  • 31. Data: 2013-06-25 13:25:28
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-25 12:28, Albercik wrote:
    > [...]
    > Dom jest dla mnie, [...]

    A nienienie. To jest Twój pierwszy dom, jak sądzę.

    Tak więc ten jest akurat dla wroga. Następny będzie dla przyjaciela, a
    dopiero kolejny będzie dla Ciebie. ;-)

    I IMHO planując dom dla wroga naprawdę dzielnie się spisałeś ;-)

    Piotrek

  • 32. Data: 2013-06-25 13:51:09
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 13:25:28 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > dopiero kolejny będzie dla Ciebie. ;-)

    > I IMHO planując dom dla wroga naprawdę dzielnie się spisałeś ;-)

    Etam.
    Pitu-pitu. Nie lubię powtarzania wyświechtanych myśli jako prawd :-)
    Swoją drogą nie znam ludzi, którzy postawili ten przysłowiowy trzeci dom.
    Jak już budują, to na praktycznie na całe życie.

    Kolega ma jakąś koncepcję, wykazał się wielką odwagą i poddał ją pod
    publiczną ocenę, co nie jest łatwe - ludzie lubią rozszarpywać innych a nie
    każdy ma wystarczający do tego dystans.

    Alebrcik ma teraz nad czym myśleć i tyle.

    --
    Franc

  • 33. Data: 2013-06-25 13:59:40
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że przy sprawnej wentylacji mechanicznej nie będzie to
    > większym problemem.

    Ale skwierczenie ich na patelni może zakłócić oglądanie telewizji.
    Szczególnie bolesne, gdy rzadko się coś ogląda

    > Patrz, faktyczne - przegapiłem.

    zależy ile miejsca masz przed drzwiami. Głupio odpychać gości drzwiami. Ale
    to jak kto lubi.

    mcs

  • 34. Data: 2013-06-25 14:03:48
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-06-25 09:02, Albercik pisze:
    > Witam,
    > chciałbym poddać pod dyskusje projekt domu.
    > Na razie tylko parter, na poddaszu wprowadziliśmy sporo zmian, za kilka
    > dni powinno być gotowe.
    > Proszę o komentarze, czy aby nie ma czasem jakiś dużych błędów, albo co
    > można by usprawnić.
    > http://ifotos.pl/zobacz/parterpng_nxapnne.png/
    >
    > południe jest od lewej strony
    > garaż ogrzewany

    Drzwi do:
    - spiżarki odwrotnie otwierane - zysk powierzchni do wykorzystania
    - domu wejściowe - odwrotnie jw zwiększenie odporności na włamanie
    - między garażem a częścią mieszkalna - odwrotnie otwierane
    Podatność na włamanie na poziomie 7 pkt
    przyjmując 3 pkt za typowe

    --
    sjs

  • 35. Data: 2013-06-25 14:04:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-25 13:51, Franc wrote:
    > Etam.
    > Pitu-pitu. Nie lubię powtarzania wyświechtanych myśli jako prawd :-)

    Ale faktem jest, że dopiero mieszkając (po raz pierwszy) w domu jesteś w
    stanie wyrobić sobie pogląd na sprawy z którymi do tej pory nie miało
    się styczności.

    W tym konkretnym przypadku są to następujące rzeczy:
    - kuchnia połączona z salonem (zamiast z jadalnią)
    - zbyt mała i generalnie wciśnięta na siłę spiżarnia
    - zbyt wąskie ciągi komunikacyjne
    - zbyt mały lub zbyt duży ;-) garaż
    - brak pomieszczeń typu hobby

    Zagaduję, że wątkotwórca mieszkał do tej pory w mieszkaniu w bloku i w
    swoim pierwszym projekcie umieścił wszystko o czym marzył od lat.

    Tyle tylko, że - z całym szacunkiem - to się za bardzo kupy nie trzyma z
    powodów o których pisali przedpiścy.

    > Swoją drogą nie znam ludzi, którzy postawili ten przysłowiowy trzeci dom.
    > Jak już budują, to na praktycznie na całe życie.

