  • 21. Data: 2010-05-23 09:33:10
    Temat: Re: prosba o porade przemakajaca sciana przez schody betonowe
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Maj, 11:30, Marek <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > Paker, w ktory pompowales jest stracony.
    > Musisz miec tez aceton, do czyszczenia towociarki i weza
    > cisnieniowego.
    > Tak mozesz postepowac nieskonczenie dlugo, az sciana bedzie przesycona
    > zywica epoksydowa, ktora da jej szczelnosc, a nawet w malym stopniu
    > zwiekszy izolacyjnsc termiczna.
    > Pakery mozesz montowac nawet bezposrednio w szczelinie schody/sciana.
    >
    > Na koniec usuwa sie pakery ( lamie sie ta czesc, ktora wystaje ze
    > sciany) i mozna odkuc ten tymczasowy tynk.
    > Na zakonczenie naklada sie tynk zwykly.
    >
    > Pochwal sie fotkami, jesli Ci sie to udalo.

    Sorry....otwory wierci sie ina glebokosc 1/2 - 2/3 grubosci
    sciany...

  • 22. Data: 2010-05-23 11:44:37
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpadow
    > typu popioly czy inne pyly dymnicowe. Ten material rowniez podciaga wode
    > kapilarnie. I dlatego sciany piwnic sie izoluje izolacja bitumiczna.
    >
    > Mozna probowac otynkowac to jakas zaprawa wodoszczelna ale to bedzie tylko
    > polsrodek. Schody wylozyc plytkami mrozoodpornymi itp. Ale zawsze na styku
    > sciany i schodow pojawia sie mikropekniecia przez ktore woda bedzie
    > penetrowac
    > i kapilarnie nasycac sciane. No to wtedy silkon. Potem ew. taki rozwijany
    > daszek nad schodami mozesz sobie sprawic. W sumie bedziesz mial zajecie Ty

    Ło matko i córko, a po cholerę tak się męczyć ?
    Kupił bym puszkę uszczelniacza do betonu lub folii w płynie, wymalował nim
    schody i 20-30cm ściany powyżej schodów. W narożniki pomiędzy schodami, a
    ścianą położył silikonową taśmę uszczelniającą. Nastepnie normalne
    ocieplenie ściany + płytki na schody i po problemie. Przecież ta woda
    pochodzi ze schodów. Na skutek opadów na schodach zbiera się woda i wsiąka
    ona w ścianę od zewnątrz.
    Oczywiście najlepiej było przed wybudowaniem tych schodów odizolować je od
    ściany tworząc dylatację ze styropianu. Ale teraz nie ma sensu kuć tych
    schodów. Przecież przyjdzie klej, przyjdą płytki i fugi i żadna woda nie
    bedzie miała prawa się tam dostać, a na wszeli wypadek w razie mikropęknięć,
    które mogą się pojawić pomiędzy schodami, a ścianą sczelność zapewni
    silikonowa taśma uszczelniająca.
    Należy też pamiętać, żeby zamiast fugi w rogach pomiędzy schodami, a ścianą
    użyć silikonu, bo tu mogą powstawać drobne przesunięcia.

  • 23. Data: 2010-05-23 11:46:14
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    P.S.
    Dobrze jest jeszcze pomyśleć o utworzeniu lekiego spadu na stopniach tak,
    żeby woda spływała ze schodów.

  • 24. Data: 2010-05-23 12:33:38
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Maj, 13:44, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > użyć silikonu, bo tu mogą powstawać drobne przesunięcia.- Ukryj cytowany tekst -

    A pod schodami jak uszczelnic ?
    Pewnie tam jest ziemia, ktora zwsze bedzie wilgotna.

    Poza tym, to jest fajna zabawa, a nie zadne meczenie...
    Wierce dziurke, wciskam zywice...itd...

    Poza tym, silikom do uszczelniania budowli, to jest chyba tylko na
    czas, zeby "fachowiec" zdazyl kase wziac i jak najdalej uciec...

  • 25. Data: 2010-05-23 12:37:58
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marek" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Poza tym, silikom do uszczelniania budowli, to jest chyba tylko na
    >czas, zeby "fachowiec" zdazyl kase wziac i jak najdalej uciec...

    Tak tylko do tego jest :-)

    Jak dla mnie walić te schody. Nie bawić się w żadne naprawy wstrzyknięcia.
    To nic nie da, nie zabezpieczy przed przemarzaniem i podciąganiem wody z
    dołu.
    Szkoda czasu.

