  • Data: 2010-06-17 12:03:20
    Temat: prymulki mi cos zjada :(
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakieś 3 tygodnie temu zaczęły się pojawiać blade małe plamki na
    liściach prymulki. Pomyślałem - jakieś owady nakłuwają liście. Prymulki
    dostały opryskiem dawkę mospilanu. Po tygodniu, plam pojawiło się
    więcej.
    Kwiatki dostały nissorun, prysnąłem co było pod ręką :) Nic z tego,
    tydzień minął, owady rozmnażają się dalej. Początkowo chowały się pod
    liściem, teraz już bezczelnie łażą też na górze liścia.
    Dziś rano prysnąłem decisem. Może jeszcze za wcześnie na wnioski, ale
    te robalki dalej żwawo ganiają po liściach :(
    Jest też sporo białych kuleczek, wielkości małego ziarnka piasku,
    pewnie jaja :(

    Wziąłem owada pod mikroskop (x60), ma toto <0,5mm, wyglądają jak małe
    pajączki, blade żółtawe, półprzezroczyste. Niestety nie mam jak zrobić
    zdjęcia mikro, a czasem by się przydało. Może zna ktoś jaki patent na
    przystawkę foto do klasycznego PZO?

    Zdjęcia tylko makro, nie widać szkodnika zbyt rewelacyjnie :(
    http://img526.imageshack.us/img526/7135/dsc3441.jpg
    http://img203.imageshack.us/img203/8923/dsc3445.jpg
    http://img69.imageshack.us/img69/3446/dsc3450c.jpg

    Szanowni, co z tym szkodnikiem zrobić? Mi już się pomysły wyczerpały...

    --
    DJ