  • 31. Data: 2010-01-19 15:06:08
    Temat: Re: projekt o nazwie - moj wlasny :-)
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 19 Sty, 14:20, "e-kran" <e...@o...pl> wrote:

    > A niech żre. Wsiadanie do ciepłego i suchego auta w zimie - bezcenne. Za
    > resztę zapłacisz kartą Master Card ;-)

    a to moze zmien samochod skoro Ci przecieka ;-)
    webasto zalatwia sprawe cieploty

    lekka wiatka styknie az nadto w prostym domu
    z.

  • 32. Data: 2010-01-19 18:23:28
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > a to moze zmien samochod skoro Ci przecieka ;-)
    > webasto zalatwia sprawe cieploty
    >
    > lekka wiatka styknie az nadto w prostym domu
    > z.

    Styknie, ale garaż ma też inne zalety :
    - podręczna graciarnia, czyli wszystko co jest potrzebne w miarę pod ręką; nie
    każdy chce stawiać obok domu koszmarek pod tytułem "szopa na narzędzia", na
    kosiarkę, grabie, łopatę do odśńieżania, drabinę etc.; o tym się nie myśli na
    etapie projektu domu, a potem kiedy zaczyna się obrabiać ogród to się nagle
    okazuje, że całego tego żelastwa nie ma gdzie trzymać i trzeba coś
    zaimprowizować
    - tam trzymam opony, estetycznie ułożone na pryzmę w kącie :-)
    - tam stoją rowery
    - majsterkowanie w garażu jest OK, bo jesli nie w garażu to gdzie (w piwnicy
    jest lepiej ale nie każdy ma piwnicę)
    - wjeżdzam z zakupami w bagażniku, zamykam bramę a rozpakowywanie odbywa się
    już luźniutko bez względu na pogodę
    - kiedy zimą przy -10 wjadę do garażu autem z myjni, to wiem, że rano nie będę
    się szarpał z zamrzniętymi drzwiami :-)
    - tam chowam na zimę stół i krzesła z tarasu

    I inne.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 33. Data: 2010-01-21 19:34:35
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Bardzo dziekuje za wszelkie uwagi.
    > Pzdr
    > Darek

    Sprawdź sobie dokładniej te schody, dla pewności. "Widzi" mi się, że taka ich
    lokalzacja gwarantuje, że przy wchodzeniu będziesz się musiał pochylić do
    przodu, a przy schodzeniu będziesz się odruchowo odchylał w tył aby nie zaryć
    czołem w sufit. Program, którym rysujesz, pozwala chyba na zrobienie
    przekroju, więc zrób przekrój _wzdłuż_ schodów. Dałeś dość niską ścianę
    kolankową, więc sprawdź czy w połowie wysokości schodów zostanie wystarczająco
    dużo miejsca nad głową dla osoby słusznego wzrostu. To jest ważne zwłaszcza
    przy schodzeniu w dół. Pamiętaj, że grubość dachu poniżej dachówek (czyli
    ocieplenie) nie jest pomijalnie mała, więc trzeba ją tutaj uwzględnić.
    Najlepsze co można zrobić, to wymodelować sobie projekt w 3D i
    zasymulować "chodzenie" po domu. Kiedy architekt przygotował mi wersję beta
    mojego projektu (on pracował w AutoCAD), wklepałem to do ArchiCADa 8.1 EDU
    (piszę całkiem poważnie) i przećwiczyłem każdą sytuację. Zrobiłem też własne
    wizualizacje, filmiki etc., które nasunęły mi wnioski. Dzięki temu poprawiłem
    kilka - moim zdaniem - wątpliwych rzeczy. Dzisiaj jestem bardzo zadowolony ze
    swojego wkładu w projekt, i patrząc z perspektywy czasu niczego bym już w tym
    domu nie zmienił. Czego Tobie i wszystkim pozostałym "budowlańcom" szczerze
    życzę. Taka zabawa w modelowanie 3D jest piekielnie pracochłonna, jeśli chce
    się to zrobić sensowanie, ale robi się to dla siebie, więc naprawdę warto.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 34. Data: 2010-01-21 19:56:06
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Doczytałem później, że zwiększyłeś szerokość schodów z 200 cm na 350 cm. Hmmm.
    To Ty chcesz normalny dom zbudować w rozsądnej cenie czy "rezydencję
    Carringtonów" ? ;-)))
    Po co te 350 cm ? Ja mam schody 210 cm dwubiegowe ze spocznikiem. Ręczę Ci,
    że to wystarcza do normalnej komunikacji domowej, a zostaje jeszcze spooooro
    miejsca na wrażenie luksusu ;-) Nie mówiąc o tym, o ile więcej zapłacisz za
    schody o szerokości 350 cm. Ten pomysł akurat jest bez sensu.

    Pozdrawiam
    e-kran