  • 21. Data: 2010-12-09 09:48:12
    Temat: Re: ptaszki, ptaki, ptaszyska
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:idq520$uo3$1@news.onet.pl...

    > Raptem kilka tygodni temu podczas spożywania posiłku usłyszałem z
    > telewizora,
    > że człowiek składa się z okoła 10 miliardów komórek a w każdej z nich
    > bytuje 10 bakterii.
    > Konstatacja: człowiek jest restauracją, noclegownią i wychodkiem dla tego
    > "ustrojstwa".
    > Posiłek już przestał być tak smaczny.
    >
    > Pozdrawiam z "absmakiem"
    > skryba

    To nie tak,
    te bakterie nie są w komórkach, ale w jelitkach i są nam bardzo potrzebne
    (np. do wytwarzania przeciwciał, witamin itd.)
    Ale rzeczywiście na jedną naszą komórkę przypada 9 tych maluchów.
    Jesteśmy więc kolonią i wcale nie mamy w niej udziału większościowego :-)

    MK

  • 22. Data: 2010-12-09 09:49:29
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

> [...]
    > bakteriach i wirusach, które nas toczą chcąc wyprzeć z naszych terytoriów.
    > Nasza walka o przetrwanie jest ciężka, nie?

    Ixi, ale przecież... trzeba też ofiarować coś z siebie innym - nawet jeśli
    jest to trochę słonecznika dla ptaków.
    I przecież nikt Cię nie zmusza
    I nikt nie zmusi mnie, żebym pozbawiła się ich podziękowania - czyli
    rozświergotanego ogrodu za oknem.

    MK

    PS. Wracaj!

  • 23. Data: 2010-12-09 10:11:14
    Od: Jan <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 14:54, Ikselka pisze:

    > Nie bardziej, niż np bakterie i wirusy. Więc też mamy swoich wrogów.
    ====================================
    Oj, bardziej. To jednak my żyjemy, pomimo wirusów...

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 24. Data: 2010-12-09 10:12:33
    Od: Jan <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 14:52, Ikselka pisze:
    > nam też kiedyś nie było lekko
    ===========================
    Podesłać Ci trochę konopi (ziarna :) ) ze słonecznikiem?

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 25. Data: 2010-12-09 10:15:03
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-09 09:47, skryba ogrodowy pisze:
    (...)

> [...]
    > 10 bakterii.
    > Konstatacja: człowiek jest restauracją, noclegownią i wychodkiem dla tego

    Smaczniejsze jedzenie jest przy wyłączonym telewizorze :-)
    Szczególnie, gdy pokazują programy reklamowe czy przyrodnicze - można
    wzbogacić talerz o cofki. ;-)

    Pozdrawiam apetycznie Krycha. :-)

  • 26. Data: 2010-12-09 10:37:33
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan" <t...@o...pl> wrote in message news:idq9vu$h3k$1@news.onet.pl...

    > ====================================
    > Oj, bardziej. To jednak my żyjemy, pomimo wirusów...
    >
    > --
    > Pozdrowienia
    > Jan

    To nie tak. Bierzesz w tym udział jako ogniwo łańcucha pokarmowego. Zjadasz
    i jesteś zjadany...

  • 27. Data: 2010-12-09 11:30:42
    Od: "mirzan" <m...@N...gazeta.pl>

    skryba ogrodowy <s...@o...eu> napisał(a):

    > Konstatacja: człowiek jest restauracją, noclegownią i wychodkiem dla tego
    > "ustrojstwa".

    A ja na to: http://tomatohobby.eu/tomatoes/index_2.html
    Pozdrawiam.mirzan

  • 28. Data: 2010-12-09 13:23:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 09:47:05 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> [...]
    > 10 bakterii.
    > Konstatacja: człowiek jest restauracją, noclegownią i wychodkiem dla tego

    Nie przesadzaj - niektóre bakterie są konieczne w naszym organizmie, że
    wkleję gotowy tekst...
    http://www.naturalnamedycyna.pl/index.php?option=con
    tent&task=view&id=249
    "Ekosystem mikroflory jelitowej posiada bowiem jak każde środowisko
    naturalne zdolność powrotu do równowagi. Dość często jednak zdarza się, że
    spustoszenia wywołane chorobą są duże lub trwają zbyt długo i szybki powrót
    do eubiozy nie jest możliwy. Wówczas dysbioza trwa dłużej. To ona właśnie
    jest odpowiedzialna za przewlekające się objawy po infekcyjne. Jeżeli stan
    dysbiozy pogłębia się na przykład w wyniku stosowanych leków
    farmakologicznych, chemii spożywczej, czy niewłaściwego żywienia to
    prowadzi ona nieuchronnie do rozwoju przewlekłych dolegliwości, często
    pozornie wcale nie związanych z układem pokarmowym. Stopniowo rozwijają
    się, więc tak zwane choroby cywilizacyjne takie jak alergie, zaburzenia
    przemiany materii, miażdżyca, cukrzyca a także choroby nowotworowe.
    Powszechność ich występowania wynika z powszechności występowania
    dysbiozy."

  • 29. Data: 2010-12-09 13:24:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 10:49:29 +0100, Vilar napisał(a):

> [...]
    > jest to trochę słonecznika dla ptaków.
    > I przecież nikt Cię nie zmusza
    > I nikt nie zmusi mnie, żebym pozbawiła się ich podziękowania - czyli

    A ktoś (ja?) zmusza? Ja tylko przypominam o prawach człowieka!
    ;-PPP.

  • 30. Data: 2010-12-09 13:25:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 11:11:14 +0100, Jan napisał(a):

    > Oj, bardziej. To jednak my żyjemy, pomimo wirusów...

    To one już są żtp załatwione? To skad się biorą wciąż nowe ich ofiary?