  • 1. Data: 2010-01-16 15:48:54
    Temat: projekt o nazwie - moj wlasny :-)
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Dlugo myslalem czy wrzucac na grupe moj projekt,
    poniewaz az sie boje ocen :-), ale co tam raz sie zyje.

    http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    883303002322
    http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    892731790850
    http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    901551277042

    usytulowanie domu - garaz od strony wschodniej, maly pokoj
    na parterze i salon od strony poludniowej, taras i drzwi tarasowe
    od strony zachodniej, front od polnocnej.

    Projekt jest indywidualny.

    ogranicynei budyetu 250tys,
    Wklad pracy wlasnej, glownie przy wykonczeniu.
    Ogrzewanie, kociol z zasobnikiem.
    Doma ma byc maksymalnie prosty.
    Na tego typu rzeczy jak odzielne pralnie, garderoby, 2 stanowiskowy
    garaz, spizarnia, prozaicznie mnie nie stac i prosze tego nie brac pod uwage
    w ocenie,
    poniewaz zrezygnowalem z tego swiadomie.

    W stosunku do tego co tu zamiescilem wprowadzilem jeszcze male zmianyŁ

    - drzwi pomiedzy kotlownia a garazem,
    - powiekszony wiatrolap - scianka pomiedzy wiatrolapem a holem jest
    przesunieta w strone holu.
    - Taras bedzie w ksztalcie litery L, otaczajac na rysunku gorny prawy
    naroznik domu.
    - Schody wejsciowe sa poszerzone z 200cm na 350.
    - W lazienkach i kuchni ogrzewanie podlogowe, reszta tradycyjne.
    - Okna na poddaszu na rzutach sa 210cm szerokosci - zmniejszono na 150.
    - W 2 najwiekszych sypailniach na poddaszu, dodatkowo okna polaciowe.
    - Nad klatka schodowa malutkie okno polaciowe.

    Jezeli komus sie chce wypowiedziec na temat tego projektu, bede bardzo
    wdzieczny.
    Interesuja mnie opinie zarowno z punktu widzenia funkcjonalnego, jak i
    kosztowego.
    W jakie koszty jako laik sie wp..em nieswiadomie, wybierajac taki projekt?
    Wszelkie uwagi zarowno te podbudowujace i brutalne sa mile widziane.

    Bardzo dziekuje za wszelkie uwagi.
    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2010-01-16 16:52:25
    Temat: Re: projekt o nazwie - moj wlasny :-)
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 15:48:54 -0000, Darek napisał(a):

    > http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    901551277042

    Przypadkowy kształt i rozmieszczenie okien i drzwi. Przejrzyj profesjonalne
    projekty pod tym kątem.
    Mi osobiście nie podoba się zadaszenie przy wejściu głównym, ale wiem że
    tak też się robi.

    > ogranicynei budyetu 250tys,
    Co to znaczy :)

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 3. Data: 2010-01-16 17:07:50
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Przypadkowy kształt i rozmieszczenie okien i drzwi. Przejrzyj
    > profesjonalne
    > projekty pod tym kątem.

    Kształt nie jest przypakowy, choc nie mowie ze sluszny.
    Co do rozmieszczenia, no fakt czegos tu brakuje, ale nie
    potrafie wymyslic nic bardziej rozsadnego.
    Moze sam cos doradzisz jak Ty to widzisz, jak masz czas oczywisci?
    Kazda uwaga sie dla mnie liczy, tym bardziej ze mam jeszcze wplyw
    na projekt.

    > Mi osobiście nie podoba się zadaszenie przy wejściu głównym, ale wiem że
    > tak też się robi.

    Nie zrobilem tego dlatego, ze sie tak robi, ale ze wzgledu
    na to, ze tak chcialem, poniewaz minimalizowalem koszty. Wiem ze
    nie jest to piekne rozwiazanie i znacznie ladniej wygladaja
    choc by cos takiego:
    http://www.twojprojekt.pl/projekty/10011-penelopa
    ale to kosztuje wiecej wykonawczo.
    Jako obrone, dodam ze poszerzenie schodow wejsciowych o 1m
    a co za tym idzie zadaszenia, troche poprawia bryle domu i wyglada
    znacznie ladniej.

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2010-01-16 17:16:39
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Darek" napisał:
    > Dlugo myslalem czy wrzucac na grupe moj projekt,
    > poniewaz az sie boje ocen :-), ale co tam raz sie zyje.
> [...]

    eee... w czym rysowełeś te łużeczka, brodziki?:O)

> [...]
    > Na tego typu rzeczy jak odzielne pralnie, garderoby, 2 stanowiskowy
    > garaz, spizarnia, prozaicznie mnie nie stac i prosze tego nie brac pod

    skoro masz ograniczony budrzet i cię nie stać to po co robisz domek z
    podaszem?:O)
    parterowy jest tańszy i prostrzy od poddaszonego!!!!!!

    wywal to zadaszenie przed wejściem, zwiększa koszta i okropnie wygląda:O)

    garaż zrób w bryle budynku, razem z dachem, będzie prościej, a więc i
    taniej:O)

    zrób dach mniej spadzisty, jakieś 30stopni, będzie taniej i ładniej:O)

    w parterufce nie dość że zaoszczędzisz grosza to jeszcze będziesz miał
    sporawe pomieszczenie gospodarcze na poddaszu gratis:O)

  • 5. Data: 2010-01-16 18:36:16
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 16, 4:48 pm, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Dlugo myslalem czy wrzucac na grupe moj projekt,
    > poniewaz az sie boje ocen :-), ale co tam raz sie zyje.
    >
    > http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    883303002322http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pu
    lpit#5427353892731790850http://picasaweb.google.pl/d
    arekwozny/Pulpit#5427353901551277042

> [...]
    > W jakie koszty jako laik sie wp..em nieswiadomie, wybierajac taki projekt?
    > Wszelkie uwagi zarowno te podbudowujace i brutalne sa mile widziane.

