  • 81. Data: 2013-09-20 21:26:59
    Temat: Re: pyt o po??czenie wyr?wnawcze
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:l1i5jn$1ner$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > sztucznych, połączeniami wyrównawczymi należy objąć wszelkiego rodzaju
    > elementy metalowe mogące mieć styczność z wodą w tych rurach, jak na
    > przykład baterie i krany."
    >

    > Po to właśnie, że dopóki woda jest w rurze plastikowej, to jest
    > bezpiecznie ale gdy nastapi wyciek to już się staje niebezpiecznie i
    > wierzcie mi, lepiej mieć wtedy maksymalnie dużo punktów uziemionych
    > niż gdybać nad przewodnictwem wody. Ja już się spotkałem z kilkoma
    > poważnymi wypadkami, na szczęście nie śmiertelnymi ale dwie osoby na
    > wózkach siedzą, w wyniku zwykłego ich niedbalstwa i braku

    Proponuję ci abyś najpierw zapoznał się z opracowaniem doktora Edwarda
    Musiała, jednego z największych autorytetów w Polsce w sprawach
    elektryki.
    Powim ci, że kiedyś myślałem tak jak ty, ale po zapoznaniu się z jego
    opracowaniem oraz potwierdzeniu tych informacji własnymi pomiarami
    oporności wody, raz na zawsze zmieniłem poglądy.

    A co powiesz na temat stref ochronnych w łazienkach?
    http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul-galeria/id203
    8,instalacje-elektryczne-w-lazience?gal=1&zdjecie=15
    04
    Przypatrz się wysokości stref 0 i 1
    Sterefy te sięgają do 2,25m
    Powyżej 2,25m nie ma żadnych stref ochronnych, czyli bez najmniejszego
    problemu możesz sobie zainstalować ponad wanną dowolne urządzenie
    elektryczne w dowolnej klasie IP, które znajdzie się w zasięgu rąk nieco
    wyższych ludzi.
    Operując natryskiem bez problemu takie urządzenie może zostać zachlapane
    wodą.
    Baaaa.... Nie tylko zachlapane, bo najzwyczajniej w świecie będzie się
    na tym urządzeniu i w jego wnętrzu kondensowała para wodna.
    Takie normy przechodzą w Polsce :)

    Co ty na to?

  • 82. Data: 2013-09-20 21:33:38
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opracowaniem oraz potwierdzeniu tych informacji własnymi pomiarami
    > oporności wody, raz na zawsze zmieniłem poglądy.

    Zapomniałem wsadzić linka.
    http://www.edwardmusial.info/pliki/pol_wyr_1.pdf

  • 83. Data: 2013-09-20 21:37:46
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > W którym to miejscu jełopie napisałem o wodzie w rurze.

    Superprzewodność elektryczną wody z dowodami w postaci wody w rzece,
    wody w ziemi, słupy i stacje transforamtorowe, które rzekomo korzystają
    z przewodności wody w ziemi itp. w kontekście przeodności elektrycznej
    wody w wodociągowej w plastikowych rurach, bo o takich dyskutowaliśmy.
    Jełopie.

  • 84. Data: 2013-09-20 22:16:56
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

> [...]

    > opracowaniem oraz potwierdzeniu tych informacji własnymi pomiarami
    > oporności wody, raz na zawsze zmieniłem poglądy.

    "Poza wspomnianymi przypadkami obligatoryjnego stosowania połączeń
    wyrównawczych
    miejscowych, są sytuacje, w których mogą być one pożądane, ale stosowanie
    ich jest fakultatywne,
    pozostaje w gestii projektanta, inwestora bądź zarządcy obiektu. Stosuje się
    je niekiedy, aby małym
    kosztem poprawić skuteczność i niezawodność ochrony, nie oczekując z tego
    tytułu żadnego złagodzenia wymagań przepisowych. Bywają też ostatnią deską
    ratunku, pozwalającą obniżyć spodziewane napięcie dotykowe przy zwarciach
    L-PE do poziomu nieprzekraczającego wartości dopuszczalnej długotrwale, co
    uchyla wymaganie samoczynnego wyłączania zasilania w czasie wymaga-15
    nym przez normę [10]"

  • 85. Data: 2013-09-20 22:34:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > dotykowe przy zwarciach L-PE do poziomu nieprzekraczającego wartości
    > dopuszczalnej długotrwale, co uchyla wymaganie samoczynnego wyłączania

    No i?
    O co chciałeś zapytać?

  • 86. Data: 2013-09-20 22:41:26
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Superprzewodność elektryczną wody z dowodami w postaci wody w rzece,

    Jełopie ten cytat o pomiarach wody z ujęcia z wisły był w celu udowodnienia
    że w skrótach myślowych nawet profesorowie używają słowa WODA a nie
    ELEKTROLIT bo o to się przyczepiłes a potem swoje teorie o braku wiedzy
    zacząłeś wysnuwać

    Ty kurna nic nie kumasz. Normalnie piszę do ciebie jak do wiadra.
    Niby twoim autorytetem jest Pan Musiał ale nie pojmujesz jak wygląda układ
    sieci IT.

  • 87. Data: 2013-09-20 22:42:41
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > No i?
    > O co chciałeś zapytać?

    Właśnie odpowiedziałeś...

  • 88. Data: 2013-09-20 22:51:00
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > udowodnienia że w skrótach myślowych nawet profesorowie używają słowa
    > WODA a nie ELEKTROLIT bo o to się przyczepiłes a potem swoje teorie o

    Matacz dalej, matacz, a nóż ktoś się nabierze i uwierzy w to co piszesz
    :)
    Ty to raczej masz skróty, ale rozumu :)

    > Ty kurna nic nie kumasz. Normalnie piszę do ciebie jak do wiadra.
    > Niby twoim autorytetem jest Pan Musiał ale nie pojmujesz jak wygląda
    > układ sieci IT.

    Umiesz odpowiedziec na pytanie co się stanie w układzie IT jak zostanie
    doziemiona jedna z faz, wiejski filozofku?

  • 89. Data: 2013-09-20 22:58:04
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Nikogo nie udaję, ja z tej wiedzy żyję i na mnie spoczywa odpowiedzialność
    > za bezpieczeństwo, zdrowie i życie ludzi.

    Wróćmy więc do tego punktu bo warto...
    Gdybyś miał jakieś kwalifikacje, to byś wiedział jak wygląda sieć IT. Nie
    pisałbyś też bzdur na innej grupie o ochronnikach przepięć bo takowych nie
    ma.
    Jeśli już, to ograniczniki przepięć, lub ochronniki przeciwprzepięciowe.

    > Zdobądź stosowne kwalifikacje i uprawnienia, zrób setki projektów,
    > instalacji i pomiarów to podyskutujemy jak równy z równym.

    Widać że ich nie masz. Ja natomiast przez wiele lat co pięć lat podchodziłem
    do egzaminów SEP.

  • 90. Data: 2013-09-20 23:10:46
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Umiesz odpowiedziec na pytanie co się stanie w układzie IT jak zostanie
    > doziemiona jedna z faz, wiejski filozofku?

    Ja wiem co się "nie" stanie. Bo to szczególny rodzaj sieci jest
    A jeszcze przed paroma minutami, na innej grupie twierdziłeś, że dawny układ
    z bezpiecznikiem na zerze to według nowej nomenklatury układ IT jest.
    Widzisz jak wpadłeś? Sam sobie zaprzeczyłeś zadając pytanie o tym co się
    stanie przy doziemieniu jednej z faz.
    Wiesz do czego służy układ kontroli stanu izolacji w sieciach IT?