    To fakt. Ja też znam tylko takich co to najwyżej wybudowali dom "dla
    przyjaciela". Sam zresztą dojrzewam do tego etapu.

    No i zgaduję, że o to chodziło.

    Piotrek

  • 36. Data: 2013-06-25 14:08:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Kolega ma jakąś koncepcję, wykazał się wielką odwagą i poddał ją pod
    > publiczną ocenę, co nie jest łatwe - ludzie lubią rozszarpywać innych a

    Robisz glupia rzecz zachecajac go do utrzymania obecnego kursu. Albercik po
    prostu ma swoje dzielo i bedzie do niego przywiazany bardzo i jeszcze
    bardziej. I to jest zrozumiale, a nawet naturalne. W jego interesie jest mu
    go teraz wybic z glowy. Jego trzymaja wylacznie emocje tworcy, a my tu na
    chlodno.

    Nie wymieniaim wad, bo naprawde jest tego taka masa, ze rece opadaja i spora
    czesc zostala wymieniona.

    Naprawde najlepsze co Albercik moze zrobic to wziac gotowca inaczej bedzie
    mial niezadowolenie za duza sume pieniedzy.

    Mysle, ze jak pokaze calosc zonie i tesciowej to moze zmieni zdanie :-)
    Druga linia obrony bedzie architekt, ktos to musi policzyc, jesli bedzie mu
    zyczliwy, to wybije mu ten uklad z glowy.

  • 37. Data: 2013-06-25 14:10:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale skwierczenie ich na patelni może zakłócić oglądanie telewizji.
    > Szczególnie bolesne, gdy rzadko się coś ogląda

    Albercik nie bedzie ogladal telewizji wcale (przy tym ukladzie) wiec ten
    problem nie istnieje.

  • 38. Data: 2013-06-25 14:13:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 14:03:48 UTC+2 użytkownik SJS napisał:
    > - domu wejściowe - odwrotnie jw zwiększenie odporności na włamanie

    Niezłym idiotom musiałby byc włamywacz któremu chciałoby się z drzwoaiami wejściowymi
    szarpać gdy dookoła pełno okien, drzwi trasaowe itp
    > Podatność na włamanie na poziomie 7 pkt
    >
    > przyjmując 3 pkt za typowe
    Im niej pkt tym lepiej czy odwrotnie?

  • 39. Data: 2013-06-25 14:19:43
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-06-25 14:13, Kris pisze:

    > Niezłym idiotom musiałby byc włamywacz któremu chciałoby się z drzwoaiami
    wejściowymi szarpać gdy dookoła pełno okien, drzwi trasaowe itp

    > Im niej pkt tym lepiej czy odwrotnie?

    Nie znasz się
    o ile każda manipulacja przy oknach czy drzwiach tarasowych jest przez
    obserwatorów z zewnątrz traktowana jak podejrzana to manipulacje przy
    drzwiach raczej umykają uwadze zwłaszcza jak wie jak kamuflowac
    Czym więcej tym gorzej

    --
    sjs

  • 40. Data: 2013-06-25 14:25:53
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 14:08:48 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
    > go teraz wybic z glowy. Jego trzymaja wylacznie emocje tworcy, a my tu na
    Źle mnie odczytałeś.
    Albercik zrobił fajną rzecz, że poprosił "obce" osoby o ocenę - o to mi
    chodziło. Dostał na klatę dużo ocen - co z nimi zrobi to już jego biznes.

    > Naprawde najlepsze co Albercik moze zrobic to wziac gotowca inaczej bedzie
    > mial niezadowolenie za duza sume pieniedzy.
    Ostatnio przekopywałem gotowce i bodajże archon (czy jak oni się tam piszą)
    mieli fajne projekty domów z częscią tzw. usługową. Na potrzeby Albercika
    jak znalazł. Osobne wejścia, oddzielone od części mieszkalnej - raj dla
    dłubacza-amatora.

    --
    Franc