoczność z ulic lub od sąsiadów
    - widoczność podejść z wnętrza domu
    - martwe strefy obserwacji z wnętrza itd
    - wysokość do okien

    --
    sjs

  • 45. Data: 2013-06-25 14:43:18
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 12:57, Kris pisze:

    > Moje uwagi:
    > - przesuwane drzwi na wejściu- porażka użytkowa
    drzwi przesuwne już wyleciały, ja również ich nie chce, tak się
    architektce wrysowały, tematu nie ma.

    > -ogrzewanie garażu do 20stc- moim zdaniem bez sensu. Na garaz pójdzie tobie z50%
    całego zuzycia energi cieplnej. Znając zycie szybko podłogówkę w garażu wyłączysz a i
    tak będzie tam ok 10-14ssC co jest temperatura wystarczająca na garaz.
    rozważam grubszą ścianę dookoła garażu aby była możliwość go nieco ochłodzić
    > Garaz szerokości 6metrów na dwa auta to trochę ciasno moim zdaniem. Dwa auta to
    4metry zostaje po 70cm od scian i 70cm między autami
    > Po bokach na ścianach zapewne będą jakies rowery stały czy inne regały i juz jest
    kłopot.
    poszerzenie garażu powiększy i tak nie najmniejszy dom, obecnie mam
    garaż nieco ponad 3m szerokości gdzie dwa auta parkują jeden za drugim -
    daje jakoś radę, w przypadku 6m gdzie nie ma sytuacji że jednocześnie
    wjeżdżają dwa samochody wydają mi się optymalnym minimum.

    > -Pomieszczenie gospodarcze o wymiarach 5*2,50metra- za dużo Sobie tam nie pospawasz
    i pomajsterkujesz- chcyba ze jakas elektronika lutowanie itp.
    prace "gabarytowe" będą wykonywane w garażu

    > -brak wejścia z zewnątrz do pomieszczenia gospodarczego to powazna wada.
    Przeciskanie sie z kosiarką i rowerem pomiędzy samochodami to średni pomysł.
    kosiarka nie będzie garażować w kotłowni, na planie zwanej jako
    "pomieszczenie gospodarcze" a w garażu.
    > - otwarta kuchni- wg mnie porażka użytkowa ale to moja opinia. Wczoraj np smazyłem
    śledzie- w Twoim układzie piekny zapach smazonych sledzi będzie się roznosił po
    jadalni i pokoju dziennym
    > -brak wejścia do spiżarki bezpośrednio z kuchni- dość powazna wada
    kuchnia i okolice do gruntownej analizy - już wspominałem

    > -drzwi wejściowe- lepsze są otwierane na zewnątrz.
    to faktycznie do zmiany

    > Mieszkałaeś kiedyś w domu czy do tej pory tylko w mieszkaniu?
    od urodzenia w domu.

  • 46. Data: 2013-06-25 14:43:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Jun 2013 14:04:14 +0200, Piotrek

    > - zbyt wąskie ciągi komunikacyjne

    Nawiązując do tych ciągów -- czy wyrzucenie klatki schodowej na piętro
    stosunkowo daleko od wiatrołapu, a obok jadalni (po przeciwnej stronie do
    kuchni), pomieszczeń wyraźnie oddzielonych od salonu to duża gafa?

    Pokazałbym w sumie mój plan, ale po takiej zjebce na autorze wątku trochę
    się boję ;) -- tymbardziej, że już oralnie od żony dostałem i niekoniecznie
    byłem z tego zadowolony. :D

    Przy czym mój plan domu jest zupełnie odmienny od planu autora. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 47. Data: 2013-06-25 14:52:18
    Od: krak <s...@g...pl>

    Kuchnia otwarta na salon w domu to kiepskie rozwiązanie.

  • 48. Data: 2013-06-25 14:54:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-25 14:28, Albercik wrote:
    > [...]
    > nie wydaje mi się

    Albo ja coś źle czytam albo ciągi mają pi x drzwi 90 cm szerokości.
    Mieliśmy coś takiego w mieszkaniu (po zabudowaniu fragmentu przedpokoju
    szafami). Generalnie porażka - nie sposób się wyminąć z innym
    domownikiem. Idąc tamtędy czułem się jak w tunelu.

    > Garaż jest liczony na dwa duże samochody lecz parkować będzie tam jeden
    > większy samochód i drugi mniejszy + rowery i kosiarka

    + większy odkurzacz + podkaszarka + myjka + wąż na wodę + koła do dwóch
    samochodów + (z czasem) pudła "z jakimiś super niezbędnymi rzeczami
    wstawionymi tylko na chwilę".

    Właśnie o tym pisałem. A ktoś Ci to nawet wyliczył, że będziesz miał 70
    cm przerwy pomiędzy ścianą i samochodem (samochodami). Przecież nawet
    drzwi dobrze nie otworzysz.

> [...]
    > 2 - pomieszczenie gospodarcze 12,5m^2 oprócz kotłowni gdzie będzie pompa
    > ciepła, bufor, rekuperator będzie tam mój warsztat.

    Sprawdź jaki hałas wydaje z siebie centralka wentylacyjna. Pomieszczenie
    w którym u nas stoi centralka raczej nie nadaje się do dłuższego pobytu.

    > 3 - garaż, gdy przyjdzie dłubnąć coś większego, wtedy auto odpoczywa na
    > podjeździe

    Czyli będzie to stan permanentny. No to może kosztem połowy miejsca
    parkingowego poszerzyć miejsce na komunikację?

    > 4 - na poddaszu jest strych, oprócz tego garderoba oraz pralnia

    Będziecie mieli suszarkę do bielizny? Jeśli nie to czy planujecie
    suszarnię? Ile będziecie mieli łazienek i toalet na te 4 osoby? Czy
    dzieci macie jednej płci? Jakiej?

    > Pudło, od urodzenia mieszkam w domu. obecnie w drugim, ale dopiero
    > pierwszy sam buduje.

    No to rzeczywiście dziwne.

    Piotrek

  • 49. Data: 2013-06-25 14:54:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Pokazałbym w sumie mój plan, ale po takiej zjebce na autorze wątku trochę
    > się boję ;) -- tymbardziej, że już oralnie od żony dostałem i

    Oralnie od zony i niezadowolony.

  • 50. Data: 2013-06-25 14:55:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "krak" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kuchnia otwarta na salon w domu to kiepskie rozwiązanie.

    To akurat rzecz gustu.