  • 1. Data: 2010-03-13 16:02:49
    Temat: przydomowy kompostownik
    Od: "Rafał" <g...@p...onet.pl>

    witam.
    miałem już kompostownik z płyt betonowych (za duży) i drewniany (koty
    rozwlekały odpadki), teraz chcę kupić kompostownik z plastiku i proszę o
    pomoc.
    ogród kilkaset metrów, odpadki z domu, trochę z warzywniaka + skoszona
    trawa.
    jakość oferowanych w marketach, zamkniętych kompostwników jest fatalna.
    połączenia "jednorazowe" itd.
    z tych, które oglądałem we Wrocławiu (obi, leroi, castorama itd.)
    najsolidniej wyglądają kompostowniki marleya.
    jeżeli ktoś może poradzić jakiś model - proszę o pomoc
    pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-03-14 12:11:08
    Temat: Re: przydomowy kompostownik
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Rafał" <g...@p...onet.pl> udaje Greka:

    > najsolidniej wyglądają kompostowniki marleya.
    > jeżeli ktoś może poradzić jakiś model - proszę o pomoc

    Nie od dziś wiadomo, że Marley'e są najlepsze! Ja osobiście mam Marleya
    Davidsona Electra Glide. Polecam z czystym sumieniem =(:-o)

    Zdroofka Johnny

  • 3. Data: 2010-03-14 15:09:00
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Rafa? schrieb:

    > je?eli kto? mo?e poradziae jaki? model - prosze o pomoc
    > pozdrawiam
    > Rafa?

    I tak jestes madrzejszy niz ja skoro nie chcesz kupowac barachla za
    grosze. Ja przed laty kupilem cos aldikowatego czy lidlowego i dzis
    musze dodatkowo zaplacic zeby sie tego pozbyc. Ale tez sama marka i duza
    cena nie gwarantuja jakosc czy tez latwosci w obsludze. Moze oprocz mnie
    zglosza sie tez mieszkancy innych panstw Europy i podziela sie wynikami
    testow konsumenckich. W Niemczech zwyciezca dwoch testow byl
    kompostownik firmy Neudorff "Handy 470 liter". W jednym tescie drugie
    miejsce zajal kompostownik firmy Remaplan- Maxi-Komposter. Inne produkty
    pod wzgledem jakosci wykonania nie byly zle ale gorsze w obsludze. Sam
    rozgladam sie za nowym kompostnikiem a wlasciwie za dwoma i chyba
    zdecyduje sie na Remaplan. Jeden stary po trochu pakuje do smieci a
    drugi przeznacze na kompostowanie trocin. Na testach tez zawsze nie
    mozna polegac ani na solidnym wygladzie. Ten co pojdzie na trociny
    wygladal solidnie ale zlozyc go w pojedynke nie sposob a po napelnieniu
    do pelna ciezkim materialem rozpadal sie. Jesli kupie i nie zapomne to
    opisze Ci moje wrazenia. Nie wiem tylko czy Remaplan czy Neudorff mozna
    kupic w Polsce.

    Irek

  • 4. Data: 2010-03-14 17:44:57
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Rafał pisze:
    > witam.
    > miałem już kompostownik z płyt betonowych (za duży) i drewniany (koty
    > rozwlekały odpadki),

    A pokrywa na zawiasach z siatki, listew - nie zaradzi ?

    Pozdrawiam, Barbara

  • 5. Data: 2010-03-14 17:46:21
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    johnny pisze:
    > Użytkownik "Rafał" <g...@p...onet.pl> udaje Greka:

    > Nie od dziś wiadomo, że Marley'e są najlepsze! Ja osobiście mam Marleya
    > Davidsona Electra Glide. Polecam z czystym sumieniem =(:-o)

    I koty przepędzi ?

  • 6. Data: 2010-03-14 17:50:09
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 18:44:57 +0100, Barbara Miącz napisał(a):

    > A pokrywa na zawiasach z siatki, listew - nie zaradzi ?
    >
    > Pozdrawiam, Barbara

    O to to.
    --

    Ikselka.//z betonowym bez pokrywy, ale i bez kotów - koty wytępione zostały
    przez okoliczne watahy wioskowych kundli

  • 7. Data: 2010-04-24 20:33:23
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Jak cena nie gra roli to

    http://www.artgarden.pl/product_info.php?products_id
    =12313

    Jedyny kompostownik z dodawaniem kompostu od dołu - zero problemu, zwierzchu
    wybierasz sobie przerobiony kompost.

    MS

  • 8. Data: 2010-04-24 21:10:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 22:33:23 +0200, Maciej S. napisał(a):

> [...]
    =12313

    > Jedyny kompostownik z dodawaniem kompostu od dołu - zero problemu, zwierzchu

    Ponad 2000 PLN za tę małą skrzynkę??? - mam kompostownik wybudowany przez
    MŚK z pustaków, na platformie betonowej, długość jakieś 10 m, szerokość ze
    2 m - koszt jakieś 1/4 tego. Łopata i hajda - przerabianie kompostu odbywa
    się postępowo na jego całej długości, wrzucanie materiału organicznego na
    jednym końcu, odbiór przerobionego kompostu na przeciwnym. I kompostu ile
    chcę, pod warzywa, kwiaty, pomidory. Mieszczą się w kompostowniku wszystkie
    organiczne odpadki kuchenne, trawa skoszona, liście, wyrwane chwasty,
    resztki roślin z ogródka jesienią.

  • 9. Data: 2010-04-25 04:56:32
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jedyny kompostownik z dodawaniem kompostu od dołu - zero problemu,
    > zwierzchu wybierasz sobie przerobiony kompost.

    Zwykła pryzma kompostowa formowana wprost na ziemi
    przerobioona 4 razy w roku daje ten sam rezultat i nie oganicza
    mnie mały litraż tego kosztownego wynalazku.

    Pozdrawiam po prostu
    skryba