    Kupić później beczkę 40kg Superflex 10 i zrobic tam normalną hydroizolację,
    na ta samą masę przykleić szczelnie płyty styropianowe, następnie wylać
    schody od nowa jak należy.

  • 26. Data: 2010-05-23 12:46:45
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Maj, 14:37, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > na ta samą masę przykleić szczelnie płyty styropianowe, następnie wylać

    Ty lubisz rozwalac, a ja lubie wzmacniac, co jest slabe.

  • 27. Data: 2010-05-23 12:51:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marek" <m...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

> [...]

    Kiedyś dostaniesz za to paragon :-)

  • 28. Data: 2010-05-23 14:27:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A pod schodami jak uszczelnic ?
    > Pewnie tam jest ziemia, ktora zwsze bedzie wilgotna.

    Zobacz jak wygląda zamoknięta ściana od wewnątrz.
    Widać, zę zawilgocenie jest tylko nad stopniami, a nie na całej poweirzchni
    przylegającej do schodów. Zatem wniosek z tego, ze woda nie jest podciągana
    od spodu lecz pochodzi z opadów.
    Poza tym skąd ta pewność, że pod schodami oraz pomiędzy schodami, a ścianą
    nie ma folii ?
    Jeżeli jest tam folia to moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu nic robić z
    tymi schodami, bo przyjdzie warstwa ocieplenia i płytki i problem się
    skończy.

    Poza tym rozkuwanie, wciskanie preparatów jak to sobie wyobrażacie ?
    Nie dość, ze wymaga to masę pracy, sporych kosztów, bo preparaty są drogie

    Jedyna rada na to, zeby zrobić to porządnie to by było rozkuć całość i wylać
    od nowa. Będzie najtaniej, najprościej i najszybciej. Gruz z tych schodów
    posłuży do ponownego wypełnienia schodów i trzeba będzie niewiele nowego
    betonu.

    > Poza tym, silikom do uszczelniania budowli, to jest chyba tylko na
    > czas, zeby "fachowiec" zdazyl kase wziac i jak najdalej uciec...

    A niby czemuż to ?
    Wg Twojej opinii wszystkie domy powinno się wyburzyć i postawić od nowa, bo
    bardzo dużo jest używanego do ich budowy silikonu.
    Obróbki dachów, parapety, szczeliny pomiędzy ścianami, a stolarką drzwi i
    okien, uszczelnienia kafelek w łązienkach itd. wszędzie tu się używa
    silikonów.

    Ponadto odnosząc się to dego, nam dom z przyległym gankiem i schodami
    przyległymi tak jak tu do ściany. Pomimo, że schody i ganek nie są
    odizolowane od gruntu, a pomiędzy schodami i gankiem nie ma folii, bo w
    1930r nikt tego nie dawał to na ścianie pomimo, iż schody i ganek sięgają
    ponad izolacją poziomą ściany nie ma ani grama wilgoci. Cud jakiś czy co ?
    Dom tylko otynkowany, a schody lekko pochylone tak, ze woda z nich zawsze
    spływa.

  • 29. Data: 2010-05-23 20:58:46
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > Masz na mysli wywalenie 15-20cm od sciany czy calych schodów?

    Całych. Przecież ręki nie wsadzisz żeby tam zrobić hydroizolację. Zrób to
    teraz zanim jeszcze nie zrobisz kafli i elewacji, bo później będziesz
    płakał.

    Ja tam widzę uciebie jeszcze problem z wjazdem do garażu. Nie masz miejsca
    na ocieplenie go od wewnątrz. ja też nie ocieplałem, bo nie wiedziałem ale
    po drugiej zimie miałem dosyć chłodu od posadzki. Ale miałem gdzie dokleić
    styro.

  • 30. Data: 2010-05-24 10:31:37
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > po drugiej zimie miałem dosyć chłodu od posadzki. Ale miałem gdzie dokleić

    wjazd jest ocieplony juz caly od zewnątrz, na podłodze będzie podłogowy
    styropian 5cm + wylewka

    którą ściane masz na myśli? czy chodzi o sama poadzkę? i fundament przy
    wjeździe?
    całośc dookoła dom i piwnica ma styropian 10cm.

    pozdrawiam