    - od kuchni do jadalni zbyt daleko - chodzenie z zarciem przez caly
    salon to loteria
    - klatka schodowa powinna byc zamkneta - tym bardziej ze i po pewnym
    czasie zycie na poddaszu zmeczy was
    - garaz wbudynku niepotrzebny - samochod zre korozja az milo - jesli
    sie upierasz to oddziel garaz od budynku izloacja.
    - brak zadaszenie na tarasie - zawsze pozniej problem z cieniem lub
    ochrona przed deszczem

    podsumowujac nie podobami sie.Brak proporcji w ksztalcie.Szerokosc/
    dlugosc do wsokosci.

  • 6. Data: 2010-01-16 18:36:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > na to, ze tak chcialem, poniewaz minimalizowalem koszty. Wiem ze
    > nie jest to piekne rozwiazanie i znacznie ladniej wygladaja

    wygląda jeszcze gorzej... brrrrr

  • 7. Data: 2010-01-16 18:55:53
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Projekt mi się podoba, kiedyś próbowałem coś rysować i wiem jak
    ciężko..
    Faktycznie tak jak wyżej dach to może 35 -40 - możnaby wysunąć troche
    dalej dach - koszty, ale nie upierałbym się. Garaż koniecznie w
    obrysie domu - lepsza energooszczędność domu i każdy metr Ci się
    przyda.
    Takie dostawienie garażu to zawsze jakiś problem mostków cieplnych np
    dach garażu oparty na ścianie burzy ciągłość izolacji trzeba tu być
    ostrożnym, podobnie ściany garażu to też mostki
    Trochę nie kumam jak ze stronami świata ? Czy ta szczytowa z oknami to
    południowa?
    Ja lubię jak południowa jest ze skosem (możliwość solarów), maksymalna
    ilość okien na parterze od tej strony - darmowe grzanie w okresie
    chłodnym, wystający dach chroni wtedy przed słońcem w okresie letnim.
    O ile dobrze widzę to nie masz okien dachowych - super - zwróć uwagę
    żeby okna na poddaszu nie były za wysoko tak żeby siedząc np za
    biurkiem spokojnie widzieć okolicę.
    Powodzenia

  • 8. Data: 2010-01-16 19:24:41
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 16 Sty, 16:48, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam

    Chyba nie najlepiej wyglądają obok siebie dwa dachy (domu i garażu) o
    różnym kącie nachylenia.
    Jeśli mogę radzić coś ogólnie, to zbuduj ŁADNY dom. To ważniejsze niż
    koszt albo ocieplenie. O wydanych pieniądzach zapomnisz za 5 lat,
    ocieplenie poprawisz, a wygląd zostanie już na zawsze.
    Piotr

  • 9. Data: 2010-01-16 20:17:08
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >- od kuchni do jadalni zbyt daleko - chodzenie z zarciem przez caly
    >salon to loteria

    no ja akurat nie lubie aneksow. kuchnia programowo miala byc
    zamknieta. Aby dodatkow przeslonic widok schodow jak
    i wyjscie kuchni od salonu, jest tak krotka scianka.

    >- klatka schodowa powinna byc zamkneta - tym bardziej ze i po pewnym
    >czasie zycie na poddaszu zmeczy was

    moze i masz racje, ale zawsze chcialem miec sypialnie na poddaszu,
    pod skosami i to wybralem swiadomie.

    >- garaz wbudynku niepotrzebny - samochod zre korozja az milo - jesli
    >sie upierasz to oddziel garaz od budynku izloacja.

    tu nie dopisalem. zmiana jest juz naniesiona, czyli izolacja
    pomiedzy domem i garazem. garaz bedzie nieogrzewany.

    >podsumowujac nie podobami sie.Brak proporcji w ksztalcie.Szerokosc/
    >dlugosc do wsokosci.

    rzut domu oparty na kwadracie, rowniez z premedytacja, ma lepsze
    stosunki energetyczne. kat nachylenia dachu bedzie 4 stopnie nizszy nisz
    na rysunkach elewacji.

    pzdr
    Darek

  • 10. Data: 2010-01-16 20:23:06
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >Trochę nie kumam jak ze stronami świata ? Czy ta szczytowa z oknami to
    >południowa?

    szczytowa z wiekszymi oknami to zachod a wlasciwie
    lekko polnocny zachod.

    Natomiast polacie dachu - jedna południe - lekko zachodnie :-),
    druga polnoc lekko wschodnia :-)

    >Ja lubię jak południowa jest ze skosem (możliwość solarów),

    wlasniew na poludniowej maja znalezc sie kiedys solary.

    >O ile dobrze widzę to nie masz okien dachowych

    maja byc w 2 najwiekszych sypialniach i nad schodami

    pzdr
    Darek